ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΚΡΑΒΑΡΗ: «Η ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑΛΕΝΤΟ & Η ΓΛΩΣΣΑ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΔΕΝ ΚΑΝΕΙ ΠΟΤΕ ΛΑΘΗ»

Για την Αφροδίτη, η επικοινωνία έρεε αβίαστα στο αίμα της και οι λέξεις, προτάσεις, κείμενα ολόκληρα, σχηματίζονταν με μεγάλη ευκολία στο κεφάλι της χωρίς προετοιμασία. Ήταν αναμενόμενο, ως επικοινωνιολόγος, να έχει μεγάλη επιτυχία και να μπορεί με την καυστική της πένα, να ικανοποιήσει κάθε απαιτητικό αναγνώστη και πελάτη.

Τα πράγματα δε ξεκίνησαν έτσι όμως. Λάτρης του δικαίου, των ανθρωπίνων σχέσεων και των ξένων γλωσσών, ρίσκαρε να συμπληρώσει στα 18 της, ένα μηχανογραφικό με μόνο 3 επιλογές: Νομική Αθήνας, Γαλλική Φιλολογία Αθήνας, ΜΜΕ Αθήνας. Ή εκεί ή πουθενά. Το πολυπόθητο αποτέλεσμα, ήρθε στη Γαλλική Αθηνών με μεγάλη κλίση σε κάθετι ξενόγλωσσο (μιλά 4 γλώσσες) και στην παιδαγωγική.

Η πορεία ήταν δύσκολη, μα μέχρι τα 25 της χρόνια, διδάσκοντας από τα 19 είχε ήδη εκπαιδευτική εμπειρία σε σχολεία, φροντιστήρια, ιδιαίτερα και είχε εξειδικεύσει το παιδαγωγικό κομμάτι, στα παιδιά με ειδικές ανάγκες και μαθησιακές δυσκολίες.

Το μέλλον προδιαγεγραφόταν λαμπρό ως εκπαιδευτικός, μα το μικρόβιο της τεχνολογίας, του (ανύπαρκτου τότε για τα ελληνικά δεδομένα) ψηφιακού κόσμου και της συγγραφής παρέμεναν ως φωτεινή σημαδούρα μέσα της και ως στόχος που έπρεπε κάποια στιγμή να υλοποιηθεί.

Η διδασκαλία δε σταμάτησε ποτέ κι αν τη ρωτήσεις ακόμα και σήμερα, εύκολα θα ξαναγυρνούσε στα ιδιαίτερα, στην τάξη και να προετοιμάζει παιδιά για ξενόγλωσσα πτυχία. «Η επιρροή ενός δασκάλου πάνω στη διαμόρφωση της προσωπικότητας του μαθητή του, είναι ίσης αξίας με της οικογένειάς του. Τα εφόδια που δίνεις σε ένα παιδί, οι λέξεις που χρησιμοποιείς, ο τρόπος επικοινωνίας και τόσα άλλα… είναι η φαρέτρα του σε ένα ανταγωνιστικό και άκρως μεταλλασσόμενο κόσμο. », λέει η ίδια και νοσταλγεί τις εποχές που η μόνη της ασχολία, ήταν η μελέτη και η συναναστροφή με την παιδική αθωότητα.

Το πρώτο μεταπτυχιακό ήρθε μετά από αρκετή σκέψη και συνειδητή απόφαση αλλαγής καριέρας. Το εκπαιδευτικό κομμάτι, θα έδινε τη θέση του στα ψηφιακά συστήματα, στην τηλεκπαίδευση, στη μελέτη γλωσσών προγραμματισμού, στην αρχιτεκτονική πληροφοριακών συστημάτων, στην καινοτομία, στην παραγωγή ψηφιακού περιεχομένου και τόσων άλλων πραγμάτων, που έφερνε τότε μαζί του ο ψηφιακός κόσμος.

Η βαλίτσα γέμισε από το ΠΑΠΕΙ με περισσότερα εφόδια και πολύ γρήγορα επιτεύχθηκε η αλλαγή από την τάξη, τις κιμωλίες και τα τετράδια σε σημαντικά digital agencies, σε web design, σε digital copywriting, σε στρατηγική περιεχομένου, σε παρουσιάσεις σε μεγάλα brands και σε διαφήμιση & συγγραφή παντός είδους και κειμένου.

