TIFFANY & CO: Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΓΝΩΣΤΟΥ ΟΙΚΟΥ ΚΟΣΜΗΜΑΤΩΝ

To πιο όμορφο κουτί του κόσμου, είναι aqua μπλε! Και η κορδέλα του, με τον υπέροχο φιόγκο, είναι ασημένια! Εκεί που είναι… “κρυμμένο”, μπορούν να το βρουν μόνο γυναίκες!

Κυρίες κομψές, με μεγάλους τραπεζικούς λογαριασμούς, stars, businesswomen, ελληνίδες (όχι πολλές) ,ξένες διασημότητες (πάρα πολλές!) αλλά και απλές γυναίκες, σε όλο τον κόσμο, που ονειρεύονται με πάθος, ένα τέτοιο δώρο.

Το γαλάζιο αυτό κουτάκι, κρύβει πάντα έναν μεγάλο θησαυρό! Και για να μην σας κρατώ άλλο σε αγωνία, σας αποκαλύπτω, ότι θα το βρείτε μόνο σε συγκεκριμένα σημεία στον πλανήτη, στα Tiffany!

Είναι το brand name με τις περισσότερες συμμετοχές σε στίχους και ταινίες αλλά σίγουρα είναι το μόνο όνομα που μια γυναίκα δε ξεχνά ποτέ!

A_NEW_YORK_4x2

178 χρόνια μετά την ίδρυση της εταιρείας Tiffany & Co. και την παράδοση που ξεκίνησε ο Charles Lewis Tiffany (1812-1902) ανοίγοντας το πρώτο κατάστημα στην Νέα Υόρκη, ο οίκος δεν έπαψε ποτέ να αναζητά τους πιο λαμπερούς τρόπους ώστε να χαϊδεύει τους πιο διάσημους λαιμούς και να πιάνει το χέρι των ομορφότερων χολιγουντιανών σταρ. Αν και αρχικά πωλούσε χαρτικά  και είδη πολυτελείας κατάφερε να φτάσει στους καλύτερους φίλους των γυναικών. Τα διαμάντια. Ο κύριος Tiffany έγινε ο Βασιλιάς των διαμαντιών και η πρώτη που φόρεσε ένα από τα μεγαλύτερα και καλύτερα διαμάντια του κόσμου, το κίτρινο διαμάντι χαρακτηριστικό του οίκου, ήταν η Audrey Hepburn.

Το 1837 ο Charles Lewis Tiffany μόλις 22 ετών και ο John F.Young άνοιξαν το κατάστημα Tiffany & Young, με κεφάλαιο μόλις 1.000 δολαρίων που δανείστηκε ο πρώτος, από τον πατέρα του. Βρισκόταν στο Μπρόντγουεϊ απέναντι από το Δημαρχείο του Μανχάταν Park, και πωλούσε χαρτικά και μια ποικιλία από “είδη πολυτέλειας,” συμπεριλαμβανομένου και κοσμήματα. Σε αντίθεση με άλλα καταστήματα, το Tiffany ήταν γνωστό για τις αυστηρές τιμές πώλησης των προϊόντων του και μάλιστα της μετρητής. Ούτε δόσεις..ούτε “εκπτώσεις”.

Από 1845 το κατάστημα ήταν ήδη πολύ γνωστό στους κύκλους της αριστοκρατίας, πουλούσε ακριβά κοσμήματα αλλά και ολοκληρωμένες σειρές γραφικών και χαρτικών ειδών. Μετά από δύο χρόνια, την βιτρίνα του κοσμούσαν επίσης, ρολόγια χειρός και τοίχου, στολίδια, αρώματα, σερβίτσια, μοκασίνια, ζώνες και πανάκριβα κινέζικα πορσελάνινα αντικείμενα.

Anzeigenmotiv-von-Tiffany--Co.-Foto-Tiffany--Co.-88998

Το 1848 λανσάρει το μονόπετρο ως το απόλυτο δαχτυλίδι αρραβώνων.

