Παρουσιάστηκε πρόσφατα στο Τόκιο από το περίφημο γραφείο Not a Hotel Architects που σχεδιάζει και διαχειρίζεται πρωτοποριακές κατοικίες, εξοχικά και ξενοδοχεία. Για την πρώτη πολυσύνθετης λειτουργίας κατοικία στο Τόκιο, ο όμιλος φιλοξενίας Not a Hotel, ένωσε τις δυνάμεις του με τον Ιάπωνα δημιουργικό διευθυντή Nigo, που επιμελήθηκε τη συνολική ιδέα μέχρι τις μικρότερες λεπτομέρειες. Το επιβλητικό κτήριο βρίσκεται στην κορυφή ενός γκρεμού στον κόλπο της πολυπληθέστερης πόλης στον κόσμο και διαθέτει μια υποβλητική και απρόσκοπτη θέα στον ωκεανό και το περίφημο όρος Φούτζι. Ο νέος πολύ-λειτουργικός χώρος εργασίας και φιλοξενίας στην πρωτεύουσα της Ιαπωνίας, φέρει την διακοσμητική υπογραφή του πολυτάλαντου designer Nigo, ο οποίος κατέχει και τη θέση του creative director στον οίκο μόδας Kenzo.
Η επιρροή του Nigo στην παγκόσμια κουλτούρα τις τρεις τελευταίες δεκαετίες είναι τεράστια. Πολυτάλαντος και ασταμάτητος δημιουργικά, πέρα από τις συλλογές ρούχων για το δικό του ομώνυμο brand, λάνσαρε πριν από δεκαπέντε χρόνια μία ακόμα μάρκα με τίτλο Human Made. Εχει βαθιά αγάπη και συμμετοχή στην Ιαπωνική κεραμική και έχει αναλάβει από το 2021, τη θέση του δημιουργικού διευθυντή για τον οίκο Kenzo, ενώ έχει υπογράψει δύο συλλογές για την Louis Vuitton.
Ο Nig Θεωρείται διεθνώς ένας από τους υποστηρικτές και θεμελιωτές της street fashion και φανατικός συλλέκτης έργων τέχνης. Για το νέο πολύ-λειτουργικό σπίτι της Not a Hotel στο Τόκιο, χρησιμοποίησε ιστορικά κομμάτια από τους αγαπημένους του, mid-century designers, τους Jean Prouvé και Pierre Jeanneret που διακοσμούν το καθιστικό και τους χώρους εργασίας.
Μινιμαλιστική αισθητική με retro-future twist
Αμέσως μετά τη είσοδο στο μινιμαλιστικής αισθητικής κτήριο, συναντάμε μια μεγάλη τραπεζαρία που μπορεί να φιλοξενήσει δώδεκα καθήμενους καθώς και μια πλήρως εξοπλισμένη κουζίνα που μπορεί να υποδεχθεί οποιονδήποτε καλεσμένο διάσημο σεφ. Παράλληλα, σε όλους τους χώρους, συναντάμε έργα σύγχρονης τέχνης, συμπεριλαμβανομένου ενός γιγάντιου αγάλματος από την Kaws.
O Nigo, αξιοποίησε στην πραγματικότητα το πάθος του (πέρα από τον σχεδιασμό ενδυμάτων) για την αρχιτεκτονική και τη διακόσμηση, καθώς εκτός από συλλέκτης έργων τέχνης, του αρέσει να αγοράζει κατοικίες και να τις ανασχεδιάζει αισθητικά με το δικό του, εντελώς προσωπικό γούστο.
Στη Not a Hotel, πιστεύουν ότι τα σπίτια μπορούν να χρησιμεύσουν ως πύλη για μια πιο ελεύθερη και συναρπαστική ζωή. Αυτός είναι και ο λόγος που μέσα από το πρόγραμμα time-sharing, τα μέλη της μπορούν να απολαμβάνουν τις ανέσεις και τα προσφερόμενα, σε συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα, όλων των κατοικιών που παρουσιάζονται στο portfolio της. Και, όπως ο Shinji Hamauzu, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας δηλώνει: «Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε ένα νέο πρότυπο για μια εμπνευσμένη και δημιουργική ζωή που δεν υπάρχει πουθενά αλλού στον κόσμο».
Τα μέλη του κλειστού club, έχουν τη δυνατότητα να περάσουν αρκετές μέρες σε αυτό μοναδικό περιβάλλον, να εμπνευστούν και να δημιουργήσουν στους τεχνολογικά άριστα επανδρωμένους χώρους, να απολαύσουν μια βουτιά στην πισίνα που μαζί τους θα επιπλέει μια τεράστια φουσκωτή pop art πάπια, αλλά και να συμμετέχουν σε μια παραδοσιακή Ιαπωνική τελετή για το τσάι, γνωστή στη χώρα του ανατέλλοντος ηλίου ως sadō.
Ένα δημιουργικό καταφύγιο
Το οίκημα-καταφύγιο από τον «έξω» κόσμο, είναι εξοπλισμένο με δωμάτια κάψουλες στα οποία τα μέλη που έχουν επιλέξει να περάσουν το επισκεφτούν, στο τέλος της ημέρας, μπορούν να χαλαρώσουν, να κοιμηθούν και να αισθανθούν μέλη μιας κοινωνικής ομάδας με κοινά ενδιαφέροντα και δημιουργικές ανησυχίες. Η ιδέα για δωμάτια κάψουλες δημιουργήθηκε στο μυαλό του Nigo, όταν πριν από χρόνια σε ένα από τα σπίτια που διαθέτει δίπλα στη θάλασσα, έπρεπε να βρει τρόπο να φιλοξενεί τους αγαπημένους του φίλους. Η συγκεκριμένη ιδέα χρησιμοποιείται στη Ιαπωνία σε πολλά capsules hotels, απλά στην περίπτωση του Not a Hotel Tokyo, οι παροχές και η τεχνολογική υποστήριξη, απέκτησαν εντελώς νέες διαστάσεις.
Ο Nigo θεωρεί ότι τα σπίτια οφείλουν να είναι χαρούμενα και θέλει να νοιώθει ότι ακόμα και μία μέρα τον μήνα να επισκεφτεί κάποιο από τα δικά του ή εκείνα της Not a Hotel, αυτά δεν πρέπει στιγμή στο ενδιάμεσο διάστημα να σταματήσουν να λειτουργούν. Κάπως έτσι λειτουργεί και το πρόγραμμα του time-sharing για τα μέλη του, καθώς πάντα κατοικούνται, έστω και από διαφορετικούς επισκέπτες. Ισως μάλιστα αυτή η διαδικασία να επιτρέπει την ξεχωριστή ενέργεια των διαφορετικών επισκεπτών-μελών να διαχέεται στον χώρο και να τον ζωντανεύει. Δεν είναι τυχαίο, όταν λέμε πως η Ιαπωνία ζει πενήντα χρόνια μετά από το τώρα του υπόλοιπου κόσμου.
Πηγή: newmoney.gr