ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΟ ΝΕΟ VOLKSWAGEN TIGUAN, ΣΕ ΥΒΡΙΔΙΚΕΣ ΚΑΙ DIESEL ΕΚΔΟΣΕΙΣ.

Δεν είναι λίγα αυτά που μπορεί κανείς να πει για το Volkswagen Tiguan, που πρωτοέκανε την εμφάνισή του κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 2000, τότε που ουσιαστικά διαμορφωνόταν η κατηγορία των λεγόμενων μικρομεσαίων SUV (C-SUV), μια κατηγορία που σήμερα περιλαμβάνει πολλά και ιδιαίτερα ανταγωνιστικά μοντέλα όπως τα Citroen C5 Aircross, Hyundai Tucson, Ford Kuga, Peugeot 3008, Toyota Corolla Cross κλπ.

Ένα μοντέλο που κατάφερε να φτάσει ψηλά, πουλώντας περίπου 7,6 εκατομμύρια «κομμάτια» παγκοσμίως από το λανσάρισμα της πρώτης του γενιάς (από τα οποία τα περίπου 17.000 στην Ελλάδα) – και είναι αυτή μία ποσότητα επαρκής για να κάνει ένα μοντέλο αισθητή την παρουσία του δρόμου της πατρίδας μας.

Αναμφισβήτητα έχουμε να κάνουμε εν έτει 2024 με ένα εντελώς καινούργιο μοντέλο, το οποίο ήταν καιρός πλέον να παρουσιαστεί με μία εντελώς νέα μορφή, αφού είχε περάσει και από τη φάση του facelift. Και ενώ αυτό που βλέπουμε στις φωτογραφίες δεν μπορείς να πεις ότι είναι κάτι πραγματικά ρηξικέλευθο στον τομέα του design, είναι από την άλλη σίγουρα κάτι σύγχρονο που ανταποκρίνεται στον χαρακτήρα του μοντέλου.

Και αυτό το σύγχρονο επιβεβαιώνεται ακόμα πιο έντονα στα μάτια του οδηγού και των επιβατών που θα βρεθούν στο εσωτερικό του αυτοκινήτου: εδώ έχει κανείς ένα απέναντί του ένα ψηφιακό σύμπαν – τον πλήρως ψηφιακό (10’’) πίνακα οργάνων «Digital Cockpit Pro» και τη νέα μεγάλη (12,9’’) οθόνη αφής υψηλής ανάλυσης που δημιουργούν μια εντελώς διαφορετική ατμόσφαιρα από αυτήν που ξέραμε μέχρι τώρα. Και αυτή η διαπίστωση δεν έχει να κάνει μόνο με την αισθητική αλλά και με την ουσία του νέου Volkswagen Tiguan, καθώς πίσω από αυτή την οθόνη “κρύβεται”, κατά κάποιο τρόπο, ένα πακέτο από προηγμένα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού.

Οι εξωτερικές διαστάσεις του αυτοκινήτου δεν έχουν μεταβληθεί σημαντικά. Ψάχνοντας τις λεπτομέρειες θα δείτε ότι έχει αυξηθεί ελάχιστα, κατά τρία εκατοστά το μήκος -μια αύξηση που οφείλεται κατά κύριο λόγο στην αύξηση του πίσω πρόβολου η οποία προσέφερε επιπλέον 27 λίτρα χωρητικότητας στο πορτμπαγκάζ. Αυτό σημαίνει ότι οι χώροι για τους επιβάτες ήταν και παρέμειναν γενναιόδωροι- και χωρίς να μπούμε στη διαδικασία της σύγκρισης σε επίπεδο χιλιοστών για το εσωτερικό ύψος και πλάτος, θα πούμε ότι έχουμε να κάνουμε με κορυφαίους για την κατηγορία χώρους, με τη διαπίστωση αυτή να αφορά σίγουρα αυτούς που θα βρεθούν στο πίσω κάθισμα και θα διαπιστώσουν ότι όχι μόνο έχουν άφθονο χώρο για τα γόνατα τους, και βεβαίως μπόλικο αέρα για το κεφάλι τους, αλλά και χώρο να τακτοποιήσουν τα πόδια τους κάτω από το εμπρός κάθισμα.

Το ίδιο το πίσω κάθισμα είναι και διαιρούμενο αλλά και συρόμενο και αυτό είναι ένα στοιχείο που ανεβάζει ακόμα περισσότερο τη χρηστικότητα ενός αυτοκινήτου που έτσι κι αλλιώς διακρίνεται για τη χωροταξική του διαμόρφωση. Σημειώνουμε στο σημείο αυτό ότι υπάρχει μία πρακτικότατη κονσόλα μεταξύ οδηγού και συνοδηγού την οποία μπορεί κανείς να φέρει στα μέτρα του ώστε να βολέψει τον καφέ του και ένα μπουκαλάκι με νερό, ενώ υπάρχουν βέβαια και μεγάλες πλευρικές θήκες στις πόρτες μπρος-πίσω.

