DOLCE & GABBANA: ΠΩΣ ΤΟ ΔΙΔΥΜΟ ΑΠΟ ΤΗ ΣΙΚΕΛΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕ ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΔΙΑΣΗΜΟΤΕΡΑ BRANDS ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑΣ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ

Ο διάσημος ιταλικός οίκος μόδας Dolce & Gabbana φημίζεται για τα πολυτελή σχέδια και το επιβλητικό του στυλ. Η μάρκα δημιουργήθηκε το 1985 από τους σχεδιαστές Ντομένικο Ντόλτσε και Στέφανο Γκαμπάνα οι οποίοι γνωρίστηκαν ενώ εργάζονταν στον ίδιο οίκο μόδας.

Το δίδυμο έγινε γρήγορα γνωστό για τα τολμηρά σχέδιά του, τα οποία ωστόσο, δεν συνδέονταν με τον μινιμαλισμό – την κυρίαρχη τάση εκείνης της εποχής. Στις μέρες μας, ο οίκος μόδας Dolce & Gabbana χαρακτηρίζεται ως ένας από τους πλουσιότερους στον κόσμο, με καθαρή περιουσία που ανέρχεται σε περισσότερα από 5,3 δισεκατομμύρια δολάρια.

Ένα success story

Πιο αναλυτικά, και σύμφωνα με τα όσα αναφέρει το therichest, ο Ντομένικο Ντόλτσε και ο Στέφανο Γκαμπάνα γνωρίστηκαν ενώ εργάζονταν ως βοηθοί στον ίδιο οίκο μόδας, στο Μιλάνο της Ιταλίας το 1980. Οι δύο σχεδιαστές έγιναν γρήγορα καλοί φίλοι και αποφάσισαν να ξεκινήσουν τη δική τους εταιρεία μόδας, την οποία κυκλοφόρησαν το 1985 με το όνομα Dolce & Gabbana.

Η πρώτη τους συλλογή παρουσιάστηκε την ίδια χρονιά και γνώρισε άμεση επιτυχία, αποσπώντας θετικές κριτικές για τα πρωτοποριακά της σχέδια και τη χρήση πολυτελών υφασμάτων. Οι σχεδιαστές εμπνεύστηκαν από τις σιτσιλιάνικες ρίζες τους και η συλλογή τους αποτελούσε ένα μείγμα κλασικής ραπτικής και τολμηρών prints, κάτι που αποκλίνει από το μινιμαλιστικό στυλ που ήταν δημοφιλές εκείνη την εποχή. Η συλλογή περιλάμβανε φορέματα, κοστούμια και αξεσουάρ, τα οποία σχεδιάστηκαν με έμφαση στη λεπτομέρεια.

Η δημιουργία της πρώτης μπουτίκ

Η επιτυχία της συλλογής οδήγησε στο άνοιγμα της πρώτης μπουτίκ Dolce & Gabbana στο Μιλάνο το 1986. Η μπουτίκ σχεδιάστηκε για να αντικατοπτρίζει το μοναδικό στυλ της μάρκας, με πολυτελή επίπλωση και κομψή διακόσμηση. Γρήγορα μάλιστα, κατάφερε να γίνει ένας αγαπημένος προορισμός για τους έμπειρους καταναλωτές της μόδας, καθώς και για διάσημες προσωπικότητες.

Οι Dolce & Gabbana συνέχισαν να κερδίζουν αναγνώριση στα τέλη της δεκαετίας του 1980 και στις αρχές της δεκαετίας του 1990, με τα σχέδιά τους να εμφανίζονται σε επιδείξεις μόδας και περιοδικά υψηλού προφίλ. Η μάρκα επέκτεινε επίσης, τα προϊόντα της λανσάροντας μια σειρά παπουτσιών το 1989 και μια σειρά μαγιό το 1990. Τα πρώτα χρόνια της Dolce & Gabbana σημαδεύτηκαν από την αφοσίωση στην ποιότητα και την καινοτομία. Με τον τρόπο αυτό, η μάρκα κατάφερε να διαφοροποιηθεί από τον ανταγωνισμό.

Καθ’ όλη τη διάρκεια της δεκαετίας του 1990, η Dolce & Gabbana συνέχισε να επεκτείνει την επωνυμία της, ανοίγοντας καταστήματα σε όλο τον κόσμο και λανσάροντας νέες σειρές. Το 1991, λάνσαρε την πρώτη της συλλογή ανδρικών ενδυμάτων, την οποία ακολούθησε μια σειρά αξεσουάρ και πολυτελών αρωμάτων.

Το 1994, ο ιταλικός οίκος μόδας κέρδισε παγκόσμια αναγνώριση όταν η Μαντόνα φόρεσε σχέδιά του για το Girlie Show World Tour. Το διασημότερο δίδυμο σχεδιαστών έγινε γνωστό για τα προκλητικά και τολμηρά σχέδιά του, τα οποία απήλαυσαν τόσο τις διασημότητες όσο και τους καταναλωτές της μόδας. Καθ’ όλη τη διάρκεια της δεκαετίας του 1990, οι Dolce & Gabbana συνέχισαν να συνεργάζονται με διασημότητες υψηλού προφίλ, δημιουργώντας κοστούμια για μουσικά βίντεο και ταινίες.

Οι δύσκολες μέρες

Παρά την επιτυχία της, η Dolce & Gabbana έχει επίσης, αντιμετωπίσει αρκετές δυσκολίες δεχόμενη αυστηρή κριτική. Πιο συγκεκριμένα, το 2013, η μάρκα δέχθηκε πυρά για τη χρήση ρατσιστικών εικόνων σε μια εκστρατεία μάρκετινγκ. Η καμπάνια παρουσίαζε ένα μοντέλο από την Ασία που προσπαθούσε να φάει ιταλικό φαγητό με ξυλάκια, κάτι που θεωρήθηκε προσβλητικό από πολλούς. Το 2015, οι Dolce & Gabbana αντιμετώπισαν αντιδράσεις για σχόλια που έκαναν σχετικά με τον γάμο μεταξύ ατόμων του ίδιου φύλου.

Οι σχεδιαστές τάχθηκαν κατά του γάμου μεταξύ ατόμων του ίδιου φύλου, δηλώνοντας ότι πίστευαν ότι τα παιδιά πρέπει να ανατρέφονται από μητέρα και πατέρα. Τα σχόλια προκάλεσαν οργή στην LGBTQ+ κοινότητα και πολλοί μποϊκόταραν το brand. Παρά τις διαμάχες, οι Dolce & Gabbana συνέχισαν να ευδοκιμούν τα τελευταία χρόνια. Το 2018, η μάρκα παρουσίασε κέρδη ρεκόρ, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 5,1% από το προηγούμενο έτος.

Τα επόμενα βήματα

Στο μέλλον, η Dolce & Gabbana σχεδιάζει να συνεχίσει να επεκτείνει το brand της, με έμφαση στη βιωσιμότητα και την κοινωνική ευθύνη. Η μάρκα έχει δεσμευτεί να μειώσει το αποτύπωμα άνθρακα και να χρησιμοποιήσει πιο βιώσιμα υλικά στα σχέδιά της. Τέλος, μια ακόμη δέσμευση των Dolce & Gabbana είναι να συνεχίσουν να απευθύνονται σε ένα νεότερο κοινό.

Πηγή: newmoney.gr