ΟΙ ΠΛΟΥΣΙΟΤΕΡΟΙ ΤΗΣ FORMULA 1

Οι κορυφαίοι οδηγοί συγκαταλέγονται στους πλέον καλοπληρωμένους αθλητές παγκοσμίως, ανάμεσα στους ιδιοκτήτες των ομάδων συναντάμε μεγιστάνες, το ίδιο και στη λίστα των χορηγών. Ενώ σε ότι αφορά στους promoters, μια ματιά στις τελευταίες στάσεις στο καλεντάρι, που επικεντρώνονται στη Μέση Ανατολή, μαρτυρά πως… λεφτά υπάρχουν!

Άλλωστε αν δεν υπήρχαν, η Formula 1 δεν θα είχε βγει αλώβητη από την οικονομική καταστροφή που μπορούσε να φέρει η παγκόσμια πανδημία του Covid-19. Όχι όμως επιβίωσε αλλά ξανά προς τη δόξα τραβά!

Ας δούμε λοιπόν σε κάθε κατηγορία, που έχουμε τα νούμερα που ζαλίζουν περισσότερο!

Ο πλουσιότερος οδηγός
Ανάμεσα στους μισθούς των 20 οδηγών που παρατάσσονται στο grid, υπάρχει τεράστια απόκλιση, μέχρι πρότινος αυτή μπορεί να ξεπερνούσε και τα 50 εκατομμύρια ευρώ – κι αυτό δεν είναι τυπογραφικό λάθος. Οι εξαιρετικά αμειβόμενοι οδηγοί δεν είναι λίγοι: Lewis Hamilton, Max Verstappen, Sebastian Vettel, Daniel Ricciardo, Charles Leclerc, Fernando Alonso, όλοι τους έχουν εξαιρετικά συμβόλαια.

Όμως η πανδημία έχει αντίκτυπο ακόμα και στους οδηγούς. Είναι χαρακτηριστικό πως ο πλέον καλοπληρωμένος, ο Hamilton, συμβιβάστηκε με σημαντική μείωση του «μισθού» από τη Mercedes-AMG Petronas. Βέβαια και πάλι, θα λάβει για τις υπηρεσίες του μέσα στο 2021, περί τα 35 εκατομμύρια ευρώ. Κι αυτό είναι μόνο από την ομάδα. Προσθέστε τις προσωπικές χορηγίες με εταιρείες όπως η Tommy Hilfiger, η Bose, η MV Agusta κ.α. αλλά και τις επιχειρηματικές του δραστηριότητες και θα αντιληφθείτε πως τα νούμερα ζαλίζουν.

mercedes-amg-one-hamilton

Σύγκριση μπορεί να υπάρχει μόνο με τις εποχές παντοκρατορίας του πρώτου διδάξαντα στην εμπορική εκμετάλλευση του ονόματος και των ικανοτήτων του, του Michael Schumacher. Που η κορύφωση των εσόδων του, ήταν περί τα 80 εκατομμύρια ετησίως.

Ο πλουσιότερος ιδιοκτήτης ομάδας
Εδώ έχουμε one man show, με τον Dietrich Mateschitz να παίζει δίχως αντίπαλο. Ο ιδιοκτήτης της Red Bull έχει σύμφωνα με το Forbes περιουσία που ξεπερνάει τα 28 δισεκατομμύρια δολάρια.

Κάτι που μάλλον ούτε ο 76χρονος σήμερα επιχειρηματίας δεν θα μπορούσε να φανταστεί όταν το 1987 ένωνε τις δυνάμεις του με τον Ταϊλανδό Chaleo Yoovidha, δημιουργώντας το Red Bull Energy Drink. Σύντομα στράφηκε σε χορηγίες στη Formula 1, διευρύνοντας συνεχώς την εμπλοκή του, μέχρι που έγινε ο πρώτος που είχε δύο ομάδες στο σπορ (Red Bull Racing & Scuderia Toro Rosso που από πέρυσι έχει γίνει Scuderia AlphaTauri)!

Οι πλουσιότεροι μπαμπάδες
Πλέον παίζει και στην πιο πάνω κατηγορία, αφού έκανε δική του τη Racing Point που πλέον μάχεται ως Aston Martin Racing, όμως τον Lawrence Stroll τον μάθαμε ως… μπαμπά. Με περιουσία που ξεπερνά τα 3 δισεκατομμύρια ευρώ, ο τραπεζικός λογαριασμός του Καναδού αποτέλεσε καύσιμου υψηλών οκτανίων στην εκτόξευση της καριέρας του γιου του, Lance Stroll. Είναι ενδεικτικό πως πριν το ντεμπούτο του ταλαντούχου κατά τ’ άλλα οδηγού στη Formula 1, είχε καταβάλει περί τα 15 εκατομμύρια στη Williams, για να κάνει ιδιωτικές δοκιμές ώστε να προετοιμαστεί για το μεγάλο βήμα.

Ανάμεσα στα success stories του μπαμπά είναι οι εταιρείες μόδας Michael Kors, Pierre Cardin και Tommy Hilfiger ενώ το γκαράζ του περιλαμβάνει συλλεκτικά διαμάντια όπως η Ferrari 275 GTB/4 Spider την οποία αγόρασε το 2013 έναντι του ταπεινού ποσού των 27.5 εκατομμυρίων δολαρίων.

Από κοντά ακολουθεί ο Michael Mehrdad Latifi, με περιουσία που ξεπερνά τα 2 δισεκατομμύρια δολάρια. Γνωρίσαμε τον Ιρανο-Καναδό επιχειρηματία μέσω της McLaren της οποίας είναι μέτοχος. Ωστόσο, πλέον ξέρουμε καλύτερα τον γιο του, Nicholas, που αγωνίζεται στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού με τη Williams. Φυσικά, συνοδευόμενος από χορηγία της οικογενειακής επιχείρησης, Sofina Foods.

Στην ίδια λίστα συναντάμε τον Dmitry Mazepin που εξασφάλισε με χορηγία 35 εκατομμυρίων της Uralkali, μία θέση στη Haas στον αμφιλεγόμενο γιο του, Nikita.

Οι πλουσιότεροι promoters
Εδώ έχουμε τιτανομαχίες ανάμεσα σε Εμίρηδες και Σεΐχηδες που αποτελούν και… εκπροσώπους κρατών, καθώς και κορυφαίους επιχειρηματίες.

Από τον Σεϊχη Khalifa Bin Al Nahyan που αποτελεί τον ισχυρό άνδρα του Άμπου Ντάμπι και Πρόεδρο των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων μέχρι τον Πρίγκιπα Salman Bin Hamad bin Isa al Khalifa του Μπαχρέιν. Ή τον δισεκατομμυριούχο Ong Beng Seng που έβαλε τη Σιγκαπούρη στο χάρτη της Formula 1.

Εύλογα, οι αγώνες σε Yas Marina, Sakhir και Marina Bay, δεν χρειάζονται τα χρήματα από τα εισιτήρια, δεν αναζητούν χορηγούς και η παρουσία τους στο καλεντάρι είναι εξασφαλισμένη.

bahrain21-race-pirelli-a1000x600

Συμπερασματικά, η Formula 1 εξακολουθεί να αποτελεί κομμάτι ενός κόσμου που κινείται σε δυσθεώρητα οικονομικά μεγέθη – όσο κι αν προσπαθούν η FIA και η Liberty Media να μειώσουν τα κόστη και να κάνουν το σπορ βιώσιμο ακόμα και για τις μικρές ομάδες.

Πηγή: newsauto.gr