ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η LOTUS ELETRE

«Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό Hyper-SUV στον κόσμο». Με αυτές τις λέξεις οι ιθύνοντες της Lotus δίνουν το στίγμα για το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο ευρείας παραγωγής που είναι και το πρώτο SUV στην ιστορία της μάρκας.

Για την ιστορία να πούμε πως η Eletre δεν είναι η πρώτη τετραθέσια Lotus αφού παλιότερα υπήρχε η Elite. Ωστόσο, όλα ανήκουν στο παρελθόν αφού το πρώτο ηλεκτρικό SUV της Lotus που θα κυκλοφορήσει μέσα στο 2023 -με κύριο στόχο τις αγορές των ΗΠΑ και της Κίνας- περνά σε μία νέα εποχή την μάρκα.

Η Emira είναι η τελευταία Lotus με θερμικό κινητήρα και η Eletre (προφέρεται ως «ελέτρα») η πρώτη με ηλεκτρικά μοτέρ, αν εξαιρέσουμε την περιορισμένης παραγωγής Evija. Η οποία δεν θα συναρμολογείται στην Βρετανία αλλά στο εργοστάσιο της «μαμάς» Geely, στην Κίνα. Όπως είπαμε, οι καιροί αλλάζουν.

Και όπως μπορούμε να δούμε η σχεδίαση του αμαξώματος δείχνει τουλάχιστον συναρπαστική με έντονες γωνίες και την κλίση της οροφής να δημιουργεί μία κουπέ άποψη. Μάλιστα, επειδή η ορατότητα προς τα πίσω είναι σχεδόν αδύνατη υπάρχει μια κάμερα ενσωματωμένη στο στο κοντά στην οροφή.

Την προσοχή τραβούν τα αεροδυναμικά στοιχεία που βρίσκονται στην κατάληξη της οροφής, οι pop-up λαβές στις πόρτες, αλλά και οι κάμερες που αντικαθιστούν τους εξωτερικούς καθρέπτες (θα υπάρχουν και συμβατικοί).

αυτόχρονα, το ύψος δεν ξεπερνά τα 1,63 μέτρα και σε συνδυασμό με το πλάτος των 2,1 μέτρων ενισχύεται η σπορ εικόνα. Όσο για το μήκος αυτό φτάνει τα 5,1 μέτρα (μεταξόνιο στα 3.019 χιλιοστά), κάτι που διαστασιολογικά τοποθετεί την Eletre απέναντι στην Urus της Lamborghini και πάνω από την Ford Mustang Mach-e ή την Jaguar i-Pace.

Ως βάση έχει χρησιμοποιηθεί η πλατφόρμα Lotus Premium τεχνολογίας 800V με μεταξόνιο από 2.889 έως 3.100 χιλιοστά και μπαταρίες από 92 kWh έως 120 kWh.

Στην περίπτωση της Eletre θα υπάρχουν δύο ηλεκτρικά μοτέρ (ένα ανά άξονα για τετρακίνηση) με συνδυασμένη ισχύ πάνω από 600 ίππους. Η μπαταρία χωρητικότητας άνων των 100 kWh, προσφέρει μια αυτονομία στα 600+ χιλιόμετρα και φορτίζει από τον στάνταρ onboard φορτιστή 22 kW ή με ταχυφόρτιση DC με ισχύ έως 350 kW.

Όσο για τις επιδόσεις η επιτάχυνση για τα 0-100 χλμ./ώρα διαρκεί λιγότερο από 3 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 260 χλμ./ώρα.

Στο 2+3 εσωτερικό (για την Κίνα 2+2) βλέπουμε να επικρατεί η αύρα της Lotus πασπαλισμένη με ψηφιακές στενόμακρες οθόνες στον πίνακα οργάνων και στην κονσόλα. Αυτή που βγάζει μάτια είναι η τεράστια touch-screen στο μέστο του ταμπλό που βρίσκεται “ελεύθερη” πάνω από την φαρδιά κεντρική κονσόλα.

Φυσικά υπάρχουν όλες οι τεχνολογίες αιχμής και τα πιο πρόσφατα συστήματα υποβοήθησης, άνεσης και συνδεσιμότητας και για τους τέσσερις επιβαίνοντες που έχουν στην διάθεσή τους μία ακόμη touch-screen. Όσο για τις αποσκευές υπάρχουν διαθέσιμα 400 λίτρα στο πίσω μέρος συν 70 λίτρα κάτω από το μπροστινό καπό.

Τέλος να πούμε πως η Lotus θα παρουσιάσει ένα τετραθέσιο σπορ κουπέ που θα αντιμετωπίσει την Taycan καθώς και ένα μικρότερο crossover που θα βρεθεί αντιμέτωπο με την Macan. Επίσης, η Lotus θα λανσάρει το 2026 ένα σπορ μοντέλο σε συνεργασία με την Alpine και θα παράγεται στην Βρετανία.

Πηγή: newsauto.gr