AMBER HEARD: Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ FEMME FATALE

Ψηλή, Τεξανή, με μακριά ξανθά μαλλιά, γαλάζια μάτια, εκπληκτικό κορμί κι ένα σαγηνευτικό, σαρδόνιο χαμόγελο. Αυτό το -όπως λένε στο Χόλιγουντ- ακόρεστο θηλυκό που έφτασε ως τα δικαστήρια με τον Τζόνι Ντεπ και δεν φοβάται να δηλώσει πως είναι αμφισεξουαλική, είναι μια ανυπέρβλητη φαντασίωση.

Η Amber Heard γεννήθηκε στις 22 Απριλίου του 1986 στο Ώστιν του Τέξας. Ο πατέρας της Ντέιβιντ είναι επιχειρηματίας και η μητέρα της Πέιτζ εργάζεται στο τμήμα διαδικτύου (τότε) του Texas Department of Information Resources. Έχει μια αδελφή δυο χρόνια μεγαλύτερή της, τη Γουίτνεϊ.

Είναι από καθολική οικογένεια, αλλά στα 16 της, εξαιτίας του θανάτου της καλύτερής της φίλης σε τροχαίο, η Άμπερ χάνει την πίστη της. Υπό την επήρεια των έργων του Τζορτζ Όργουελ και του Ο Άτλας Επαναστάτησε της Άυν Ραντ, στρέφεται στον αγνωστικιστμό.

Στα 17 της, αποφασίζει να εγκαταλείψει το λύκειο και να ξεκινήσει καριέρα μοντέλου στη Νέα Υόρκη. Μια εμπειρία την οποία αργότερα θα περιγράψει ως φριχτή και ελάχιστα επικερδή. Έτσι, εγκαθίσταται στο Λος Άντζελες –με λίγα δολάρια στην τσέπη και δίχως να ξέρει κανέναν- για να γίνει ηθοποιός.

Το 2004, κερδίζει τους πρώτους της ρόλους σε διάφορες τηλεοπτικές σειρές (Newport Beach, Criminal Minds, Californication) και ταινίες (Friday Night Lights, Alpha Dog, Délire Express). Συμμετέχει επίσης σε διαφημιστικά (μια μάρκα αυτοκινήτων, μια εταιρεία ηλεκτρισμού) και βιντεοκλίπ καλλιτεχνών της κάντρι, όπως το There goes my Life του Kenny Chesney (συζύγου για ένα φεγγάρι της Renée Zellweger) και το Red Dirt Road των Brooks & Dunn. Η επιτυχία θα αργήσει να έρθει. Την οφείλει τελικά στα blockbusters The Danish Girl (2016), Justice League (2017) και Aquaman (2018) με τον Jason Momoa.

Από τα πρώτα της βήματα, φιγουράρει στη λίστα με «τα πιο σέξι κορίτσια τoυ κόσμου» και ξετρελαίνει τα ανδρικά περιοδικά του συρμού, όπως το Maxim και το FHM. Για να διατηρεί το συγκλονιστικό κορμί της, τρέχει πολύ, παίζει τένις και κάνει pilates.

Ως καλή Τεξανή, αγαπάει τα όπλα. Και συλλέγει παλιά αυτοκίνητα -μια Mustang του 1968, για παράδειγμα. «Προσπαθώ να τα επιδιορθώνω μόνη μου όσο μπορώ και αγοράζω ανταλλακτικά στο e-Bay».

Της αρέσουν οι πλάκες και παθιάζεται με τη λογοτεχνία. Δύο από τα τατουάζ της είναι εμπνευσμένα από την ποίηση: το ένα είναι ένας στίχος του Πάμπλο Νερούντα (Te amo como se aman ciertas cosas oscuras, secretamente, entre la sombra y el alma) και το άλλο του Ομάρ Καγιάμ (στα φαρσί μάλιστα).

Το Δεκέμβριο του 2010, εμφανίζεται στη βραδιά για τα 25 χρόνια της GLAAD (Gay & Lesbian Alliance Against Defamation) συνοδεία της φωτογράφου Tasya van Ree με την οποία συζεί εδώ και δυο χρόνια. Βisexual, δεν έχει πρόβλημα να δηλώσει: «Δεν μ’ αρέσει να μου βάζουν ετικέτες. Σε ό,τι αφορά το έρωτα, είμαι τελείως ανοιχτή».