Από χώρους λοιπόν πάμε καλά, αλλά επίσης καλά τα πηγαίνει το νέο Volkswagen Tiguan στον τομέα των συστημάτων κίνησης, αφού είναι διαθέσιμο και ως mild hybrid 48V (εκδόσεις «eTSI» με ισχύ 96 kW [130 PS] και 110 kW [150 PS] με τετρακύλινδρους υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες 1,5 λίτρου – 1.5 TSI EVO2 και μικρό ηλεκτροκινητήρα/γεννήτρια 14 kW), και ως plug in hybrid (εκδόσεις «eHybrid» – με συνδυασμένη ισχύ 150 kW [204 PS] ή 200 kW [272 PS] από κινητήρες 1.5 TSI EVO2 & ηλεκτροκινητήρα 85 kW [115 PS], και μπαταρία αυξημένης χωρητικότητας [19,7 kWh] που προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία άνω των 100 χιλιομέτρων), αλλά και ως πετρελαιοκίνητο (με δίλιτρους diesel 2.0TDI ισχύος 150 PS και 193 PS). Είναι επίσης διαθέσιμο σε δύο δίλιτρες βενζινοκίνητες εκδόσεις 2.0TSI 204 και 265 ίππων. Σημειώστε ότι η 2.0TDI έκδοση των 193 ίππων καθώς και οι δύο 2.0TSI εκδόσεις συνδυάζονται με τετρακίνηση 4MOTION, ενώ όλες οι υπόλοιπες εκδόσεις είναι προσθιοκίνητες.

Σημειώστε ότι οι eHybrid εκδόσεις διαθέτουν πλέον και δυνατότητα φόρτισης της μπαταρίας τους σε ταχυφορτιστές συνεχούς ρεύματος DC 50kW, στοιχείο που επιτρέπει την επαναφόρτιση (10%-80%) σε μόλις 23 λεπτά της ώρας. Αξίζει επίσης να επισημάνουμε ότι το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG (7 σχέσεων στα eTSI & 2.0TDI – 6 σχέσεων στα eHybrid) δεν είναι πλέον προνόμιο των πλούσιων εκδόσεων, αλλά είναι στάνταρ σε όλες ανεξαιρέτως τις εκδόσεις του νέου Volkswagen Tiguan. Κάτι ο οποίο αποτελεί ένα μοναδικό χαρακτηριστικό για το γερμανικό SUV.

Μοναδικό χαρακτηριστικό αποτελεί επίσης το γεγονός ότι το Volkswagen Tiguan εφοδιάζεται -στάνταρ- με εννέα αερόσακους (οδηγού, συνοδηγού, πλευρικούς, κουρτίνας, πρόσθετο κεντρικό αερόσακο (εμπρός) και πλευρικούς αερόσακους πίσω). Προσθέστε τις στάνταρ ψηφιακές οθόνες, το «πακέτο» με προηγμένα συστήματα υποβοήθησης όπως «Side Assist & Rear Cross Traffic Alert» (ελέγχος τυφλού σημείου, επιτήρηση πίσω κυκλοφορίας και υποβοήθηση εξόδου από θέση στάθμευσης), «Front Assist με City Emergency Braking και Pedestrian & Cyclist Monitoring» (αναγνώριση πεζών και ποδηλατών), «Front Cross Traffic Assist» (προειδοποίηση οδηγού σε διασταυρώσεις με λειτουργία αυτόματης πέδησης), «Lane Assist» (Ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας), «Rear View» (κάμερα οπισθοπορείας, προηγμένο σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού) και Dynamic Road Sign Display (Σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας), αλλά και τους προβολείς LED και τις ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών και έχετε την εικόνα της βασικής έκδοσης «Tiguan 1.5 eTSI MHEV ACT 130PS DSG» που κοστίζει 34.300 ευρώ και απευθύνεται σε ένα ευρύτερο κοινό προτείνοντας ένα καλό value for money.

Από κει πέρα οι εκδόσεις του νέου Volkswagen Tiguan διαμορφώνονται με βάση τον πίνακα που παραθέτουμε και ομαδοποιούνται σε δύο περιοχές τιμών: α) από 35.000 έως 40.000 με μοντέλα που η αντιπροσωπεία πιστεύει ότι θα προσελκύσουν τους παραδοσιακούς οπαδούς της μάρκας που θέλουν κάτι το εξαιρετικά πλήρες και β) άνω των 40.000 ευρώ, όπου μεταξύ άλλων συναντάμε και τις Plug in hybrid εκδόσεις, όπου συναντάμε εκδόσεις που οι άνθρωποι της Volkswagen περιμένουν ότι θα αγγίξουν ένα πιο premium κοινό. Σημειώστε, πάντως, ότι οι τετρακίνητες εκδόσεις θα είναι διαθέσιμες στο τέλος της χρονιάς.

Εμείς από την πλευρά μας θα συμπληρώσουμε ότι οδηγώντας το νέο Volkswagen Tiguan σε mild hybrid εκδόσεις των 150 ίππων εκτιμήσαμε την πληρότητα του νέου SUV της γερμανικής εταιρίας σε όλους τους τομείς. Πρόκειται για ένα πολύ καλοφτιαγμένο αυτοκίνητο, με ποιοτικά υλικά και πολύ καλή ηχομόνωση, ικανό να ταξιδεύει με άνεση στον αυτοκινητόδρομο καταναλώνοντας χαμηλές ποσότητες βενζίνης (7,8 L/100 km είδαμε όταν πιέσαμε το αυτοκίνητο καθ’ οδόν προς Αρκαδία και 6,4 L/100 km με πιο ήρεμους ρυθμούς στον δρόμο της επιστροφής, όπου βοήθησε και η υψομετρική διαφορά) – σημάδι ότι η ήπια υβριδική τεχνολογία και το σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων ACT που ενσωματώνουν τα συγκεκριμένα σύνολα αποδίδει στην πράξη. Πολύ καλό βαθμό παίρνει το νέο Tiguan και στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς ενώ η άνεση της ανάρτησης θα λέγαμε ότι είναι απλώς ικανοποιητική (επηρεάζεται από το μέγεθος της ζάντας και το προφίλ των ελαστικών).

Κλείνοντας, θυμίζουμε ότι το όλα τα Volkswagen, μαζί και το νέο Tiguan καλύπτονται από τετραετή εργοστασιακή εγγύηση (80.000 χλμ.).

Πηγή : liberal.gr