ΡΑΝΙΑ ΜΠΑΤΗ: «ΜΟΥ ΛΕΙΠΕΙ Η ΠΙΣΤΗ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΩΝ ΣΤΟ ΚΟΜΜΑΤΙ MARKETING-BRANDING»

Δημιουργική, φιλόδοξη και με πολύ όρεξη για δουλειά, η Ράνια Μπατή, αφήνει το δικό της στίγμα στην εταιρεία της. Πλήρως ενημερωμένη για τις εξελίξεις αλλά και για το επιχειρείν γενικότερα, απαντάει στις ερωτήσεις μας, τονίζοντας ότι η εμπειρία είναι, ένα από τα σημαντικά προσόντα, που πρέπει να διαθέτει κάποιος, για την επαγγελματική του ανέλιξη.

Πως αποφασίσατε να ασχοληθείτε με το marketing και ποιος είναι ο ρόλος σας στην Sunsoft; 

Φοιτήτρια ακόμη, ξεκίνησα να εργάζομαι, θέλοντας να διευρύνω τους ορίζοντές μου και να αποκτήσω την επαγγελματική μου κατεύθυνση εμπειρικά. Η αφορμή δόθηκε όταν έκανα την πρακτική μου σε μία μεγάλη ελληνική εταιρία και ανέλαβα projects του τμήματος μάρκετινγκ, όπως παραγωγή έντυπου υλικού, εταιρικές παρουσιάσεις και την οργάνωση των προωθητικών ενεργειών. Αμέσως κατάλαβα ότι αυτό το εργασιακό αντικείμενο μ ’ενδιέφερε πολύ.

Συνέχισα λοιπόν έτσι, δόθηκαν και οι αντίστοιχες ευκαιρίες από τις εταιρίες με τις οποίες συνεργάστηκα και μετά από 18 περίπου χρόνια ανέλαβα το marketing-branding της εταιρίας Sunsoft, ηγετική εταιρία στον σχεδιασμό προγραμμάτων για επιχειρήσεις εστίασης και ξενοδοχεία. Ιδρύθηκε το 1990 από μία πολύ δυναμική γυναίκα επιχειρηματία, την Κα Μίνα Μιμίκου και μετά από 27 χρόνια δυναμικής πορείας συνεχίζει την αναπτυξιακή της πορεία με ένα χαρτοφυλάκιο  4.000 περίπου κορυφαίων επιχειρήσεων.

Η οικονομική κρίση που βιώνουμε σαν χώρα τα τελευταία χρόνια έχει αλλάξει πολλά στο χώρο σας; Να υποθέσω προς την αρνητική κατεύθυνση;

Η οικονομική κρίση – βάσει ερευνών – έχει επηρεάσει τον κλάδο αρνητικά. Σε επίπεδο πωλήσεων, κερδοφορίας και μεριδίου αγοράς. Προσωπικά θεωρώ ότι πολλά έχουν  αλλάξει, αλλά όχι μόνο αρνητικά.  Αρνητικά είναι τα προαναφερθέντα  με χειρότερο κατά την προσωπική μου εκτίμηση την αποδυνάμωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος και των επιχειρηματικών πρωτοβουλιών και επενδύσεων. Όμως, οι κλάδοι της Πληροφορικής, του Τουρισμού και της Εστίασης, αν και βρίσκονται στη δίνη του ευρύτερου περιβάλλοντος, βλέπουμε ότι έχουν ανάπτυξη, καινοτόμες ιδέες, έχουν επιχειρηματίες που επενδύουν και ρισκάρουν.

