ΟΙ ΝΕΕΣ ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ 23 – 29/11

“Τρεις ψηλές γυναίκες”

Ο διεθνούς φήμης Μπομπ Ουίλσον έρχεται στην Κεντρική Σκηνή του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά όπου καθοδηγεί τρεις σπουδαίες Ελληνίδες ηθοποιούς, τη Ρένη Πιττακή, την Καρυοφυλλιά Καραμπέτη και τη Λουκία Μιχαλοπούλου στις “Τρεις ψηλές γυναίκες” του Έντουαρντ Άλμπι (φώτο εξωφύλλου). Ο Αμερικανός σκηνοθέτης παρουσιάζει το σαρκαστικό έργο που εμπνέεται από τον χαρακτήρα της μητέρας του ίδιου του συγγραφέα. Αντιμέτωπη πια με το τέλος του βίου της, περιβάλλεται από δύο νοσηλεύτριες, οι οποίες παίρνουν τη μορφή του νεότερου εαυτού της. Στην παράσταση συμμετέχει και ο ηθοποιός Αλέξης Φουσέκης. (από 24/11)

“Έγκλημα και τιμωρία”

Μπορεί μια δολοφονία να δικαιολογηθεί στο μυαλό του δράστη της, επειδή εκείνος πιστεύει ότι είναι διανοητικά και ψυχικά ανώτερος; Η απάντηση επί σκηνής στο “Έγκλημα και τιμωρία”, που σκηνοθετεί ο Δημήτρης Τάρλοου στο Πορεία. Το έργο βασίζεται στο μυθιστόρημα-σταθμός του Ντοστογιέφσκι, όμως αποτελεί μια νέα διασκευή διά χειρός Θανάση Τριαρίδη. Στον ρόλο του Ρασκόλινκοφ, ο Προμηθέας Αλειφερόπουλος, και στο ρόλο της Σόνιας οι Μαριάννα Πουρέγκα και Φαίδρα Αγγελάκη (σε διπλή διανομή). Ανακριτής Πορφύρης ο Δημήτρης Ήμελλος με τον Κώστα Φιλλίπογλου σε διπλή διανομή. Παίζουν επίσης οι Στέλλα Βογιατζάκη, Αλέξανδρος Μαυρόπουλος, Δημήτρης Μπίτος, Σοφία Σεϊρλή. (από 23/11)

“Προμηθέας

Στη νέα του παράσταση ο Άρης Μπινιάρης ξαναγράφει τον αισχυλικό μύθο, εμβαθύνοντας σε ζητήματα ψυχικής και κοινωνικής απομόνωσης. Τοποθετεί το μύθο μέσα στα όρια μιας αυταρχικής φυλακής υψίστης ασφαλείας, όπου ξεδιπλώνεται ένα σκοτεινό χρονικό μια σειράς ανακρίσεων του κρατούμενου Προμηθέα από αμείλικτους εκπροσώπους του καθεστώτος. Στην παράσταση ενσωματώνονται, επίσης, στίχοι του ράπερ Άγνωστος Χειμώνας, που σε συνδυασμό με το νέο κείμενο, αποτελούν τον πυρήνα γύρω από τον οποίο αναπτύσσεται η πολυδιάστατη σκηνική αλληγορία. Παίζουν οι Μιχάλης Βαλάσογλου, Βάσω Καβαλιεράτου, Αυγουστίνος Κούμουλος, Μαρία Μαντά. (Γκλόρια, από 27/11)

“Ο εραστής”

Οι Κλέλια Ανδριολάτου και Πάνος Παπαδόπουλος μοιράζονται τη σκηνοθεσία αλλά και τη σκηνή ως Σάρα και Ρίτσαρντ στο διάσημο έργο του νομπελίστα Χάρολντ Πίντερ για τη μοναξιά, τη φθορά του χρόνου και την πάλη για να παραμείνει η σπίθα ζωντανή στις σχέσεις των ζευγαριών. Με αινιγματικό τόνο, χαρακτηστικό του Πίντερ, βλέπουμε τι συμβαίνει όταν σε μία σχέση εισβάλλει ένα τρίτο πρόσωπο. Ή μήπως όχι; (Θέατρο του Νέου Κόσμου, από 23/11)

“Μίξερ”

Το νέο λαϊκό μιούζικαλ τσέπης της Ζέτης Φίτσιου έρχεται στο Μικρό Γκλόρια για να φέρει τα πάνω-κάτω, με όχημα τον δεκαπεντασύλλαβο στίχο και την ανατρεπτική μουσική. Ο Κώστας Σιλβέστρος σκηνοθετεί την ιστορία ενός φέρελπι καλλιτέχνη, που, λόγω περιορισμένου budget, ανεβάζει τον “Βαγγέλη” από την Κυψέλη αντί του “Άμλετ”. Ερμηνεύουν οι Αλέξανδρος Σιάτρας και Έλενα Χαραλαμπούδη (” 5 minute mum”) και μουσική παίζει ο Κωνσταντίνος Τσιμπούκης. (από 24/11)