Την προηγούμενη χρονιά, είχε συμπρωταγωνιστήσει με τον κατά 22 χρόνια μεγαλύτερό της Τζόνι Ντεπ στο Rum Diary. Στα μέσα του 2012 εκείνος ανακοινώνει το χωρισμό του μετά από 14 χρόνια κοινής ζωής με τη Βανέσα Παραντί, με την οποία έχουν δύο παιδιά. Αυτό σοκάρει. Ήταν από τα πιο αγαπητά ζευγάρια της σοουμπίζ, αστραφτερό, επαναστατημένο, ρομαντικό. Αρραβωνιάζονται με τη Χερντ τον Ιανουάριο του 2013, παντρεύονται δυο χρόνια αργότερα, χωρίζουν 15 μήνες μετά. Τότε αρχίζει ο κακός χαμός…

Το κεφάλαιο Johnny Depp

Το 2016 ήταν ακόμα πολύ δύσκολο για μια γυναίκα που έλεγε πως είχε πέσει θύμα συζυγικής βίας να την πάρουν στα σοβαρά. Κι αυτό εξακολουθεί να ισχύει όταν κατηγορείς ένα είδωλο των μοντέρνων καιρών. Η Χερντ το ζει στο πετσί της. Είχε κατηγορήσει τον Τζόνι ότι τη χτύπησε στο πρόσωπο με το κινητό του, αφού πρώτα διέλυσε το δωμάτιο και τη σκυλόβρισε στο σπίτι τους στο Λος Άντζελες. Ζήτησε διαζύγιο (3 μέρες μετά το θάνατο της μητέρας του Ντεπ) και πέτυχε να ληφθούν περιοριστικά μέτρα εναντίον του. Ωστόσο, δεν τον κατήγγειλε αμέσως στην αστυνομία. Η Παραντί υπερασπίστηκε τον Ντεπ, όπως κι η πρωτότοκη κόρη τους. Το ίδιο κι η πρώην του Γουινόνα Ράιντερ.

Η υπόθεση δεν άργησε να πάρει διαστάσεις. Σφοδρές αντιδράσεις εναντίον της κατάκλυσαν τα κοινωνικά δίκτυα, έγιναν πρωτοσέλιδα. Η εικόνα της «Barbie Heard» υποφέρει. Γίνεται ένα μισητό δημόσιο πρόσωπο, κυρίως γιατί καταρρίπτει το μύθο ενός από τους πιο δημοφιλείς σταρ των τελευταίων 30 ετών. Σύσσωμα σχεδόν, τα γυναικεία περιοδικά στρέφονται εναντίον της. Εκείνη αναγκάζεται να αλλάζει κάθε μήνα αριθμό τηλεφώνου, γιατί την απειλούν ότι θα τη σκοτώσουν και κλειδώνεται σπίτι.

«Αυτό που πραγματικά με τρομάζει είναι το ενδεχόμενο να χάσω την ελευθερία μου», είχε πει σχετικά με το γάμο της: «Θέλω να είμαι ελεύθερη να πορεύομαι στον κόσμο με άνεση. Είναι δυο πράγματα που κατέκτησα με μεγάλο κόπο». Η Χερντ δεν μασάει τα λόγια της. Εκπλήσσει κι ενοχλεί. Όντας παντρεμένη μ’ έναν από τους πιο περιζήτητους άντρες του πλανήτη, θα ώφειλε να του είναι αφοσιωμένη, να αναγνωρίσει το πόσο «τυχερή» στάθηκε. Ακόμα κι αν την κατηγορούσαν για «αντροχωρίστρα» και «ξελογιάστρα», οι fans του Τζόνι περίμεναν τουλάχιστον μια νέα σπουδαία ιστορία αγάπης. Δεν τους έκανε το χατίρι.

Για τους θαυμαστές του, ο Τζόνι μπορεί να είναι φευγάτος, αλλά έχει καλή καρδιά κι είναι γενναιόδωρος. Τους μοιάζει αδιανόητο ότι μπορεί να σήκωσε χέρι σε γυναίκα. Θα την πουν ψεύτρα και «gold digger» (χρυσοθήρα). Ελάχιστοι ήταν εκείνοι που θα την υποστηρίξουν με το hashtag #IStandWithAmber.

Εξάλλου, έχει σοβαρά ελαττώματα. Κατ’ αρχάς είναι όμορφη. Πολύ. Ψηλή, με μακριά ξανθά μαλλιά, γαλάζια μάτια, εκπληκτικό κορμί, ένα σαγηνευτικό χαμόγελο, πληροί όλους τους κανόνες της γκλαμουράτης χολιγουντιανής σταρ. Γεγονός που προκαλεί ζήλια.