Δύσκολα θα σε αποδεχόταν στα social της και πολύ εύκολα με δυο λέξεις. θα σε έβαζε στη θέση σου αν ξεπερνούσες τα όρια στα προφίλ της. Έγινε μια digitalοπερσόνα πολύ γρήγορα, χαϊδευτικά έχει ακουστεί το “social queen” και πολλές είναι οι μαρτυρίες που τη δηλώνουν ως πολυεργαλείο.

Πολύ σύντομα κατάλαβε την αλλαγή που έρχεται, την ανάδυση ενός νέου ψηφιακού κόσμου και επένδυσε σε αυτό, όταν στην Ελλάδα, προσπαθούσαμε να κάνουμε log in στο facebook το 2008. Εκείνη τότε έκανε έρευνα πάνω στα web 2.0, στη digital στρατηγική, στο digital content και ήταν από τους πρώτους χρήστες Instagram στην Ελλάδα, όπου μαζί με μια ομάδα τότε ατόμων έκαναν μηνιαίες συναντήσεις σε καφέ και ο καθένας ήξερε τον άλλον με το nickname του.

Η καριέρα στο digital κομμάτι δεν έγινε εν μία νυκτί. Μετά από 13 χρόνια πλέον στο digital κομμάτι, κοιτά πίσω και βλέπει πολλές δυσκολίες, εμπόδια, απογοητεύσεις, εταιρείες, συνεργάτες, μα πάντα στο επίκεντρό της ο άνθρωπος.

Είναι ο άνθρωπος που θα συμφωνήσεις μαζί της πέντε πράγματα, αλλά εκείνη θα σου δώσει δέκα και θα το κάνει για δυο λόγους:

α. Αγαπάει τόσο πολύ τη δουλειά της που θεωρεί πως μόνο όταν δίνεις προστιθέμενη αξία διαφοροποιείσαι, από τους υπόλοιπους

β. Αφομοιώνεται τόσο πολύ με τον κάθε πελάτη που αναλαμβάνει σαν να είναι δικό της το “προϊόν” και δίνει μεγάλη αξία στον άνθρωπο και τις ανάγκες του.

Γι αυτήν δεν υπάρχει B2B ή B2C marketing, ούτε facebook ή insta marketing. It’s all Human marketing. “Είμαστε άνθρωποι, απευθυνόμαστε σε ανθρώπους, οι άνθρωποι έχουν ανάγκες και είμαστε εδώ για να τις ικανοποιήσουμε. Κάθε brand, είναι επιτυχημένο, όταν ικανοποιεί τις ανάγκες των πελατών του. Και φυσικά αυτό δε μπορεί να γίνει χωρίς emotional engagement. Αν κάτι δεν περάσει από την καρδιά, δεν έχει ούτε επιτυχία, ούτε διάρκεια”, λέει η ίδια.

Τίποτα από αυτά όμως, δεν ήταν αρκετά για εκείνη. Η αγάπη για την επικοινωνία, την πήγε ένα βήμα παραπέρα, σε ένα δεύτερο μεταπτυχιακό στην Κύπρο, καθαρά στην επικοινωνία και έκτοτε μπορούσε, πλέον να συνδυάσει με πολύ μεγάλο εύρος, όλα τα κομμάτια του παζλ. Διδασκαλία που μετουσιώθηκε, σε business trainings & courses, ψηφιακά συστήματα που εσώκλειαν μέσα τους ο,τιδήποτε χρειάζεται, για την υποστήριξη ενός brand (design, copywriting, strategy, branding etc) & επικοινωνία που έδωσε πλουσιοπάροχα την ευκαιρία για μονοπάτια που μέχρι πρότινος δεν ήταν προσβάσιμα.