“Παράφορα: ακροβατώντας στο Λεμονοδάσος του Κοσμά Πολίτη”

Στο νέο χώρο του H.ug (Human underground) art space έρχεται από την ομάδα bijoux de kant μια γοητευτική ερωτική ιστορία με φόντο τον Μεσοπόλεμο, που αντλεί από τον πρωτόγονο μύθο της ανθρώπινης ύπαρξης για να μιλήσει για την αγωνία του σύγχρονου ανθρώπου να κατανοήσει όσα συμβαίνουν γύρω του. Ζητήματα φύλου, ταυτότητας και σεξουαλικού προσανατολισμού εγείρονται μέσα από το βίαιο τοπίο της αστικοποίησης των αρχών του 20ού αιώνα. Σκηνοθετεί ο Γιάννης Σκουρλέτης. Παίζουν οι Αδελαΐδα Κατσιδέ, Νίκος Κουκάς, Ηλέκτρα Μπαρούτα. (από 24/11)

“Συρανό”

Η μεγάλη του μύτη έκανε τους ανθρώπους να μένουν στην εξωτερική του εμφάνιση. Κι όμως, ο εσωτερικός κόσμος του Συρανό, του δεινού πολεμιστή-ποιητή και κεντρικού ήρωα του πασίγνωστου έργου του Εντμόν Ροστάν, έκρυβε πολλές εκπλήξεις. Με φόντο το Παρίσι του 17ου αιώνα εξελίσσεται η ιστορία, όπου ο Συρανό επιστρατεύεται από τον Κριστιάν για να γράψει ερωτικά γράμματα στη Ρωξάνη, με την οποία είναι ερωτευμένοι και οι δύο. Στον επώνυμο ρόλο θα δούμε τον Μιχάλη Σαράντη. Εκείνον και τη Λένα Παπαληγούρα στο ρόλο της Ρωξάνης καθοδηγεί σκηνοθετικά ο Γιώργος Νανούρης, όπως και τους Ιάσονα Παπαματθαίου, Νικόλα Χανακούλα, Κωνσταντίνο Γιουρνά, Κωνσταντίνο Γεωργαλή, Χρήστο Πούλο-Ρένεση, Γιώργο Φασουλά. (Αλκυονίς, από 24/11)

“Γιατί τώρα”

Η ομάδα Ανδρομέδα επέλεξε την 25η Νοεμβρίου, Παγκόσμια Ημέρα για την Εξάλειψη της Βίας κατά των Γυναικών, ως ιδανική ημερομηνία πρεμιέρας για τη νέα της παράσταση. Αντλώντας από μαρτυρίες θυμάτων κακοποίησης που σώπασαν, η ομάδα που από το 2018 ασχολείται με το θέατρο ντοκουμέντο, παίρνει αφορμή από το ερώτημα που έχουμε ακούσει πολλές φορές σε σχέση με υποθέσεις κακοποίησης για να συνεχίσει αυτή τη συζήτηση, που εντάθηκε μετά την έκρηξη του #metoo στην Ελλάδα. Η Αναστασία Τσούτση σκηνοθετεί και μοιράζεται τη σκηνή με τους Φανή Γρύλλη, Ντίνα Κούκου, Παύλο Πιέρρο, σε μια παράσταση με στόχο την ενημέρωση, τον προβληματισμό και την εξάλειψη του victim blaming. (Θέατρο 104)

“Απόψε, στου Πανάγαθου!”

Πρόκειται για μια μουσική παράσταση που θα μας φτάσει στον έβδομο ουρανό. Και δεν το λέμε μεταφορικά, καθώς το έργο της Μαργαρίτας Δαλαμάγκα-Καλογήρου διαδραματίζεται στα σύννεφα, όπου ο τραγουδιστής του ελαφρού Νίκος Γούναρης (Θάνος Πολύδωρας), η ρεμπέτισσα Μαρίκα Νίνου (Αμαλία Αυγουστάκη) και η πιανίστρια του Τιτσάνη Ευαγγελία Μαργαρώνη (Υβόνη Σιέμου, που παίζει και πιάνο επί σκηνής) στήνουν ένα… θεϊκό γλέντι. Οικοδεσπότης είναι ο Πανάγαθος (Δημήτρης Κοντοδήμος) που δημιουργεί εντάσεις και μουσικές κόντρες για να διασκεδάσει την ανία που τού προκαλεί η παραδείσια απραξία. (Αγγέλων Βήμα, από 26/11)

“Ευτυχία Πρίντζου – Η επιστροφή”

Μια σπουδαία αν και όχι ευρέως γνωστή αγωνίστρια “ζωντανεύει” ξανά για λίγο στο πρόσωπο της Τζίνης Παπαδοπούλου, που ερμηνεύει το μονόλογο του Βασίλη Κονταξή. Φιλόλογος με σημαντικό παιδαγωγικό έργο, η Πρίντζου συμμετείχε ηρωικά στο ΕΑΜ, αλλά δολοφονήθηκε στον Εμφύλιο. Το έργο εμπνέεται από αυτούς που δεν πρέπει να ξεχνάμε τι προσέφεραν, σύμφωνα με τον συγγραφέα. Τι έχει να μας πει στο σήμερα; (Αργώ, από 27/11)