Αναρωτιούνται πώς γίνεται μια «Τεξανή bimbo» με ασήμαντη καριέρα να είναι «ειλικρινά» ερωτευμένη με έναν σταρ τέτοιου μεγέθους. Δίχως υστεροβουλία και μακιαβελικό σχέδιο, δίχως να αποσκοπεί στη διασημότητα και το χρήμα.

Ωστόσο, το ζεύγος δεν είχε υπογράψει προγαμιαίο συμβόλαιο, πρακτική πολύ διαδεδομένη στο οικοσύστημα του Χόλιγουντ. Μάλιστα, σύμφωνα με το People, η Χερντ αρνήθηκε τα χρήματα που της έδινε ο Ντεπ για να κουκουλωθεί η υπόθεση. Ωστόσο, ο νόμος στην Καλιφόρνια της επέτρεπε να διεκδικήσει το ήμισυ της περιουσίας του, η οποία υπολογίζεται στα $ 400 εκατ.

Τον Αύγουστο του 2016, επήλθε συμβιβασμός, όταν η Χερντ απέσυρε την καταγγελία για βιαιοπραγία. Όπως και την αξίωσή της για διατροφή ύψους $ 50.000 το μήνα. Πήρε $ 7 εκατ., αλλά φέρεται να τα έκανε δωρεά στην American Civil Liberty Union (ACLU) και στο Νοσοκομείο Παίδων του Λος Άντζελες.

Η έκδοση του πολύκροτου διαζυγίου έγινε το 2017. Η Χερντ κράτησε τα σκυλιά κι ο Ντεπ όλα τα υπόλοιπα, συμπεριλαμβανομένου του ιδιωτικού του νησιού στις Μπαχάμες, όπως και της συλλογής του αυτοκινήτων και μοτοσικλετών.

Το 2018, το ταμπλόιντ The Sun στην Αγγλία δημοσίευσε ένα άρθρο στο οποίο αποκαλούσε τον ηθοποιό ως «τον άντρα που χτυπά τη γυναίκα του» (wife beater). Ήταν η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι. Ο Ντεπ μηνύει την εφημερίδα για συκοφαντική δυσφήμιση. Η δίκη θα ξεκινήσει στις 7 Ιουλίου του 2020. Η υπεράσπιση θα παραθέσει 14 βίαια περιστατικά από μέρους του Ντεπ. Ενώπιον του Ανωτάτου Δικαστηρίου του Λονδίνου, ο ηθοποιός θα χάσει, αφού εκτιμήθηκε πως οι χαρακτηρισμοί της Sun ήταν «ουσιαστικά αληθείς», διότι «η μεγάλη πλειονότητα των φερόμενων επιθέσεων αποδείχθηκε».

Σύμφωνα με τη Χερντ, ο Τζόνι Ντεπ ήταν διαρκώς μεθυσμένος ή υπό την επήρεια ουσιών (γνωστό τοις πάσι), ένα «τέρας» που τη χτυπούσε, τη χαστούκιζε, την κλωτσούσε και προσπάθησε να την πνίξει. Ένα χρόνο αργότερα, έρχεται η ώρα της Χέρντ, πρέσβειρας πλέον της L’Oréal Paris, να φάει μήνυση για συκοφαντική δυσφήμιση. Ο Ντεπ απαιτεί $ 50 εκατ. αποζημίωση, εξαιτίας ενός άρθρου της στην Washington Post υπέρ των γυναικών που υφίστανται ενδοοικογενειακή βία.

Η πρωτόδικη απόφαση συμπέραινε πως οι κατηγορίες της Χερντ αποτελούσαν μέρος «ενός εξεργασμένου σχεδίου για την πρόκληση θετικής δημοσιότητας». H τελεσίδικη απόφαση αναμένεται τον επόμενο μήνα. Τελευταίο στοιχείο που είδε πρόσφατα το φως της δημοσιότητας είναι μια συνομιλία του Τζόνι Ντεπ με τον φίλο του Paul Bettany: «Την πνίγεις και μετά την καις. Ύστερα θα γ***σω το καμένο της πτώμα, για να βεβαιωθώ πως έχει ψοφήσει».

Δεν έχει πρόβλημα να βγαίνει με τον Elon Musk, αλλά και με την Cara Delevingne (Φωτογραφία: pagesix.com).

