ΜΙΑ ROLLS ROYCE ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΘΝΑΡΧΗ

Στις 23 Απριλίου του 1998, έφυγε από τη ζωή ο πρώην πρωθυπουργός και Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κωνσταντίνος Καραμανλής. Θυμόμαστε τον πολιτικό, που έλαβε τον τίτλο του Εθνάρχη, με ένα αυτοκίνητο που συνδέθηκε μαζί του και την άγνωστη ιστορία του.

Η Rolls Royce Silver Shadow LWB: του Κων/νου Καραμανλή και η μικρή της ιστορία.

Συμπληρώνονται σήμερα 23 χρόνια από το θάνατο του Κωνσταντίνου Καραμανλή 23/4/1998. Εμείς δεν θα ασχοληθούμε με την πολιτική που χάραξε, πριν και μετά την μεταπολίτευση, αλλά θα σας διηγηθούμε την σύντομη σχέση του με ένα σπάνιο και ιδιαίτερο αυτοκίνητο, μία Rolls Royce Silver Shadow LWB:. H επιστροφή του Κωνσταντίνου Καραμανλή κατά τη Μεταπολίτευση δεν ήταν εύκολη υπόθεση, ούτε ακίνδυνη για τον ίδιο. Γυρνούσε σε μία χώρα όπου το δικτατορικό καθεστώς κατέρρεε μεν, αλλά εξακολουθούσε να έχει βαθιές ρίζες ειδικά στα σώματα ασφαλείας. Όταν έφτασε από το Παρίσι στο αεροδρόμιο, μέσα στην κοσμοσυρροή και τον πανικό, ο αδελφός του Αχιλλέας δεν κατάφερε να μπει στο ίδιο αυτοκίνητο και επιβιβάστηκε σε ένα άλλο όχημα της αστυνομίας που ακολουθούσε εκείνο στο οποίο επέβαινε ο Κωνσταντίνος Καραμανλής.

Από τον ασύρματο άκουγε αστυνομικούς που χρησιμοποιούσαν τη συχνότητα για να επικοινωνούν μεταξύ τους και οι οποίοι ήταν επιφορτισμένοι με την τήρηση της τάξης την ιστορική εκείνη ημέρα, να βρίζουν τον Κωνσταντίνο Καραμανλή. Όταν έφτασαν στο ξενοδοχείο Μεγάλη Βρετάνια, ο Αχιλλέας είπε στον αδελφό του: «Θα μας φάνε ζωντανούς». Η αίσθηση του κινδύνου δεν τους άφησε για πολλούς μήνες ακόμη... Πολλές φορές τις νύχτες ο Κωνσταντίνος Καραμανλής μαζί με τον αδελφό του έφευγαν κρυφά από το Μεγάλη Βρετάνια και κοιμόντουσαν σε θαλαμηγούς φίλων, υπό την προστασία του πολεμικού ναυτικού, που ήταν και το μόνο σώμα το οποίο εμπιστεύονταν. Αυτό γινόταν υπό τέτοια μυστικότητα, που μία φορά ο υπουργός Δημόσιας Τάξης της κυβέρνησης εθνικής ενότητας Σόλων Γκίκας, αφού έψαχνε επί μία νύχτα τον Κωνσταντίνο Καραμανλή στο ξενοδοχείο του ματαίως, την επομένη του είπε: «Σε παρακαλώ, τουλάχιστον εμένα να με ενημερώνεις που κοιμάσαι».

Οι μετακινήσεις του

Την περίοδο από το 1975 ως το 1981 οι μετακινήσεις του Κων/νου Καραμανλή ταυτίστηκαν με την LWB Rolls Royce Silver Shadow. O ίδιος, στις επίσημες εξόδους του, δεν την οδήγησε ποτέ, αντίθετα απολάμβανε τις μετακινήσεις του από τη θέση του συνοδηγού δίπλα από τον οδηγό του  Χαράλαμπο Συρόπουλο (τον Μπάμπη, όπως ο ίδιος αποκαλούσε).

Ο Κωνσταντίνος Καραμανλής γοητεύτηκε ιδιαίτερα από το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, το οποίο ανακάλυψε στο γκαράζ των πρώην Ανακτόρων την περίοδο της επιστροφής του από το Παρίσι μετά την αποκατάσταση της Δημοκρατίας το 1974 και αποφάσισε να το θέσει σε χρήση ως το επίσημο όχημα του πρωθυπουργού. Η λιμουζίνα, ένα από τα 2.776 μοντέλα πρώτης γενιάς Silver Shadow, είχε παραγγελθεί εξαρχής από την κυβέρνηση των συνταγματαρχών το 1970 αλλά ποτέ δεν την χρησιμοποίησαν ίσως για να μην προκαλέσει σε μια ήδη τεταμένη ατμόσφαιρα. Παραλήφθηκε το 1971 και από τότε παρέμεινε ακίνητη, χωρίς αριθμό κυκλοφορίας. Είναι εντυπωσιακό, το ότι σε ένα αυτοκίνητο με τους πίσω εσωτερικούς χώρους να είναι σχεδόν διπλάσιοι από τους μπροστινούς , ο Καραμανλής προτιμούσε να χρησιμοποιεί το κάθισμα του συνοδηγού και δεν επέτρεπε σε κανέναν να καπνίσει μέσα σε αυτό.

Σύμφωνα με τα λεγόμενα του Χαράλαμπου Συρόπουλου, ο Κωνσταντίνος Καραμανλής είχε αφαιρέσει το γνωστό αγαλματίδιο της Rolls Royce από το καπό του αυτοκινήτου, όχι μόνο για να μην τραυματιστεί κάποιος, αλλά και για να «ρίξει» το προφίλ του αυτοκινήτου το οποίο ανήκε στο υπουργείο Προεδρίας της κυβέρνησης και παρακολουθούνταν με δελτία κινήσεως όπως όλα τα κρατικά αυτοκίνητα.

Η χρήση της Rolls από τον Κωνσταντίνο Καραμανλή σταμάτησε το 1981. Ίσως λόγω της επανεμφάνισης της τρομοκρατικής οργάνωσης 17 Νοέμβρη, η οποία έθεσε νέα δεδομένα για τα μέτρα ασφαλείας των πολιτικών. Από τις αρχές της δεκαετίας του 1980 αρχίζει να διευρύνεται η χρήση αλεξίσφαιρων αυτοκινήτων και η μοίρα της Rolls Royce ήταν να ξαναγυρίσει στο γκαράζ της Προεδρίας της Δημοκρατίας για να περάσει εν συνεχεία στον Οργανισμό Διαχείρισης Δημοσίου Υλικού. Ο ΟΔΔΥ αποφάσισε να τη βγάλει σε πλειστηριασμό το 1988, απ΄ όπου και πέρασε στα χέρια ενός εφοπλιστή και φίλου του Καραμανλή αντί 25 εκατ. δραχμών. Η ιστορική λιμουζίνα βρίσκεται σε άριστη κατάσταση με μόλις 59.000 χιλιόμετρα και βγήκε προς πώληση στη δημοπρασία “The Greek Sale” τον Νοέμβριο του 2008 στο Λονδίνο από τον οίκο Bonhams.

Φωτογραφίες από τον κατάλογο της δημοπρασίας “The Greek Sale” του οίκου Bonhams.

Πηγή: newsauto.gr

10
10