NATASHA SIDERIS: H ΕΛΛΗΝΙΔΑ ΤΗΣ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑΣ ΠΟΥ ΑΝΟΙΓΕΙ ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ

Μια πιονέρισσα της παγκόσμιας εστίασης, η Natasha Sideris, ιδρύτρια και διευθύνουσα σύμβουλος του ομίλου Tashas, επισκέπτεται την Ελλάδα και μας συστήνει το Τashas Group of Companies. Η ομογενής Natasha Sideris είναι σίγουρα μια one of a kind personality. Πολυσχιδής και οραματίστρια η ιδρύτρια και διευθύνουσα σύμβουλος του Τashas Group στην Νότια Αφρική έχει σαν σκοπό της ο όμιλος να πρωταγωνιστεί σε παγκόσμιο επίπεδο εξελίσσοντας διαρκώς τα υψηλά στάνταρτ φιλοξενίας και εξυπηρέτησης που έχει θέσει από το μακρινό 2005 και την ίδρυσή του. Σήμερα ο όμιλος αριθμεί 40 χώρους εστίασης με δεκατρία διαφορετικά concept -συμπεριλαμβανομένων των Avli by tashas, Bungalo34, Flamingo Room by tashas, ​​Galaxy Bar, Le Parc by tashas- σε Νότια Αφρική, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Σαουδική Αραβία, Μπαχρέιν και Ηνωμένο Βασίλειο.

Η ίδια, μεγάλωσε στο πλευρό του εστιάτορα πατέρα της. Παρόλο που σπούδασε ψυχολογία το δυνατό της πάθος για την φιλοξενία ήταν αρκετό ώστε να επιστρέψει στην εστίαση δημιουργώντας το Tashas Group. Παράλληλα, αντλώντας έμπνευση από τα ταξίδια της παγκοσμίως και την πλούσια ελληνο-νοτιοαφρικανική κληρονομιά της, είναι και συγγραφέας δύο best-seller βιβλίων μαγειρικής του “tashas Café Classics”, μιας συλλογής από τις αγαπημένες της συνταγές και τα πιο δημοφιλή πιάτα από τα μενού, και του “tashas Inspired”.

Η αφοσίωσή της στο έργο της, της έχει χαρίσει διεθνή αναγνώριση, με τους χώρους του Tashas Group να συμπεριλαμβάνονται στο Gault&Millau, στον οδηγό Michelin αλλά και στη λίστα με τα 50 καλύτερα μπαρ του κόσμου. Η ακλόνητη δέσμευσή της για την δημιουργία εξαιρετικών εμπειριών έχει εδραιώσει τη θέση της ως πρωτοπόρου στον κλάδο της φιλοξενίας τόσο στη Μέση Ανατολή όσο και στην Αφρική. Σε μια επιτυχημένη επαγγελματική πορεία που φέτος γιορτάζει δύο δεκαετίες ζωής η Natasha Sideris έχει επαναπροσδιορίσει την έννοια της υψηλής γαστρονομίας και των «μπουτίκ» καφέ, καθιστώντας την πρωτοπόρο στον κλάδο της φιλοξενίας χάρις στις καινοτόμες ιδέες της, την αφοσίωσή της στην ποιότητα και την δέσμευσή της για περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου της φιλοξενίας μέσα από το δικό της επαγγελματικό πρίσμα. Την συναντήσαμε για λίγες ώρες στο σύντομο πέρασμά της από την Ελλάδα και είχαμε την χαρά να γνωρίσουμε αυτήν την τόσο δυναμική επαγγελματία της παγκόσμιας εστίασης.

–Έχετε δηλώσει πως η επιρροή του πατέρα σας ως σεφ ήταν καθοριστική στο “ταξίδι” σας. Μπορείτε να μοιραστείτε μαζί μας στιγμές και κατευθύνσεις που διαμόρφωσαν την προσέγγισή σας και συνεχίζουν να καθοδηγούν το Tashas Group σήμερα; Ο αείμνηστος πατέρας μου, ένας πιστοποιημένος σεφ, έπαιξε καθοριστικό ρόλο σε όλο το “ταξίδι” μου. Η επιρροή του έχει επηρεάσει κάθε πτυχή της επιχείρησής μας, από τη διοίκηση, την εξυπηρέτηση, το ανθρώπινο δυναμικό και φυσικά το φαγητό. Μερικά από τα από τα μαθήματα που μου δίδαξε είναι: Φερθείτε καλά στο προσωπικό σας και αυτοί θα φροντίσουν την επιχείρηση σας. Ο τρόπος που κλείνετε το εστιατόριό σας θα καθορίσει τον τρόπο που θα ανοίξετε και θα θέσει τον τόνο για την επόμενη ημέρα. Αποδεχτείτε ότι πρόκειται για μια επιχείρηση επανάληψης, ώστε να μην χρειάζεται να παλεύετε συνεχώς με αυτήν. Χρησιμοποιήστε μόνο τα καλύτερα υλικά και σπάνια θα κάνετε λάθος με το τελικό προϊόν και τέλος, αγαπήστε τους πελάτες σας και προσπαθήστε πάντα να τους εκπλήξετε και να τους ενθουσιάσετε.

