Η AIRBUS ΚΑΙ Η LOUIS DREYFUSS ΠΑΡΗΓΓΕΙΛΑΝ 3 ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΑ ΠΛΟΙΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΚΟΝΤΕΙΝΕΡ ΠΟΥ ΚΙΝΟΥΝΤΑΙ ΜΕ ΤΟΝ ΑΝΕΜΟ

Η αεροπορική εταιρεία Airbus σε συνεργασία με τη γαλλική ναυτιλιακή εταιρεία Louis Dreyfus Armateurs (LDA) προχωράνε στην εφαρμογή του σχεδίου τους και παρήγγειλαν τρία νέα φορτηγά πλοία ro-ro που θα κινούνται με αιολική ενέργεια.

Ένα τμήμα της LDA υπέγραψε την παραγγελία στις 2 Ιανουαρίου για την κατασκευή των τριών πλοίων με την κινεζική Wuchang Shipbuilding, τμήμα της China State Shipbuilding Corporation (CSSC) με την παράδοση των πλοίων να αναμένεται να ξεκινήσει το 2025.

Η Airbus και η Louis Dreyfus Armateurs ανακοίνωσαν τα σχέδια για τα τρία πλοία τον Οκτώβριο του 2023, τονίζοντας ότι όχι μόνο θα αυξήσουν σημαντικά την ικανότητα μεταφοράς εξαρτημάτων για τα αεροσκάφη της Airbus, αλλά ταυτόχρονα θα μειώσουν δραματικά τις εκπομπές άνθρακα. Στόχος της Airbus είναι να μειώσει τις εκπομπές από τα πλοία της στον Ατλαντικό κατά 50% έως το 2030 σε σύγκριση με το 2023, μειώνοντας τις συνολικές εκπομπές από 68.000 σε 33.000 τόνους.

Τα πλοία είναι μεγαλύτερα από τα σημερινά πλοία που ανήκουν στην LDA και είναι ναυλωμένα στην Airbus, αλλά ταυτόχρονα χρησιμοποιούν καινοτόμο σχεδιασμό. Κάθε ένα θα είναι εξοπλισμένο με δύο κύριες μηχανές διπλού καυσίμου με μεθανόλη, καθώς και δύο ηλεκτρογεννήτριες διπλού καυσίμου με μεθανόλη. Αρχικά, αναμένουν τα πλοία να λειτουργούν με ντίζελ με σταδιακή μετάβαση στην μεθανόλη.

Η περαιτέρω μείωση των εκπομπών άνθρακα θα επιτευχθεί με έξι ρότορες Flettner. Η Wuchang υπογραμμίζει επίσης ότι θα είναι εξοπλισμένα με ένα σύστημα διαχείρισης βελτιστοποίησης εξοικονόμησης ενέργειας.

Οι εκπομπές από τα πλοία όταν τεθούν σε υπηρεσία το 2025 αναμένεται να είναι 11.000 τόνοι CO2 ετησίως έως το 2030. Καθώς αυξάνουν τη χρήση της ηλεκτρονικής μεθανόλης, οι εκπομπές θα μειωθούν στους 5.000 τόνους για το καθένα έως το 2040.

Σε σύγκριση με τα τρία υπάρχοντα φορτηγά πλοία που είναι ναυλωμένα από την Airbus, τα νέα πλοία θα έχουν σχεδιασμό μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας για να υποστηρίξουν το σχέδιο της Airbus να αυξήσει την παραγωγή των αεροπλάνων της κατηγορίας A320 σε 75 αεροσκάφη το μήνα έως το 2026. Τα νέα πλοία θα μπορούν να μεταφέρουν περίπου 70 εμπορευματοκιβωτίων των 40 ποδιών και ακόμα 6 σετ εξαρτημάτων αεροσκαφών. Αυτό θα περιλαμβάνει τα φτερά, την άτρακτο, τους πυλώνες κινητήρα και τις οριζόντιες και κάθετες ουρές. Η Airbus είπε ότι οποιαδήποτε πλεονάζουσα χωρητικότητα θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί από άλλα τμήματα ή τους εταίρους της.

Μετά την παράδοση, τα πλοία θα πραγματοποιούν υπερατλαντικά ταξίδια μεταφέροντας τα εξαρτήματα μεταξύ της βάσης παραγωγής της Airbus στο Saint-Nazaire της Γαλλίας και της γραμμής συναρμολόγησης αεροσκαφών της στο Mobile της Αλαμπάμα. Δύο από τα υπάρχοντα πλοία, το Ciudad de Cadiz και το City of Hamburg, θα αποσυρθούν ενώ το τρίτο, το Ville de Bordeaux, θα πραγματοποιεί ταξίδια στη Μεσόγειο.

Τα πλοία αποτελούν μέρος μιας πρωτοποριακής προσπάθειας χρήσης προηγμένων σχεδίων για τη ναυτιλιακή βιομηχανία και αποτελούν μέρος ενός συνολικού σχεδίου για τη μείωση των εκπομπών. Μια άλλη γαλλική εταιρεία παρήγγειλε πρόσφατα το Canopée (5.500 dwt), το οποίο είναι το πρώτο υβριδικό βιομηχανικό σκάφος.

Είναι εξοπλισμένο με πτυσσόμενα φτερά και χρησιμοποιείται για τη μεταφορά εξαρτημάτων για το πρόγραμμα Ariane της Ευρωπαϊκής Διαστημικής Υπηρεσίας μεταξύ της Ευρώπης και της περιοχής της εκτόξευσης στη Γαλλική Γουιάνα. Μια τρίτη γαλλική εταιρεία, η Zéphyr & Borée, πιστεύεται ότι παρήγγειλε 5 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που διαθέτουν επίσης wingsails.

Πηγή : e-nautilia.gr