ΜΕΣΑ ΣΤΗ ΘΡΥΛΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥ DIOR ΣΤΟ ΤΟΚΙΟ (ΕΩΣ 28/5)

Μια πυραμιδοειδής σκάλα και λεπτεπίλεπτες πινελιές χαρακτηρίζουν την έκθεση Christian Dior: Shohei Shigematsu που παρουσιάζει τις σχέσεις μεταξύ του γνωστού οίκου μόδας και της Ιαπωνίας.

Η έκθεση πραγματοποιείται στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Τόκιο και είναι μια εκτεταμένη αναδρομική έκθεση για τα 76 χρόνια του Dior που έχει προηγουμένως εκτεθεί στο Λονδίνο, το Ντένβερ και τη Νέα Υόρκη.

Ο αρχιτέκτονας Shigematsu, συνεργάτης του ολλανδικού στούντιο OMA, δημιούργησε διάφορα νέα σκηνικά για την έκδοση του Τόκιο, τα οποία εκτείνονται σε δύο ορόφους και 15 αίθουσες του μουσείου.

Η έκθεση σκοπεύει να αναδείξει τη σχέση του Dior με την ιαπωνική κουλτούρα κατά τη διάρκεια της 76χρονης ιστορίας του, συμπεριλαμβανομένων των συνεργασιών του διάσημου οίκου και των ενδυμάτων που βασίζονται σε παραδοσιακές σιλουέτες, σύμφωνα με το OMA.

Mια αίθουσα που ονομάζεται Dior και Ιαπωνία φιλοξενεί μια ξεχωριστή κατασκευή, που είναι φτιαγμένη – εν μέρει – από ξύλο. Στο πάνω μέρος της κατασκευής τοποθετήθηκαν μια σειρά από μοντέλα με ρούχα Dior, που έχουν σαφείς επιρροές από την Ιαπωνική κουλτούρα.

Η αίθουσα Dior και Ιαπωνία.

“Θέλαμε να δημιουργήσουμε μια καθηλωτική εμπειρία όπου οι επισκέπτες θα μπορούσαν επίσης να ανακαλύψουν την έμπνευση του οίκου Dior από την Ιαπωνία”, δήλωσε ο Shigematsu στο Dezeen.

Μια άλλη εγκατάσταση γνωστή ως The Dior Ball διαθέτει μια υπερμεγέθη πυραμιδοειδή σκάλα που παίρνει στοιχεία από τις “μακριές, λιτανευτικές σκάλες” που οδηγούν σε παραδοσιακούς ναούς, κάτι που ενισχύεται από μια οροφή με καθρέφτη που αντανακλά τη δομή.

Οι κούκλες, ντυμένες με 35 κομμάτια υψηλής ραπτικής Dior, είναι τοποθετημένες στην σκάλα και φωτίζονται από εναλλασσόμενα κινούμενα σχέδια. “Θέλαμε να δημιουργήσουμε μια σκηνή για την αφήγηση ιστοριών που να μοιάζει πολύ τεκτονική και μοντέρνα, αλλά να εδράζεται στη συγκρατημένη και πειθαρχημένη ομορφιά που είναι αυθεντική στην ιαπωνική κουλτούρα”, εξήγησε ο Shigematsu.

“Η σκηνογραφία συγχωνεύει ιαπωνικούς παραδοσιακούς χώρους, υλικά και τεχνικές, με πολύ μεγαλοπρεπή, σύγχρονα σχήματα και αρχιτεκτονικές φόρμες”.

Διαβάστε περισσότερα στο bovary.gr