Όταν ανοίξατε το πρώτο σας καφέ το 2005 πώς καταλάβατε ότι κάνατε κάτι επαναστατικό; Μετά την πρώτη εβδομάδα, είχαμε ουρές έξω από την πόρτα που κάλυπταν ολόκληρο το τετράγωνο. Τότε ήταν που κατάλαβα ότι είχαμε δημιουργήσει κάτι ξεχωριστό και μοναδικό. Επίσης, όταν οι επισκέπτες άρχισαν να ρωτούν αν ήμασταν μια διεθνής μάρκα, ήξερα ότι είχαμε την ‘’άδεια’’ να επεκταθούμε.

Εσείς η ίδια επινοήσατε τον όρο «Franchise κατά του Franchise». Τι σημαίνει αυτή η φιλοσοφία για εσάς προσωπικά και πώς διατηρείτε αυτή την προσωπική πινελιά σε τόσες πολλές τοποθεσίες; Αυτή η αρχή καθοδηγεί όλα όσα κάνουμε και κάθε απόφαση που παίρνουμε. Είναι ουσιαστικό κάθε τοποθεσία μας να είναι εντελώς μοναδική, αλλά συνδεδεμένη με ένα χρυσό νήμα που ορίζει ποιοι είμαστε και διαμορφώνει την εμπειρία του πελάτη. Διατηρούμε μια προσωπική πινελιά μέσω αφοσιωμένης εκπαίδευσης και τακτικών ελέγχων, διασφαλίζοντας ότι τα πρότυπά μας όχι μόνο πληρούνται αλλά ενσωματώνονται σε όλα όσα κάνουμε. Ουσιαστικά, κάθε εστιατόριο αισθάνεται εξατομικευμένο, αλλά υποστηρίζεται από αυστηρά πρότυπα και ελέγχους franchising για να διασφαλιστεί η συνέπεια.

Πώς εξισορροπείτε την καθημερινή σας εμπλοκή στα καταστήματα με τις απαιτήσεις διοίκησης μιας πολυεθνικής ομάδας φιλοξενίας; Οι τακτικές, στοχευμένες συναντήσεις και η ενδυνάμωση της ομάδας ηγεσίας μας είναι το κλειδί για τον τρόπο λειτουργίας μας. Κρατάω σφιχτά τα στοιχεία που έχουν μεγαλύτερη σημασία για μένα, τους εσωτερικούς χώρους, το φαγητό και το marketing μας. Απαιτούνται πολλά ταξίδια για να διασφαλίσουμε ότι τα πρότυπά μας τηρούνται σε κάθε τοποθεσία και θεωρώ προτεραιότητα να είμαι παρών σε κάθε άνοιγμα.

Ποια είναι η μέθοδος για τη δημιουργία χώρων που επιτυγχάνουν διεθνή αναγνώριση και προσαρμόζονται σε διαφορετικούς πολιτισμούς, διατηρώντας παράλληλα την βασική ταυτότητα της επωνυμίας σας; Η μέθοδός μας είναι πραγματικά απλή. Εστιάζουμε διαρκώς στην ποιότητα και την προσοχή στη λεπτομέρεια σε όλα όσα κάνουμε. Ενώ οι τυπικές διαδικασίες λειτουργίας μας διασφαλίζουν τη συνέπεια και τον έλεγχο, δημιουργικά πιστεύω ότι είναι κρίσιμο να μην προσαρμοζόμαστε υπερβολικά σε κάθε τάση ή τοποθεσία. Όλα μας τα brand έχουν μια διεθνή χροιά, επομένως είναι αποδεκτά όπου κι αν πάμε. Πιστεύω επίσης ότι η αυθεντικότητα είναι το κλειδί και νομίζω ότι οι πελάτες μας το αναγνωρίζουν αυτό και υποστηρίζουν αυτό που κάνουμε.

