ΓΙΑΝΝΗΣ ΤΣΑΚΑΛΟΣ: «ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΙΚΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΜΗ ΣΕ ΑΠΑΣΧΟΛΕΙ ΤΙ ΚΑΝΟΥΝ ΟΙ ΑΛΛΟΙ»

Είναι ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της AQ Strategy, που υλοποίησε μαζί με την Ogilvy τη φετινή διαφημιστική καμπάνια του ΕΟΤ. Στη συνέντευξη που παραχώρησε στον Κίμωνα Φραγκάκη δίνει τις φετινές του προβλέψεις για τον τουρισμό, μιλάει για τη «Μυκονοποίηση» της γαστρονομίας, για την εξέλιξη του Airbnb και φυσικά για την πολυσυζητημένη καμπάνια «All you Want is Greece».

Είναι ένας από τους κεντρικούς εμπνευστές της στρατηγικής και της διαφημιστικής εκστρατείας του τουρισμού για τη χώρα μας, σε όλο τον κόσμο. Με κεντρικό σύνθημα «All Υou Want Ιs Greece», η νέα καμπάνια έχει ήδη συζητηθεί αρκετά. Άλλωστε βγήκε στον αέρα μετά από μια χρονιά ιδιαζόντως δύσκολη λόγω του παρατεταμένου λοκντάουν. Ο Γιάννης Τσάκαλος, αν μη τι άλλο, είναι ένα από τα πρόσωπα του καλοκαιριού που έρχεται πλησίστιο.

Στην αποκλειστική συνέντευξη που παραχώρησε στο Andro, συζητάει με τον Κίμωνα Φραγκάκη τις φετινές προοπτικές του ελληνικού τουρισμού, το σκεπτικό πίσω από την καμπάνια, τις φιλοδοξίες της τουριστικής Ελλάδας στην μετά Covid-εποχή, ενώ δεν παραλείπει να μιλήσει και για τη «Μυκονοποίηση» της γαστρονομίας μας, την εξέλιξη του Airbnb και τα διεθνή εστιατορικά και ξενοδοχειακά brands που κάποια στιγμή η χώρα μας θα πρέπει να αρχίσει να δημιουργεί.

– Η νέα καμπάνια All you want is Greece είναι στον αέρα, ο κόσμος βλέπει και σχολιάζει τα βίντεο. Ποια είναι η στρατηγική από πίσω;

Αυτό που βλέπετε δεν είναι απλά μια καμπάνια. Βασίζεται σε ένα ολοκληρωμένο στρατηγικό σχέδιο με ορίζοντα τριετίας, ώστε να συνδυάσουμε την πραγματικότητα με τη φιλοδοξία και το όραμα. Δημιουργήσαμε έναν οδικό χάρτη προς την ανάκαμψη, συλλέγοντας δεδομένα από 130 χώρες του κόσμου, με το μοναδικό Integrated Growth Model που έχουμε δημιουργήσει με την Ogilvy. Φτιάξαμε όλα τα «what if» σενάρια, λαμβάνοντας επίσης υπ’ όψιν μας τις έρευνες, αναλύσεις και εκτιμήσεις από όλο τον κόσμο. Σε συνδυασμό με όλα τα σταθερά δεδομένα από τον ΕΟΤ, τα μεταβλητά από τους συνεργάτες μας και τα Ogilvy Global Insights, δημιουργήσαμε τα τέσσερα στάδια προς την ανάκαμψη. Στη συνέχεια, δημιουργήσαμε την στρατηγική της επικοινωνίας, η οποία έπρεπε να υπηρετήσει τον στρατηγικό σχεδιασμό τριετίας από τη μία, να εστιάσει όμως στη φετινή πολύ δύσκολη χρονιά, ώστε να προσελκύσουμε όσο περισσότερους ταξιδιώτες γίνεται.

– Προσωπικά τα βιντεάκια μου θύμισαν τις διαφημίσεις που βλέπουμε στην τηλεόραση (τουλάχιστον τις μεγάλες παραγωγές). Σα να φεύγει η επικοινωνία του ελληνικού τουρισμού από αφηρημένες έννοιες και διαχρονικές αξίες και να πηγαίνει πιο κοντά στο hard selling.

Στο σκεπτικό μας ήταν να μπορέσουμε να κάνουμε αυτό για το οποίο μας εμπιστεύτηκε ο ΕΟΤ. Να είναι η Ελλάδα top of mind προορισμός για όλους τους δυνητικούς επισκέπτες, ανεξαρτήτου γεωγραφικής προέλευσης, ηλικιακά χαρακτηριστικά, και φυσικά καθ’ όλη την διάρκεια του χρόνου. Βασικός στόχος είναι, να παρακινήσουμε τον οποιονδήποτε δει κάποιο από τα βίντεο ή τα banners, να κάνει και το τελικό action. Δηλαδή με απλά λόγια, να κάνει κράτηση και να έρθει να ζήσει μοναδικές εμπειρίες. Έτσι σκεφτήκαμε πολύ απλά και διαπιστώσαμε ότι για πρώτη φορά όλοι οι άνθρωποι στον κόσμο νιώθουμε το ίδιο. Η ανασφάλεια, η απομόνωση, η μονοτονία, η αβεβαιότητα, ο φόβος και η προσπάθεια να χωρέσουμε επαγγελματική, προσωπική και οικογενειακή ζωή μέσα σε τέσσερις τοίχους, μας πίεσε πολύ.