Η φήμη του Οίκου, εξαπλώθηκε σε ολόκληρη την Αμερική κι έγινε συνώνυμο της πολυτέλειας, ειδικά μετά την επιτυχία του ιδιοκτήτη του, να εξασφαλίσει διαμάντια του Γαλλικού στέμματος!

Η εταιρεία βαφτίστηκε Tiffany & Co. το 1853, όταν την ανέλαβε εξολοκλήρου ο Charles Tiffany.

Το 1861 το ζεύγος Λίνκολν δίνει το παρόν στα εγκαίνια νέου καταστήματος, της πανάκριβης αλυσίδας. Ο Πρόεδρος Αβραάμ Λίνκολν, αγοράζει για την σύζυγο του, μια σειρά από πανάκριβα μαργαριτάρια. Ο ίδιος θα επιλέξει τα Tiffany , για τα δώρα της κυβέρνησής του σε ξένους ηγέτες.

Το 1871 ο οίκος λάνσαρε την πρώτη σειρά μαχαιροπίρουνων, με σχέδια από την Ιαπωνία του 18ου αιώνα, ενώ το 1885 σχεδιάζει τη σφραγίδα των ΗΠΑ, όπως αυτή απεικονίζεται σήμερα στο χαρτονόμισμα του ενός δολαρίου.

screen-shot-2012-05-04-at-3-01-13-pm

Το 1877 σε χρυσορυχείο της Νοτίου Αφρική , εργάτες βρίσκουν το ομορφότερο και μεγαλύτερο κίτρινο διαμάντι 287 καρατίων, που βέβαια περνάει στα χέρια του Οίκου, για 18.000 δολάρια. Ήταν το γεγονός της χρονιάς!  Tο Fancy Yellow Diamond εκτίθεται στο Tiffany της Νέας Υόρκης. Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα και ωραιότερα διαμάντια. Ξεχωρίζει για τις 90 του έδρες και μέχρι σήμερα το έχουν φορέσει μόνο δύο γυναίκες: Η σύζυγος του γερουσιαστή Sheldon Whitehouse και η Audrey Hepburn.

Ο Charles Tiffany πέθανε το 1902. Το 1905 το κατάστημα μετακόμισε στην Fifth Avenue και την 37η Οδό.

82 χρόνια αργότερα το πρώτο άρωμα με το όνομα της φίρμας, εισάγετε από την Γαλλία και κάνει..πάταγο! Πλέον το Tiffany έχει γίνει πολυκατάστημα, στεγάζεται σε 7όροφο κτίριο και ξεκινά την επέκτασή του παγκοσμίως. Το πρώτο κατάστημα εκτός Αμερικής, έκανε εγκαίνια στο Λονδίνο το 1986 και ακολούθησε το Μόναχο και η Ζυρίχη.

Το 1961 βγαίνει στους κινηματογράφους η θρυλική κλασσική ταινία “Breakfast at Tiffany’s” με πρωταγωνίστρια την Audrey Hepburn και το κοσμηματοπωλείο γίνεται γνωστό από άκρη σε άκρη, σε όλο τον κόσμο. Σε συνδυασμό με το γεγονός ότι η Paramount απέρριψε την Marylin Monroe, μούσα και πρώτη επιλογή του συγγραφέα, για τον πρωταγωνιστικό ρόλο, οι εφημερίδες της εποχής δεν σταματούσαν να έχουν την ταινία πρώτο θέμα στις σελίδες τους. Στην ομώνυμη νουβέλα του Truman Capote, η ατίθαση Holly Golightly περιγράφει το κοσμηματοπωλείο ως «το καλύτερο μέρος στον κόσμο, όπου τίποτα κακό δεν μπορεί να συμβεί». Και φυσικά, η κινηματογραφική της μεταφορά το 1961 αποτελεί για την Audrey Hepburn τη λαμπρότερη στιγμή της καριέρας της.

Το 1992 η εταιρία ξεκινά μια εκστρατεία με τίτλο “Πώς να αγοράσεις ένα διαμάντι” στέλνοντας, πάνω από 40.000 φυλλάδια, όλα σε πελάτες του!

