«KARL LAGERFELD, A CELEBRATION»: ΤΟ ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΤΗΣ VOGUE ΠΡΙΝ ΤΟ MET GALA

Αν υπάρχει κάτι που ξέρει να κάνει καλά η Vogue, είναι να ξεπερνά κάθε φορά τον εαυτό της και η φωτογράφιση για το εξώφυλλο της αμερικανικής έκδοσης, στο Grand Palais του Παρισιού, είναι ίσως η κορωνίδα της. Κι έρχεται λίγο πριν το Met Gala του 2023, που φέτος εμπνέεται και τιμά τον Karl Lagerfeld.

Για το εξώφυλλο του τεύχους Μαΐου, δέκα designers/οίκοι μόδας επαναπροσδιορίζουν το έργο του Karl Lagerfeld: Pierpaolo Piccioli (Valentino), Thom Browne, Donatella Versace, Jun Takahashi (Undercover), Christopher John Rogers, John Galliano (Maison Margiela), Olivier Rousteing (Balmain), Chitose Abe (Sacai), Gucci, και Simone Rocha.

Και πρωταγωνίστριες στον φακό της Annie Leibovitz είναι τα supermodels Naomi Campbell, Natalia Vodianova, Shalom Harlow, Liu Wen, Amber Valletta, Adut Akech, Anok Yai, Devon Aoki, Gigi Hadid και Kendall Jenner.

Ο Karl Lagerfeld εργάστηκε για δεκαετίες ταυτόχρονα ως δημιουργικός διευθυντής πολλών οίκων μόδας, μεταξύ άλλων Chanel, Fendi και Chloé, εκτός από το να διευθύνει το ομώνυμο fashion label. Πέθανε το 2019 σε ηλικία 85 ετών.

To θέμα του Costume Institute Benefit 2023, γνωστού και ως Met Gala -η μεγαλύτερη διοργάνωση της μόδας- θα πραγματοποιηθεί φέτος την 1η Μαΐου και φέρει τον τίτλο «Karl Lagerfeld: A Line of Beauty».

Pierpaolo Piccioli, Valentino

Φωτογραφία: Anok Yai

Με τον Karl γνωριστήκαμε στις αρχές της δεκαετίας του ’90 στη Fendi – ήταν σαν ένας σταρ να ερχόταν στο γραφείο. Κατά κάποιον τρόπο, έφερνε τα νέα από τον κόσμο – μας έλεγε πράγματα όπως ότι «η νέα ομορφιά είναι η ασχήμια». Αυτά τα μανιφέστα ήταν απολύτως ακριβή, και τα μετέφερε χωρίς παραμικρή αμφιβολία. Έμαθα επίσης από τον Karl να μην θεωρώ τίποτα δεδομένο. Μπορείς να δουλέψεις με τα πάντα. Μπορείς να δημιουργήσεις με τα πάντα. Εντυπωσιαζόμουν πάντα από την έρευνα του Karl για τον μοντερνισμό. Είχε εμμονή με αυτό- την ιδέα της απεικόνισης του σύγχρονου. Δεν ήταν ποτέ νοσταλγικός. Το look που δημιούργησα είναι μια μίξη από τα λόγια του, τον μοντερνισμό και την οξύτητα της ματιάς του.- P.P.

Thom Browne

Φωτογραφία: Shalom Harlow

Ο Karl λάτρευε [την θρυλική μπουτίκ του Παρισιού] Colette, και το label μου πωλούνταν εκεί. Αγόρασε ένα γκρι κοστούμι, έναν χαρτοφύλακα, μια κουβέρτα, πουκάμισο και γραβάτα, έβγαλε μια φωτογραφία με αυτά και μου την έστειλε. Την έχω στο γραφείο μου – είναι πολύ ξεχωριστή για μένα. Με τα χρόνια ο Karl έγινε προσωπικότητα, αλλά αυτό οφείλεται στη δουλειά που έκανε, στις δεκαετίες δημιουργίας. Η δουλειά του ήταν ο τέλειος συνδυασμός design και δεξιοτεχνίας. Η μεγαλοφυΐα του προερχόταν από τη γνώση του για ποιον σχεδίαζε. Μου άρεσαν οι φόρμες του: καλοσχηματισμένοι ώμοι και αναλογίες μοναδικές, ίσως avant garde για πολλούς – οπότε ήθελα να παίξω με αυτή την ιδέα και τα υφάσματα του οίκου Chanel.-T.B.

