ΕΠΙΣΗΜΟ: ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΝΕΑ PORSCHE PANAMERA

Το μεγάλο sedan της Porsche, χωρίς μεγάλες αλλαγές στην εμφάνιση, αποκτά ένα ακόμα πιο εξηλεκτρισμένο προφίλ, συνεχίζοντας την πορεία του κόντρα στην κυριαρχία των SUV.

Αν και στην σύγχρονη εποχή της Porsche, τα αυτοκίνητα που φέρνουν τα λεφτά στο ταμείο είναι κυρίως τα δύο της SUV (Macan και Cayenne), η γερμανική εταιρία δεν θέλει να παραδώσει τα όπλα σε ότι αφορά τα sedan.

Έτσι μετά από καιρό προετοιμασιών παρουσιάζει σήμερα (και μάλιστα από την Κίνα, όπως και το 2009) τη νέα γενιά της, την τρίτη στην σειρά, η οποία έχει μία σειρά αλλαγών στα μηχανικά μέρη και πολλές βελτιώσεις στο σαλόνι όπου έχει ενισχυθεί το τεχνολογικό και ψηφιακό πακέτο.

H νέα Panamera είναι μία εξέλιξη της ήδη υπάρχουσας γενιάς, έχοντας αποκτήσει τα πιο νέα σχεδιαστικά στοιχεία της εταιρίας από τα υπόλοιπα μοντέλα της.

Η νέα μάσκα έχει πιο τονισμένους προφυλακτήρες και πιο όρθια τα φωτιστικά σώματα, με αποτέλεσμα ένα πιο σπορ χαρακτήρα. Η γραμμή στο πλάι συνεχίζει να αποτελεί το δυνατό στοιχείο του μοντέλου, ενώ το πίσω μέρος με τα εντυπωσιακά φωτιστικά σώματα είναι καθαρό και ιδιαίτερα μοντέρνο, προσδίδοντας μία έντονη διάσταση κουπέ σε όλο το σχέδιο.

Το αυτοκίνητο διαθέτει τώρα μια πρόσθετη εισαγωγή αέρα πάνω από την μπροστινή πινακίδα κυκλοφορίας, την οποία χρειάζεται για την ψύξη της ανανεωμένης σειράς κινητήρων του. Έχει νέες γραμμές παραθύρων, ενώ οι προβολείς LED Matrix Design είναι πλέον στάνταρ εξοπλισμός.

Η Porsche θα προσφέρει τέσσερα διαφορετικά E-Hybrid συστήματα κίνησης, με βελτιώσεις σε πολλά από τα επιμέρους στοιχεία τους, συμπεριλαμβανομένου του πανίσχυρου Panamera Turbo E-Hybrid.

Aυτή είναι η έκδοση για την οποία δόθηκαν προς το παρόν στοιχεία. Διαθέτει έναν ανανεωμένο twin-turbocharged V8 κινητήρα 4,0 λίτρων και έναν ηλεκτροκινητήρα που τροφοδοτείται από μια μπαταρία 25,9 kWh. Η συνολική ισχύς είναι 680 ίπποι με την κίνηση και στους τέσσερις τροχούς μέσω ενός οκτατάχυτου κιβωτίου PDK. Μπορεί να φτάσει τα 100 χλμ/ώρα σε 3,0 δευτερόλεπτα και να φτάσει την τελική ταχύτητα των 315 χλμ/ώρα.

Η Panamera και η Panamera 4 έχουν κάτω από το καπό έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα V6 2,9 λίτρων. Αποδίδει περισσότερη ισχύ από πριν, φθάνοντας τους 353 ίππους, και κάνει το 0-100 χλμ/ώρα σε 5,0 δευτερόλεπτα, με τελική στα 272 χλμ/ώρα. Τα αντίστοιχα νούμερα για την τετρακίνητη Panamera είναι 4,7 δευτερόλεπτα και 270 χλμ/ώρα.

Η Panamera έχει στάνταρ αερανάρτηση δύο θαλάμων, δύο βαλβίδων και Porsche Active Suspension Management. Το προαιρετικό σύστημα Porsche Active Ride που διατίθεται για τα μοντέλα E-Hybrid μπορεί να κρατήσει το αμάξωμα της Panamera σε σταθερή απόσταση από τον δρόμο, μειώνοντας τις κλίσεις του αμαξώματος.

Το σύστημα Active Ride ρυθμίζει επίσης αυτόματα την απόσταση από το έδαφος ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης, με τη λειτουργία “comfort access” να ανεβάζει το όχημα κατά 5,5 εκατοστά για ευκολότερη είσοδο και έξοδο, όπως γίνεται και με τα μεγάλα SUV. Η τετραδιεύθυνση είναι επίσης προαιρετική.

Το ταμπλό της καινούργιας Panamera μοιάζει με αυτό της Taycan ή της νέας Cayenne. Έτσι, ο πίνακας οργάνων είναι πλέον ψηφιακός, καθώς έχει τοποθετηθεί έγχρωμη οθόνη 12,6 ιντσών.

Η κεντρική οθόνη αφής είναι 12,3 ιντσών, ενώ υπάρχει και έγχρωμη οθόνη 10,9 ιντσών στο τμήμα του ταμπλό που βρίσκεται εμπρός από τον συνοδηγό. Έτσι, και αυτός να έχει τη δυνατότητα να βλέπει τις πληροφορίες που επιθυμεί ή να διασκεδάζει κατά τη μετακίνηση.

Όλα τα χειριστήρια για τον οδηγό είναι κοντά στο τιμόνι, μεταξύ των οποίων και ο νέος επιλογέας ταχυτήτων. Μάλιστα, η τρίτη οθόνη είναι καλυμμένη με φιλμ το οποίο δεν επιτρέπει στον οδηγό να βλέπει ό,τι απεικονίζεται σε αυτή για να μην αποσπάται η προσοχή του από τον δρόμο.

Στο κέντρο και στο πάνω μέρος του ταμπλό υπάρχει το αναλογικών ενδείξεων χρονόμετρο «Sport Chrono» ενώ στη βάση της κονσόλας διαπιστώνουμε την έλλειψη του μοχλού ταχυτήτων. Στο τμήμα αυτό έχει διαμορφωθεί χώρος για την τοποθέτηση μικροαντικειμένων.

Παράλληλα η Porsche προσφέρει ένα εκτεταμένο πρόγραμμα εξατομίκευσης της Panamera στο αμάξωμα και το σαλόνι, με την εταιρία να υποστηρίζει ότι μπορεί να προσφέρει πάνω από 1.000 διαφορετικές επιλογές και πάνω από 170 διαφορετικά χρώματα για το αμάξωμα.

Τα μοντέλα Turbo θα φορούν ένα ανανεωμένο έμβλημα της Porsche με ένα ειδικό γκρι φινίρισμα που ονομάζεται “Turbonite” για να ξεχωρίζουν από τις μικρότερες εκδόσεις.

Με την Porsche να εκτιμά ότι τα ηλεκτρικά μοντέλα θα αντιπροσωπεύουν πάνω από το 80% των ετήσιων παραδόσεων μέχρι το 2030, αυτό πρακτικά σημαίνει ότι αυτή θα είναι η τελευταία Panamera με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Πηγή : newsauto.gr

 

10
10