– Αρκούν ωραίες εικόνες με ταβέρνες, μνημεία, παραλίες;

Μας έχει λείψει το φαγητό σε ένα ωραίο εστιατόριο, ένα καλό κρασί με φίλους, η επαφή με τον πολιτισμό, το αίσθημα της ελευθερίας. Σε έναν κόσμο γεμάτο περιορισμούς, το ταξίδι έχει πιο πολύ σημασία από ποτέ. Του επικοινωνούμε λοιπόν, ότι ξέρουμε, νιώθουμε, αισθανόμαστε τι πραγματικά θέλεις/επιθυμείς, ξέρουμε ότι υπάρχει εσωτερική ανάγκη να ταξιδέψεις περισσότερο από ποτέ, να νιώσεις το φιλόξενο χαμόγελο των ανθρώπων που νοιάζονται για σένα, να ανακαλύψεις νέες γεύσεις, να ζήσεις μοναδικές εμπειρίες, να φτιάξεις τις δικές σου μοναδικές ιστορίες. Σε όλα αυτά τα θέλω, του λέμε λοιπόν με σιγουριά, ότι «αυτό που θέλεις είναι η Ελλάδα». Όλα αυτά υπάρχουν εδώ, σήμερα και για πάντα. All you want is Greece.

– Πού θα παιχτεί η καμπάνια -πού θα στοχεύσει- και με τι μπάτζετ;

Την τελική επιλογή των χωρών, μέσων, όπως και κατανομή του προϋπολογισμού, την έχει ο ΕΟΤ ο οποίος έχει και την συνολική διαχείριση και ευθύνη της επικοινωνίας. Η καμπάνια θα παιχτεί σε όλες τις αγορές που αντλούμε παραδοσιακά ταξιδιώτες, με έμφαση στις short haul αγορές κυρίως από Ευρώπη (3-4 ώρες πτήση) και Αμερική, Καναδά, Ρωσία, Μέση Ανατολή και πολλές ακόμα χώρες σε όλο τον κόσμο. Όπως έχει ανακοινώσει ο γ.γ. του ΕΟΤ, Δημήτρης Φραγκάκης, ο συνολικός προϋπολογισμός θα είναι 22.9 εκ ευρώ, εκ των οποίων σε συν διαφήμιση με 18 αεροπορικές εταιρείες και 78 tour operators ύψους 10,5 εκατομμυρίων, ενώ σε digital media και πλατφόρμες 12,6 εκατομμύρια ευρώ, διάρκειας έξι μηνών, ώστε κυρίως να προσελκύσουμε όλους όσους κλείσουν ακόμα και last minute για όλο το χρόνο.

– Ποια είναι η στρατηγική σας στα social media;

Την στρατηγική στα social media τη χαράσσει και την εκτελεί ο ΕΟΤ. Δίνει ιδιαίτερη έμφαση γενικότερα στην digital επικοινωνία, γι’ αυτό και κατευθύνει ένα πολύ μεγάλο κομμάτι του προϋπολογισμού του εκεί.

– Γιατί αλλάζει κάθε χρόνο το σλόγκαν του τουρισμού μας και το λογότυπο; Το περίφημο Chosen By The Gods, ας πούμε, (νομίζω ήταν ένα από τα πρώτα σλόγκαν) δεν άξιζε να μείνει παραπάνω από 1-2 σεζόν; Επίσης, σκέφτομαι το σήμα του ισπανικού τουρισμού που σχεδίασε ο Joan Miro και έμεινε απαράλλαχτο.

Καλή ερώτηση, κύριε Φραγκάκη, όμως δεν είμαι αρμόδιος να απαντήσω. Να πω μόνο, ότι συμφωνώ με την προσέγγιση της Ισπανίας, που επέλεξε τον Joan Miro να σχεδιάσει το σήμα και στη συνέχεια να το διατηρήσει. Εμείς, (Ogilvy & AQ Strategy), συμμετείχαμε στον διαγωνισμό που διοργάνωσε ο ΕΟΤ για την προβολή της χώρας, επικεντρωθήκαμε στο ζητούμενο του brief, να γίνει δηλαδή η Ελλάδα top of mind προορισμός και να προσελκύσουμε όσους περισσότερους ταξιδιώτες γίνεται, ειδικά φέτος. Έπρεπε να προσαρμοστούμε στα νέα πρωτόγνωρα δεδομένα, τις παγκόσμιες ανατροπές που έφερε η πανδημία Covid και να είμαστε αποτελεσματικοί. Μια εξαναγκαστική συνθήκη που δεν είχε προηγούμενο. Έπρεπε, λοιπόν, να απαντήσουμε με ένα δυνατό μήνυμα, ώστε να προσελκύσουμε (ειδικά φέτος) όσο περισσότερους ταξιδιώτες γίνεται. Έτσι, διαβάζοντας το συναίσθημα όλου του κόσμου εκεί έξω, του λέμε με σιγουριά «ALL YOU WANT IS GREECE». Όχι μόνο για φέτος αλλά και για πάντα.

Διαβάστε όλη την συνέντευξη στο Andro.gr

10
10