Donatella Versace

Φωτογραφία: Kendall Jenner.

Ο Karl ήταν πολύ καλός φίλος του Gianni – συμπαθούσε και και σεβόταν πραγματικά ο ένας τον άλλον. Ο Gianni δεν ήταν τύπος με πολλούς φίλους, ούτε και ο Karl, αλλά συνδέονταν μεταξύ τους. Έλεγα συνέχεια στον Gianni, «Σε παρακαλώ, θέλω να τον γνωρίσω». Οπότε με πήγε στο σπίτι του Karl ένα βράδυ και μαγεύτηκα. Σημαίνει πολλά για τους σχεδιαστές σήμερα – ειδικά για μένα. Μας αρέσει το επαναστατικό του πνεύμα. Συναρμολογούσε πράγματα που πραγματικά δεν είχαν νόημα, μόνο και μόνο για να σου δείξει ότι μπορούσαν να βγάλουν νόημα. Δεν έπαιρνε τον εαυτό του πολύ σοβαρά, αλλά στην τελική οι ιδιοφυίες δεν το κάνουν ποτέ. Ήταν σαν κάθε σόου που έκανε να ήταν το πρώτο του. Του άρεσε επίσης να έχει γυναίκες γύρω του, για να του δίνουν δύναμη. Η παρουσία τους ήταν πολύ σημαντική – ήθελε να ξέρει τι σκέφτονταν οι γυναίκες γι’ αυτό που έκανε.-D.V.

Jun Takahashi, Undercover

Φωτογραφλια: Liu Wen

Είναι θαυμάσιο το πώς ο Karl κατάφερε να πετύχει τόσα πολλά για τόσο πολύ καιρό. Όταν άρχισε να ξαναδουλεύει τη Chanel, αλλάζοντας το look σιγά σιγά με τα χρόνια, ήταν πραγματικά φρέσκο – αιχμαλώτισε την ατμόσφαιρα κάθε εποχής που περνούσε και την πέρασε στα σχέδια της Chanel, κάνοντάς τα να εξελίσσονται. Προσπάθησα να ερμηνεύσω εκ νέου ό,τι έκανε ο Karl περίπου την εποχή που ανέλαβε τη διεύθυνση της Chanel – αναρωτήθηκα τι θα συνέβαινε αν επιχειρούσα αυτό που έκαναν τόσο ο Karl όσο και η Coco. -J.T.

Christopher John Rogers

Φωτογραφία: Adut Akech

Κοίταξα τη δουλειά του για τον Fendi, η οποία, αν και πολύ ευρεία, είχε πάντα να κάνει με την τεχνική – και σκέφτηκα όλες τις behind-the-scenes διεργασίες στα κομμάτια υψηλής ραπτικής του οίκου. Αυτό είναι στο επίκεντρο εκείνου που σχεδίασα εδώ. Μια από τις αγαπημένες μου συλλογές του Karl είναι η haute couture του φθινοπώρου 2006 του οίκου Chanel. Υπήρχαν τζιν και μπότες και νομίζω ότι εκείνη την εποχή πολλοί αναρωτιόντουσαν: «Τι είναι αυτό;». Όσο μεγαλώνω, εκτιμώ τη δουλειά του με την έννοια ότι ακόμα κι αν δεν είναι για όλους, είναι πάντα για τον πελάτη και για τον ίδιο. Αντιπροσωπεύει την αυθεντικότητα, την τέχνη – και την αίσθηση του χιούμορ στη μόδα, ανεξάρτητα από ό,τι άλλο συμβαίνει στον κόσμο. Πραγματικά δημιούργησε τη δική του γλώσσα.-C.J.R.

Κεντρική φωτογραφία: Natalia Vodianova

Δείτε περισσότερα στο lifo.gr