Την Αφροδίτη θα τη δεις να παρουσιάζει εκδηλώσεις, να είναι ομιλήτρια σε συνέδρια, να αναλαμβάνει την επικοινωνία και την προώθηση πολιτικών, εταιρειών και brands, να κάνει στρατητική, design και να γράφει αδιάκοπα είτε αρθρογραφεί είτε ετοιμάζει κείμενα, ομιλίες και ποστ. Η πολιτική (πέραν κρυφών φιλοδοξιών που αγγίζουν την Ευρωβουλή) δεν ήταν ποτέ στα σχέδιά της μπροστά από τα φώτα, αλλά πίσω από τα φώτα είναι ο οργανωτικός και σκληρός συνεργάτης που θα ήθελες να έχεις. Δε θα σου χαϊδέψει τα αυτιά λέγοντάς σου όσα θέλεις να ακούσεις- η κριτική της και η ματιά της είναι αμείλικτη…σίγουρα θα σε προετοιμάσει όπως πρέπει και θα σου κάνει το image making που χρειάζεσαι, θα είναι δίπλα σου σε κάθε εμφάνιση και θα σημειώνει σχολαστικά τα ατού και τα φάουλ σου.

Θα τη βρεις στα κεντρικά της ΝΔ, στη Γραμματεία Παραγωγικών Τομέων να ασχολείται με την επικοινωνία και τα digital media, αλλά θα είναι πάντα στη διάθεση σου να σε βοηθήσει συμβουλευτικά σε ο,τιδήποτε χρειαστείς. Ο χρόνος της δεν κυλά μόνο με δουλειά…κι αν και workaholic, έχει καταφέρει μια απόλυτη ισορροπία προσωπικής και επαγγελματικής ζωής, ούσα η ίδια digital nomad. Με ένα laptop αγκαλιά και με μια ταχύτατη σύνδεση στο διαδίκτυο μπορεί να δουλέψει από οπουδήποτε. Είναι ο τύπος ανθρώπου που σε τραβά σα μαγνήτης, αφοπλιστικά ειλικρινής και ετοιμόλογη. Θαρρείς πως πλάθει το λόγο με απίστευτη ευκολία και υπονοούμενα και δε θα διστάσει ποτέ, να σου πει αυτό ακριβώς που σκέφτεται.

Ο χρόνος της εκτός δουλειάς, περνά με φωτογραφία ως λάτρης και ερασιτέχνης φωτογράφος, με ποίηση, συγγραφή, στιχουργική, ταινίες, κολύμπι, ενδιαφέροντα βιβλία, social media και ταξίδια! Η διαδρομή χωρίς προορισμό, χωρίς πρόγραμμα, πάντα εξερευνώντας, φωτογραφίζοντας και ζώντας τη στιγμή! Ακόμα κι αν είναι πολλές οι φορές που της έχει προταθεί να γίνει ambassador, σε πάσης φύσεως brands, εκείνη προτιμά το personal branding μα πάντα με αυτοσαρκασμό, χιούμορ και αλήθεια.

Θα τη βρεις σε όλες σχεδόν τις social platforms (αν έχεις κενό προφίλ δεν έχεις καμιά τύχη να σε αποδεχτεί), θα την προσεγγίσεις μόνο αν της μιλήσεις σοβαρά και θα την κερδίσεις αν είσαι ειλικρινής και τηρείς όσα λες. Απεχθάνεται τις ολιγωρίες, την αγένεια και τους δήθεν. Και τι είναι αυτό που έπεται; Εξομολογήθηκε πως δεν έχει δοκιμάσει τηλεόραση και θα ήθελε να βουτήξει σε αυτά τα αχαρτογράφητα νερά.

Η αμεσότητα και αυτό που νιώθεις όταν τη γνωρίσεις…τόσο οικείο σα να τη ξέρεις χρόνια, ίσως είναι το κλειδί για ακόμα μια επιτυχία. Δεν είναι κολλημένη σε καμιά κατάσταση και καμιά συνθήκη. Λέων, αλλά και χαμαιλέων να αλλάζει χρώμα και περίβλημα ανάλογα με την κατάσταση, τους ανθρώπους και την εποχή. Έτοιμη για όποια αλλαγή αν χρειαστεί και λάτρης του ρίσκου που τόσο αγαπά! Το ζάρι στο λαιμό της μας είπε πως υποδηλώνει ένα συγκεκριμένο άτομο και τη risky πλευρά του χαρακτήρα της, γιατί αν δε ρισκάρεις, θα είσαι μόνιμα ο χαμένος, όπως μας είπε. Το ρίσκο είναι μεγάλο, αλλά το όνειρο μεγαλύτερο!