Την άνοδο και την πλούσια ιστορία του γαλλικού οίκου πολυτελών κοσμημάτων «Cartier» εξερευνά νέα έκθεση στο Μουσείο V&A στο Λονδίνο.
Από το 1847 μέχρι τον «βασιλιά των κοσμημάτων»
Καταγράφοντας την άνοδο του Cartier από την ίδρυσή του το 1847 έως την εξέλιξή του «στον κοσμηματοπώλη των βασιλιάδων και τον βασιλιά των κοσμημάτων», η έκθεση «Cartier» εξετάζει την εξέλιξη της κληρονομιάς του οίκου στην τέχνη, το σχέδιο και τη χειροτεχνία από τις αρχές του 20ου αιώνα και περιγράφει λεπτομερώς πώς οι τρεις εγγονοί του ιδρυτή της κοσμηματοποιίας, Φρανσουά Λουί Καρτιέ, Λουί, Πιερ και Ζακ προχώρησαν στις αρχές του 20ου αιώνα στη δημιουργία του πρώτου αναγνωρισμένου παγκοσμίως οίκου κοσμημάτων με καταστήματα στο Παρίσι, τη Νέα Υόρκη και το Λονδίνο.
Η καρφίτσα Williamson Diamond με ροζ διαμάντι Williamson 23.6 καρατίων, που παραγγέλθηκε από τη βασίλισσα Ελισάβετ Β’ του Ηνωμένου Βασιλείου το 1953, το εκθαμβωτικό δαχτυλίδι αρραβώνων της Γκρέις Κέλι, που φορούσε στην τελευταία της ταινία προτού γίνει πριγκίπισσα του Μονακό, το εμβληματικό ρολόι Crash και η τιάρα με 1.040 διαμάντια που φόρεσε η Rihanna στη φωτογράφιση για το εξώφυλλο του περιοδικού W του 2016, περιλαμβάνονται στα πολύτιμα εκθέματα.
Ξεχωρίζουν επίσης το κολιέ που ανήκει στην Αμερικανίδα κληρονόμο Μπάρμπαρα Χάτον, κατασκευασμένο από μια από τις καλύτερες συλλογές με χάντρες νεφρίτη που υπάρχουν, καθώς και η καρφίτσα Allnatt με κίτρινο διαμάντι 101 καρατίων.
«Η έκθεση εξετάζει πώς οι Λούι, Πιερ και Ζακ Καρτιέ μαζί με τον πατέρα τους Άλφρεντ, υιοθέτησαν μια στρατηγική πρωτότυπου σχεδιασμού, εξαιρετικής δεξιοτεχνίας και διεθνούς επέκτασης που μετέτρεψε τον παριζιάνικο οικογενειακό οίκο κοσμημάτων σε γνωστό όνομα» λένε οι επιμελήτριες της έκθεσης Έλεν Μολεσγουόρθ και Ρέιτσελ Γκάραχαν στην περιγραφή της έκθεσης.
Στις τρεις κύριες ενότητες της έκθεσης ανιχνεύονται η εξέλιξη του Cartier σε παγκόσμια αυτοκρατορία, η κληρονομιά της τεχνικής εφευρετικότητάς του και η εκλεπτυσμένη προσέγγισή του στη δημιουργία εικόνων και τη διατήρηση του μυστηρίου του σε έναν μεταβαλλόμενο κόσμο.
Μια τιάρα του 1903
Ένας ιδιαίτερα θεαματικός θησαυρός που εκτίθεται είναι η Τιάρα του Μάντσεστερ, την οποία η Μόλσγουορθ περιγράφει ως σύμβολο για τα τρία αδέρφια. «Είναι η τέλεια αρχή της ιστορίας μας για τους τρεις. Η τιάρα κατασκευάστηκε το 1903 στο Παρίσι για μια αγγλική αριστοκρατική οικογένεια, για να φορεθεί από μια Αμερικανίδα, τη Δούκισσα του Μάντσεστερ Κονσουέλο, που την είχε παραγγείλει» τονίζει. Η τιάρα υποδηλώνει τις πρώιμες φιλοδοξίες των αδελφών και την παγκόσμια επιχείρηση που ανέπτυξαν, σημειώνει.