Τι είναι αυτό που θα θέλατε να υπάρχει στον τομέα σας στην Ελλάδα; Κάτι το οποίο ουσιαστικά «ζηλεύετε» με την καλή έννοια από άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

Τεχνογνωσία υπάρχει άπλετη. Δυνατά μυαλά επίσης. Το οργανωτικό πλαίσιο θεωρώ ότι λείπει το οποίο συνδέεται με την παραγωγικότητα. Η πίστη στην εκπαίδευση και την ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού. Να σταματήσουμε να θεωρούμε ότι όταν κάποιος βρίσκεται 12 ώρες στο γραφείο, εργάζεται, ενώ αυτός που δεν βρίσκεται καν στο γραφείο δεν εργάζεται. Να σταματήσουμε να θεωρούμε ότι αν τον εκπαιδεύσουμε και φύγει, έχουμε χάσει. Πιστεύω πολύ στη συνεχή εκπαίδευση των ανθρώπων και την προσωπική τους ανάπτυξη. Και πάντα λέω στους επιχειρηματίες που αντιδρούν στην εκπαίδευση τη φράση του Henry Ford “Χειρότερο από το να εκπαιδεύσεις τους υπαλλήλους και να φύγουν, είναι να μην τους εκπαιδεύσεις και να μείνουν!“.

Επιπλέον μου λείπει η πίστη των επιχειρηματιών στο κομμάτι marketing-branding. Μιλάω με επιχειρηματίες που έχουν στήσει επιχειρήσεις αρκετών χιλιάδων ευρώ και όταν τους ρωτάς ποιο είναι το πλάνο μάρκετινγκ σου απαντούν «Δεν υπάρχει», «Δεν ξέρω», «Δεν το έχω σκεφτεί» και τελικά «Δεν το βλέπω». Στο εξωτερικό δεν υπάρχει business plan το οποίο δεν εμπεριέχει ένα αναλυτικό πλάνο μάρκετινγκ.

Αν σας γινόταν μια ενδιαφέρουσα επαγγελματική πρόταση από το εξωτερικό, θα εγκαταλείπατε μόνιμα την πατρίδα σας;

Πολύ δύσκολη ερώτηση. Δεν μπορώ να σας απαντήσω με ένα ναι ή ένα όχι. Σίγουρα θα το σκεφτόμουν σοβαρά και θα υπολόγιζα όλες τις παραμέτρους, ενώ τα προηγούμενα χρόνια θα το απέκλεια.

Τα ταξίδια ποσό σημαντικά είναι στην ζωή σας, δεδομένου πάντα, της θέσης σας.

Τα ταξίδια ήταν πάντα μέρος της δουλειάς μου. Το πόσο πολύ σημαντικά ήταν το καταλάβαινα επιστρέφοντας, αφού δεκάδες καινούριες ιδέες, προσωπικές αναζητήσεις, νέες γνώσεις λειτουργούσαν απίστευτα ευεργετικά στην επαγγελματική και προσωπική μου καθημερινότητα. Γνωρίζοντας καινούργιους ανθρώπους, αποκτώντας νέες εμπειρίες, ανακαλύπτοντας άλλους τρόπους διαχείρισης της ζωής, γίνεσαι πιο πλούσιος και πιο σοφός.

Αν καταφέρεις δε ένα μικρό μέρος όλων αυτών των εμπειριών να το εφαρμόσεις πρακτικά στο αντικείμενο σου τότε βλέπεις και μια μεγάλη διαφορά σε αυτό.

Υπάρχει ελεύθερος χρόνος στο πρόγραμμά σας; Και αν ναι τι είναι αυτό που σας ευχαριστεί ιδιαίτερα;

Φυσικά και υπάρχει ελεύθερος χρόνος. Και αν δεν υπάρχει τον δημιουργώ. Χωρίς αυτόν δεν αντιμετωπίζεται η καθημερινότητα. Και δεν κάνω κάτι συγκεκριμένο. Από ένα ενδιαφέρον σεμινάριο ψυχολογίας, μέχρι μια μουσική παράσταση, φαγητό και ποτό με φίλους ή βόλτα στο allou fun park με τον γιο μου. Τα πάντα που μπορεί να με κάνουν να νιώσω ξένοιαστα και ελεύθερα.

Η κ. Ράνια Μπατή, είναι Marketing Manager & Communications στην εταιρεία Sunsoft Hospitality.