Η ΝΕΑ ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΗ BMW Z4

Επιστροφή στις ρίζες με το βλέμμα στο μέλλον. Η νέα Ζ4 τηρεί όλα τα στοιχεία της φιλοσοφίας roadster που χαρακτηρίζουν τις προτάσεις των Βαυαρών στην συγκεκριμένη κατηγορία. Κυρίαρχα στοιχεία, η σχεδίαση που ηλεκτρίζει τις αισθήσεις, η “παραδοσιακή” μαλακή οροφή και το απόλυτα οδηγοκεντρικό cockpit που δείχνει με την πρώτη ματιά ότι εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα driver’s car, ένα σπορ ανοιχτό αυτοκίνητο φτιαγμένο για να ικανοποιεί εκείνους που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι του.

Η σπορ γοητεία της νέας Ζ4 είναι έκδηλη από όποια γωνιά και αν την κοιτάξει κανείς. Η χαμηλή φαρδιά μάσκα “νεφρών” κυριαρχεί στο εμπρός μέρος, οι μεγάλοι ανάγλυφοι αεραγωγοί του προφυλακτήρα προσθέτουν επιπλέον επιθετικότητα, ενώ τα τοποθετημένα στις άκρες φώτα τονίζουν ακόμη περισσότερο το πλάτος της νέας Z4. Σε σχέση με την προηγούμενη γενιά είναι 85 χλστ. μακρύτερη (4.324 χλστ.) και 74 χλστ. πιο φαρδιά (1.864 χλστ.), έχοντας κερδίσει σε ύψος μόλις 13 χλστ. Παράλληλα οι κλασικές αναλογίες ενός roadster, το μακρύ καπό και το κοντό πορτμπαγκάζ, διατηρούνται αναλλοίωτες. Η παράδοση της BMW στα σύγχρονα roadster κάνει την εμφάνισή της και στην χαρακτηριστική αεροτομή που παραμένει ενσωματωμένη στην σχεδίαση της πίσω πόρτας. Τα χαρακτηριστικά “ανοίγματα” πίσω από τους εμπρός τροχούς και τα νεύρα που ξεκινούν από αυτά και διατρέχουν τις πόρτες ψηλά και χαμηλά εντείνουν την αίσθηση της κίνησης ακόμη και όταν η Z4 βρίσκεται σε στάση.

Η ανύψωση τη οδηγικής εμπειρίας είναι εμφανής και στην σχεδίαση της αυστηρά διθέσιας καμπίνας της νέας Z4 που βρίσκεται σε απόλυτη αρμονία με το σπορ και παράλληλα κομψό παρουσιαστικό της. Τα σπορ σχεδίασης καθίσματα με τα ενσωματωμένα προσκέφαλα αγκαλιάζουν τα σώματα οδηγού και συνοδηγού προσφέροντας παράλληλα κορυφαία επίπεδα άνεσης και συγκράτησης και σε δυναμική οδήγηση. Έχοντας τον οδηγό σαν πρωταγωνιστή η hi-tech σχεδίαση του ταμπλό και της κεντρικής κονσόλας εντυπωσιάζουν ευχάριστα, με τις λιτές και καθαρές γραμμές τους, αλλά και τις δύο οθόνες πληροφοριών, μία για τον οδηγό και μία κεντρικά τοποθετημένη. Τα διαλεγμένα υλικά κατασκευής και η κορυφαία συναρμογή και συναρμολόγηση τους δεν αφήνουν καμία αμφιβολία για την προσοχή που έχει δώσει η BMW σε αυτό τον τομέα.

Η τέλεια κατανομή βάρος που αγγίζει το 50:50, οι συμπαγείς διαστάσεις που επιτρέπουν την άνετη κίνηση σε κάθε είδους διαδρομή και η ιδιαίτερα άκαμπτη δομή του αμαξώματος που συνδυάζεται με προηγμένη αεροδυναμική σχεδίαση δηλώνουν αμέσως τις σπορ προθέσεις της νέας BMW Z4. Στο οπλοστάσιο της Z4 βλέπουμε παράλληλα το στάνταρ σπορ σύστημα διεύθυνσης με μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιασμού, αλλά και το στάνταρ οχτατάχυτο κιβώτιο Speptronic Sport, με χειριστήρια στο τιμόνι, που εγγυάται ταχύτατες αλλαγές την στιγμή που επιθυμείτε.

Για μία ολοκληρωμένη σπορ οδηγική απόλαυση απαιτούνται και τα ανάλογα κινητήρια σύνολα και εκεί η BMW δίνει για μία ακόμη φορά τα διαπιστευτήρια της στη νέα Z4. Η γκάμα του βαυαρικού roadster ξεκινά με την sDrive20i που χρησιμοποιεί για την κίνησή της έναν νέο 4κύλινδρο turbo κινητήρα χωρητικότητας δύο λίτρων. Οι προηγμένες τεχνολογίες που ενσωματώνει οι BMW, όπως ο μεταβλητός χρονισμός των βαλβίδων και των εκκεντροφόρων (Valvetronic και Double-VANOS αντίστοιχα) και ο twin-scroll υπερσυμπιεστής, εξασφαλίζουν ισχύ που ανέρχεται στους 197 ίππους και ροπή 320 Nm. Η μέγιστη ισχύς είναι μάλιστα διαθέσιμη για ένα φάσμα 2.000 σ.α.λ. (4.500-6.500), ενώ το ίδιο ισχύει και για την ροπή μεταξύ 1.450-4.200 σ.α.λ. Τα 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται σε 6,6 δευτερόλεπτα και η τελική αγγίζει τα 240 χλμ./ώρα. Ακολουθεί η έκδοση sDrive30i με τον ίδιο κινητήρα στην ισχυρότερη μορφή του και απόδοση 258 ίππους στις 5.000-6.5000 σ.α.λ. και ροπή 400 Nm στις 1.550-4.400 σ.α.λ. Εδώ τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε μόλις 5,6 δεύτερα ενώ η τελική περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα.

Κορυφαία έκδοση προς το παρόν είναι η Z4 M40i, η οποία, χάρη στον τρίλιτρο εν σειρά εξακύλινδρο κινητήρα με τα δύο τούρμπο αποδίδει 340 ίππους και 500 Nm ροπής στις 5.000-6.500 και 1.600-4.500 σ.α.λ. αντίστοιχα. Τα μόλις 4,6 δευτερόλεπτα για τα 0-100 χλμ./ώρα μοιάζουν απόλυτα φυσικά για αυτή την κορυφαία έκδοση.

Η σπορ συμπεριφορά της νέας Z4 θωρακίζεται από ένα εξελιγμένο πακέτο ηλεκτρονικών συστημάτων ασφάλειας, όπως είναι το σύστημα Dynamic Stability Control (DSC), που περιλαμβάνει τα ABS, Dynamic Traction Control (DTC), Cornering Brake Control (CBC), Dynamic Brake Control (DBC) και Start-Off Assistant. Η λειτουργία Performance Control που περιλαμβάνεται στάνταρ, χαρίζει στη νέα BMW Z4 ακόμα μεγαλύτερη ευελιξία, μεταβάλλοντας την κατανομή ροπής στους πίσω τροχούς ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες.

Η λίστα επιλογών περιλαμβάνει Active Cruise Control με λειτουργία Stop & Go, τα συστήματα Lane Change και Lane Departure Warning, καθώς και Parking Assistant που περιλαμβάνει Reversing Assistant. Η νέα BMW Z4 είναι επίσης το πρώτο roadster που διατίθεται (προαιρετικά) με BMW Head-Up Display.

Πηγή: newsauto.gr

10
10