«ΥΠΟΘΕΣΗ: ΑΓΝΩΣΤΟ DNA», ΚΡΙΤΙΚΗ

Στις αρχές της δεκαετίας του ’90 ένας νεαρός αστυνομικός συμμετέχει στην έρευνα για την ανεύρεση ενός κατά συρροή βιαστή και δολοφόνου. Μια υπόθεση που, καταχωρισμένη ως «Serial Killer 1», θα τον απασχολήσει εμμονικά για σχεδόν μια δεκαετία. Μια αληθινή ιστορία μετατρέπεται σε ένα ρεαλιστικό, ατμοσφαιρικό, αλλά και άνισο αστυνομικό θρίλερ.

Από το 1991 στο 2001 και ξανά πάλι πίσω: η πρώτη κινηματογραφική ταινία του τηλεοπτικού Φρεντερίκ Τελιέ ξεκινά ενώνοντας την αρχή και το τέλος μιας αληθινής ιστορίας βγαλμένης από τα γαλλικά αστυνομικά χρονικά. Σε παράλληλη αφήγηση, η οποία σπάει τη μονοτονία της γραμμικής εξιστόρησης, συναντάμε γρήγορα τους δυο βασικούς ήρωές μας. Πρώτα τον Σαρλί, έναν νεαρό, ιδεολόγο αστυνόμο, ο οποίος με το που μετατίθεται σε ένα ειδικό τμήμα ανθρωποκτονιών του Παρισιού συμμετέχει σε μια έρευνα που τον φέρνει στα ίχνη ενός κατά συρροήν βιαστή και δολοφόνου.

Τα όποια στοιχεία μπορούν να συνδέσουν τον τελευταίο με συγκεκριμένα θύματα όμως είναι λιγοστά και καθώς τα χρόνια περνούν, ο Σαρλί βυθίζεται όλο και πιο βαθιά, όλο και πιο εμμονικά στην υπόθεση, η οποία κάποια στιγμή φαντάζει εντελώς αδιέξοδη. Στο 2001 τώρα, η μεγαλοδικηγόρος Φρεντρίκ Πονς δέχεται έπειτα από πολλή σκέψη να αναλάβει την υπεράσπιση του Γκι Ζορζ, του υπόπτου τον οποίο η αστυνομία έχει ταυτοποιήσει, έπειτα από κυνηγητό μιας δεκαετίας, ως SK1 – Serial Killer 1, αναζητώντας κι αυτή την (ψυχολογική και «κοινωνική» ) αλήθεια πίσω από την περίπλοκη στις λεπτομέρειές της δικογραφία.

Βασισμένος στο χρονικό της υπόθεσης του «κτήνους της Βαστίλης» όπως το κατέγραψε η δημοσιογράφος Πατρισιά Τουρανσό και με τη σεναριακή βοήθεια του Νταβίντ Ελοφέν («Μακριά Από τους Ανθρώπους» ), ο Τελιέ υιοθετεί τον στακάτο, νευρώδη ρυθμό αφήγησης ενός ρεαλιστικού polar, το οποίο φέρνει στο νου πρώτιστα το «Zodiac» του Ντέιβιντ Φίντσερ και κατόπιν το «Νόμος 627» (βλέπουμε φευγαλέα μια αφίσα του ) του Μπερτράν Ταβερνιέ. Αγωνιώδες όσο παρακολουθεί την αστυνομική έρευνα, το «…Άγνωστο DNA» χάνει τη δύναμη και την κινηματογραφική εστίασή του όταν εγκλωβίζεται στη δικαστική αίθουσα, κυρίως όμως όταν προσπαθεί να αναλύσει τους χαρακτήρες του –εντελώς κοινότοπη η ματιά στην προσωπική ζωή του Σαρλί– ή να φιλοσοφήσει πάνω στη φύση και τα αίτια του ανθρώπινου κακού. Η καθαρόαιμα θρίλερ πλευρά του τα έχει ήδη σχολιάσει όλα αυτά πολύ πιο λιτά, διακριτικά και εύστοχα.

Γαλλία. 2015. Διάρκεια: 120΄. Διανομή: ΔΑΝΑΟΣ.

Πηγή: athinorama.gr