Πώς έχει εμπνεύσει η ελληνική σας καταγωγή την καριέρα σας; Είναι το άνοιγμα στην Ελλάδα στα μελλοντικά σας σχέδια; Ως Έλληνας, η φιλοξενία κυλάει στις φλέβες μου. Δεν νομίζω ότι υπάρχει πουθενά μέρος στον κόσμο με καλύτερο φαγητό και αυθεντικότερη φιλοξενία από την Ελλάδα. Και όλα αυτά ανάμεσα σε μερικά από τα ομορφότερα settings σε ολόκληρο τον πλανήτη. Θα ανοίξουμε tashas στο Ελληνικό. Ελπίζουμε επίσης να ανοίξουμε και ένα Flamingo Room στην Αθήνα.

Κοιτάζοντας μπροστά, τι σας ενθουσιάζει περισσότερο στο μέλλον του Tashas Group; Υπάρχει κάποια αγορά, ιδέα ή καινοτομία που είστε ιδιαίτερα πρόθυμοι να εξερευνήσετε στη συνέχεια; Είμαι πολύ ενθουσιασμένη για το μέλλον του Tashas Group και είμαι παθιασμένη κάθε μέρα, με όλα όσα κάνουμε. Εξερευνούμε συνεχώς νέες αγορές. Με δεκατρία διαφορετικά concepts & brands υπό την ομπρέλα μας έχουμε τεράστια περιθώρια επέκτασης. Έχουμε ένα εξαιρετικό χαρτοφυλάκιο που κυμαίνεται από fast casual έως premium casual έως excellent dining και luxury retail.

Κάποτε μιλούσαμε για εθνική κουζίνα. Μετά ακολούθησε η τάση της τοπικής κουζίνας. Έχουμε φτάσει πιστεύετε στα χρόνια της προσωπικής κουζίνας κάθε σεφ; Νομίζω ότι ένα υβρίδιο και των τριών θα υπάρχει πάντα και όσο περισσότερα «αυθεντικά» πιάτα μπορεί να φέρει ένας ιδιοκτήτης/ιδρυτής σε ένα μενού, τόσο το καλύτερο. Φυσικά, το μενού πρέπει να ταιριάζει με την ιδέα.

Ένα δείπνο είναι συνώνυμο της λέξης εμπειρία ; Τι θεωρείτε ανεκτίμητο σε μια εμπειρία δείπνου; Είμαι μια old fashioned επιχειρηματίας και δεν μου αρέσουν ιδιαίτερα τα «τεχνάσματα» του νέου στυλ περιγραφής ενός δείπνου. Τι έχει σημασία για μένα; Σπουδαία φαγητό, εξαιρετικό περιβάλλον, άψογο σέρβις και ταιριαστή μουσική.

Τι κάνει ένα εστιατόριο κλασικό; Μένοντας στα βασικά, δεν μπορείτε ποτέ να κάνετε λάθος. Μην λυγίζετε υιοθετώντας κάθε νέα τάση που εμφανίζεται και μην ξεχνάτε τους βασικούς κανόνες του κλασικού.

Είναι η μεσογειακή κουζίνα το ιερό δισκοπότηρο της σύγχρονης γαστρονομίας; Αυτή είναι μια πραγματικά δύσκολη ερώτηση, αλλά δεν νομίζω απαραίτητα ότι είναι αλήθεια. Είναι μια κουζίνα που έχει μεγάλη επιρροή, αλλά πρέπει επίσης να λάβετε υπόψη και άλλες, όπως η ασιατική, που έχουν επίσης σημαντικό αντίκτυπο. Υπήρχε μια εποχή που οι άνθρωποι πίστευαν ότι οι Έλληνες δεν θα έτρωγαν σούσι και τώρα έχει γίνει πολύ δημοφιλές.

Γιατί είμαστε όλοι τόσο έντονα εμμονικοί με το φαγητό; Ποια είναι η συναισθηματική μας ανάγκη που αντιστοιχεί σε αυτήν την τάση; Νομίζω ότι τώρα είμαστε περισσότερο από ποτέ εμμονικοί με το φαγητό λόγω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Ωστόσο, οι αρχές γύρω από το φαγητό είναι οι ίδιες όπως ήταν εδώ και χιλιετίες, το φαγητό είναι μια γλώσσα αγάπης. Φέρνει τους ανθρώπους κοντά και μας επιτρέπει να αναδείξουμε τους πολιτισμούς μας.

Πηγή : newmoney.gr