“Χορεύοντας με τη θύελλα”

Αυτός είναι ο τίτλος του κωμικού έργου που έγραψε ο Πίτερ Κουίλτερ, με πρωταγωνιστές δύο εκ διαμέτρου αντίθετους ανθρώπους. Από τη μία, έχουμε τον μοναχικό Πάτρικ (Τάκης Παπαματθαίου), ο οποίος προφυλάσσεται από μια σφοδρή κακοκαιρία στον αυστηρά προσωπικό του χώρο. Από την άλλη, την εκκεντρική Τζούντιθ (Γιούλη Ηλιοπούλου), που του χτυπά ξαφνικά την πόρτα ζητώντας κυρίως παρέα. Η πόρτα ανοίγει και δύο κόσμοι ενώνονται. Σκηνοθετεί ο Τάκης Παπαματθαίου. (Πειραιώς 131, από 27/11)

“Ι + U”

Το βραβευμένο αλληγορικό κείμενο της Λόρεν Γκάντερσον, που παρουσιάζει για πρώτη φορά στην Ελλάδα ο σκηνοθέτης Κωνσταντίνος Ασπιώτης με τους νέους ηθοποιούς Kinnwhite-Chris Elechi και Αγγελική Ξενία, είναι μια συγκινητική ιστορία-ύμνος στην ανθρώπινη σύνδεση, όπου δύο έφηβοι ανακαλύπτουν την ομορφιά της ανθρώπινης επαφής κατά τη διάρκεια μίας σχολικής εργασίας για το μάθημα της λογοτεχνίας με θέμα τη χρήση των αντωνυμιών “Εγώ” και “Εσύ” στο ποίημα “Το Τραγούδι του Εαυτού μου” του μεγάλου ποιητή Γουόλτ Γουίτμαν. (Άνεσις, από 27/11)

“Νέα ηθική τάξη πραγμάτων”

Είναι 2019. Σε μια έρευνα, 150 τελείως διαφορετικοί άνθρωποι απαντούν σε προσωπικές ερωτήσεις. Οι απαντήσεις τους, απόλυτα καθωσπρέπει, επιβεβαιώνουν την κοινωνική υποκρισία όλων μας. Η Ραφίκα Σαουίς σκηνοθετεί το έργο του Ιβάν Βιριπάγιεφ, του καλλιτέχνη που διώχθηκε για τη συγγραφική του δράση στη γενέτειρά του Ρωσία. Ερμηνεύουν: Γιούλη ΓεωργοπούλουΓιώργης Παρταλίδης και η σκηνοθέτρια. (Μικρό Γκλόρια, από 28/11)

“Αιαίη”

Αποσπάσματα από τον “Αίαντα” του Σοφοκλή (κυρίως ελεύθερα μεταφρασμένων) συνιστούν τον πυρήνα του έργου, στον οποίο ενσωματώνονται κείμενα των συντελεστών του (Έρη Μαριόγλου, Σάντυ Μακροπούλου -οι ερμηνεύτριες-,  Ιωάννης Τσιπτσής – ο σκηνοθέτης – , Κατερίνα Δημητροπούλου) και στίχοι ποιημάτων (του Émile Verhaeren, του Στέφαν Τσβάιχ και του Νίκου Καρούζου). Οι φωνές όλων συμπλέκονται και αναζητούν μια δίοδο προσωπικής έκφρασης και εξερεύνησης μέσα από τις φωνές των δραματικών προσώπων του έργου του αρχαίου τραγωδού. (από 29/11, Αργώ)

“Ελάτε να πιούμε έναν καφέ…”

Ο Νίκος Καρδώνης μας προσκαλεί στην καυστική σάτιρα του Πιέρο Κιάρα. Βασισμένο στην ευρέως γνωστή νουβέλα του συγγραφέα “La spartizione” και στην επιτυχημένη κινηματογραφική ταινία του Αλμπέρτο Λατουάντα “Ελάτε να πάρετε τον καφέ σ’ εμάς” (1971), το έργο καταπιάνεται με τον μικροαστικό καθωσπρεπισμό της επαρχίας και τη σχέση ενός Αρχιληξίαρχου με τρεις ανύπαντρες αδελφές, με φόντο την εποχή του Μεσοπολέμου στη φασιστική Ιταλία του Μουσολίνι. Η παράσταση ακολουθεί την απρόβλεπτη ιστορία με οδηγό το χιούμορ, τη σουρεαλιστική διάθεση και τη ζωντανή μουσική. Παίζουν: Μαίρη Σαουσοπούλου, Άννα Κουτσαφτίκη, Ντόρα Ζαχαροπούλου, Δημήτρης Καλαντζής, Χάρης Φλέουρας, Νάσος Φρίγγης, Ανούς Μπογοσιάν (Μικρός Κεραμεικός, από 29/11)

Πηγή : athinorama.gr