Το ταμπού της αμφισεξουαλικότητας

Εξ αρχής, ο μήνας του μέλιτος για τον πιο όμορφο πειρατή της Καραϊβικής είχε μάλλον όξινη γεύση. Στην αγαπημένη του την έπεφταν υπερβολικά συχνά όμορφες φίλες. Αυτό τον τρέλαινε: μόνον αυτό έβλεπε, μόνον εκεί είχε το μυαλό του. Ιδίως φοβόταν ότι τον απατούσε με την Αγγλίδα aristo-punk Cara Delevingne ή την ηθοποιό και μανεκέν Marie de Villepin, κόρη του πρώην Γάλλου πρωθυπουργού.

Υπάρχουν πολλά στερεότυπα για τους bi. Ότι είναι άτομα συναισθηματικά ασταθή, άστατα και άπιστα. Την Χερντ, από τη στιγμή που έκανε κατάσταση με τον Τζόνι, δεν σταμάτησαν να τη ρωτάνε για τη σεξουαλικότητά της. Εννοείται πως πίσω απ’ αυτό κρύβεται η περιέργεια να μάθεις κατά πόσον το γεγονός ότι είναι μαζί με ένα από τα μεγαλύτερα sex symbols την έκανε να «ξεχάσει» τις γυναίκες. Πολλά Μέσα εμφανίζουν την αμφισεξουαλικότητά της ως πιθανή εξήγηση του διαζυγίου της και της κακοποιητικής συμπεριφοράς του συζύγου της.

Στις μέρες μας, ο κατάλογος με τις διασημότητες που δηλωμένα έλκονται κι από τα δύο φύλα όλο και μακραίνει -ιδίως μετά την ταινία Η ζωή της Αντέλ (2013): Cara Delevingne, Miley Cyrus, Kristen Stewart, Lindsay Lohan, Miranda Kerr, Anna Paquin, Evan Rachel Wood, Cate Blanchett, Angelina Jolie ίσως… Όλες γυναίκες.

Γιατί ναι, το bi φαινόμενο είναι συχνότερο στο γυναικείο φύλο. Ο Φρόιντ το διαπίστωσε, αλλά δεν το εξήγησε. Κι οι αριθμοί δείχνουν πως χρόνο με το χρόνο ενισχύεται. Στις ηλικίες 15-17, το ποσοστό έχει διπλασιαστεί μέσα σε δυο δεκαετίες. Αλλά υπάρχουν διχογνωμίες ως προς την εξήγησή του.

Οι ειδικοί λένε πως οι γυναίκες ερωτεύονται πρώτα ένα πρόσωπο και μετά ένα σώμα. Εντάξει, αλλά σαφώς υπάρχει μια σαρκική διάσταση στη γυναικεία αμφισεξουαλικότητα: ένα κορμί λιγότερο απειλητικό, πιο απαλό, πιο κατανοητό. Βοηθάει να εξερευνήσεις τις επιθυμίες δίχως να υποστείς το σοκ της διείσδυσης. Να ικανοποιήσεις τις ανάγκες μέσω ενός είδους αυτοερωτισμού διά του σώματος-καθρέφτη.

Ενίοτε πρόκειται για κοινωνικό κατασκεύασμα που έρχεται να υπηρετήσει μια εμπορική λογική. Είναι η λεγόμενη «αριβιστική αμφισεξουαλικότητα». Πρέπει η σύντροφος να είναι fashion, να ανήκει σε έναν ορισμένο κύκλο. Για κάποιες, το άθλημα έχει γίνει ένα είδος it bag. Όταν φιλήθηκαν στο στόμα η Μαντόνα και η Μπρίτνεϊ Σπίαρς το 2014 ή η Ναόμι Γουότς και η Νικόλ Κίντμαν τον Ιούνιο του 2015, ήξεραν πολύ καλά ότι θα έκαναν τις ανδρικές ορμόνες να χτυπήσουν ταβάνι. Στην πραγματικότητα δεν τρέχει κάστανο.

Αλλά όχι πάντα. Καθότι ένα άρωμα επανάστασης πλανάται στον αέρα. Εξηγεί η Michela Villani, κοινωνιολόγος στο πανεπιστήμιο του Fribourg: «Αν η ομοφυλοφιλία, μέσα από την ιστορία των αγώνων για την αναγνώριση των δικαιωμάτων, ενσωματώνει μια διάσταση ταυτότητας, η αμφισεξουαλικότητα έχει ένα πιο «queer» περιεχόμενο: μια ομοφυλοφιλική εμπειρία θα μπορούσε να συμβεί ανά πάσα στιγμή χωρίς να τεθεί υπό αμφισβήτηση η ετεροφυλοφιλία. Η προσέγγιση εδώ είναι να θολώνουμε τα όρια». Η Cara Delevingne έχει δηλώσει ότι θέλει απλώς «να αγαπήσει ένα άτομο, να νιώθει έλξη γι’ αυτό, ανεξαρτήτως φύλου». Και η Έιμπερ Χερντ δεν έχει κανένα πρόβλημα με τη ρευστότητα της σεξουαλικής της ταυτότητας.

Εκθαμβωτική στο London Fields (Φωτογραφία: pagesix.com).

Femme fatale

Το 1917, η Μάτα Χάρι ανοίγει το χορό των femmes fatales. Στα ‘30s, η Λούλου (Λουίζ Μπρουκς), διεστραμμένη, γόησσα και συναρπαστική, είναι η σκοτεινή και αλησμόνητη όψη της. Όπως και η Λόλα Λόλα (Μαρλέν Ντίτριχ) στον Γαλάζιο Άγγελο, ακόμα και σήμερα εμβληματική φιγούρα της μοιραίας γυναίκας. Που σημαίνει τρελός έρωτας, αυτοκτονία ή φόνος. Αργότερα, η μόδα του film noir, μεταξύ 1940 και 1950, θα αναδείξει την Τζιν Τίρνεϊ, την Άβα Γκάρντνερ ή τη Λορίν Μπακόλ, γυναίκες-αράχνες.

Η δική τους απόλαυση είναι να βλέπουν τους άντρες να σκοτώνονται στα πόδια τους για ν’ αποκτήσουν αυτό που δεν θα τους δώσουν ποτέ: όχι το κορμί, αλλά την καρδιά τους. Η γοητεία τους έγκειται όχι τόσο στην ομορφιά τους, αλλά στο ότι δεν μπορείς να τους επιβληθείς, κάνοντάς σε να χάνεις το μέτρο.

Σήμερα, εξακολουθούν να υπάρχουν οι ξανθές που ανάβουν φωτιές, όπως η Σκάρλετ Γιόχανσον. Ή οι μυστηριώδεις, σαν την Εύα Γκριν. Όμως, τώρα παίζουν σε περισσότερα ταμπλό, αναμειγνύουν τα είδη, εξακολουθώντας φυσικά να μαγεύουν και να χειραγωγούν. Οι σχέσεις τους θυελλώδεις, σπάνια διαρκούν. Κι είναι συχνά bi. Ανέκδοτο κοκτέιλ.

Η Έιμπερ Χερντ, αφού πρώτα έκανε την καρδιά του Τζόνι κομμάτια, αμέσως τα φτιάχνει με τον Ίλον Μασκ, προτού καταλήξει στην αγκαλιά της διευθύντριας φωτογραφίας Bianca Butti. Παρεμπιπτόντως, αποκτά πέρυσι κι ένα κοριτσάκι, την Oonagh Paige Heard, μέσω παρένθετης μητέρας, αφού η ίδια δεν μπορεί να κυοφορήσει δικό της μωρό.

Ακόρεστη και ανικανοποίητη, η Χερντ είναι ο ορισμός της σύγχρονης μοιραίας γυναίκας. Το αποδεικνύει περίτρανα στο London Fields του 2019. Και, πιο πριν, στο 3 Μέρες Διορία του 2014 με τον Κέβιν Κόστνερ και την γκοθ-κιτς εμφάνισή της. Θα ήθελα να την έχει φωτογραφίσει ο Helmut Newton.

Tην Έιμπερ. Δεν με απασχολεί πόσο καλή ηθοποιός είναι. Υποθέτω όσο καλός ηθοποιός είναι κι ο Κιάνου Ριβς (ίσως λίγο καλύτερη). Αυτό που ξέρω είναι πως όταν βλέπεις το ζαφειρένιο βλέμμα της, το περιπαικτικό μειδίαμα στην άκρη των χειλιών, το πλατινένιο κυματιστό μαλλί να καλύπτει το ένα μάτι, θέλεις απεγνωσμένα να το κάνεις μαζί της. Κι είμαι απολύτως βέβαιος πως πρόκειται γα μετενσάρκωση της Βερόνικα Λέικ.

Πηγή: Andro.gr