Στις αρχές του 20ου αιώνα στους πελάτες του Οίκου, συγκαταλέγονται Η Βασίλισσα της Αγγλίας Βικτώρια, ο Ρώσος τσάρος, ο Βασιλιάς της Περσίας, η πρώην Ελληνική Βασιλική οικογένεια καθώς πλήθος αριστοκρατών της Ευρώπης.

Εκείνος που έπαιξε καταλυτικό ρόλο στο να γίνει θρύλος το όνομα Tiffany είναι ο γιος του συνιδρυτή της διάσημης φίρμας. Ο Louis Comfort είχε το ταλέντο του πατέρα του στις επιχειρήσεις αλλά ταυτόχρονα είχε και τη φλέβα του καλλιτέχνη.

fashion_scans_remastered-doutzen_kroes-tiffanys-ss_2012-scanned_by_vampirehorde-hq-1

Ζωγράφιζε πάνω σε έπιπλα και σχεδίαζε κοσμήματα. Αυτό το πηγαίο ταλέντο του το καλλιέργησε σπουδάζοντας στη Νέα Υόρκη κοντά σε σπουδαίους καλλιτέχνες, όπως ο ζωγράφος Τζορτζ Ινες και ο μετρ της διακόσμησης εσωτερικών χώρων Σάμιουελ Κόλμαν. Τελειοποίησε τις σπουδές του στο Παρίσι, στη Σχολή του Λεόν Μπέιλι.

Αυτό που χαρακτήριζε τελικά την τέχνη του Louis Comfort ήταν το ταλέντο του να σμιλεύει το γυαλί και να δημιουργεί εντυπωσιακά αντικείμενα με αυτό. Ήταν τέτοια η σχέση του με την υαλοπλαστική, που το 1893 υλοποιεί μια νέα τεχνική στο αντικείμενο που γνωρίζει τόσο καλά, που ακόμα και σήμερα παραμένει γνωστή ως Favrile. Η εποχή ήταν τέτοια, που οτιδήποτε νέο στον χώρο της μόδας και της Τέχνης γινόταν δεκτό με ενθουσιασμό.

Ο κόσμος που έχει την οικονομική άνεση διψάει για νέα πράγματα. Τέτοιας υποδοχής έτυχαν και οι καινοτόμες προτάσεις του υιού Tiffany με βάζα και γαβάθες από φυσητό γυαλί. Η μεγάλη επιτυχία του είναι τα βιτρό παράθυρα, με τα οποία διακοσμεί και τα καταστήματα της οικογένειας. Ο Louis Comfort Tiffany κάνει τόσο μεγάλη εντύπωση ως εκπρόσωπος της art nouveau που προτείνει μέσα από τα καταστήματα Tiffany & Co, ώστε το 1900 του απονέμεται το παράσημο της Λεγεώνας της Τιμής.

Σήμερα, έργα του εκτίθενται σε μεγάλα μουσεία Τέχνης, με τον κυριότερο όγκο αυτών να βρίσκεται σε ειδική πτέρυγα της Metropolitan Opera στη Νέα Υόρκη.

13-12-2011 11-39-26 PM

Μία από τις πολλές πρωτοποριακές ιδέες που είχε ο ιδρυτής της εταιρίας ήταν το “Μπλε Βιβλίο” (Blue Book). Το βιβλίο αυτό κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 1845 και από τότε εκδίδεται κάθε χρόνο. Η Tiffany προμηθεύει με αυτό τους πελάτες της, με σκοπό να τους ενημερώσει για τις τρέχουσες συλλογές της αλλά και γι αυτές που θα εμφανιστούν, το προσεχές διάστημα, στις βιτρίνες των καταστημάτων της. Το Μπλε Βιβλίο είναι βεβαίως μία διαφημιστική έκδοση υψηλού επιπέδου που σκοπό έχει να δελεάσει τους πελάτες να δουν από κοντά και να δοκιμάσουν τα νέα κοσμήματα της εταιρίας. Στις εκδόσεις παλαιότερων χρόνων, περιλαμβάνονται κοσμήματα που σήμερα βρίσκονται σε μουσεία, και σε συλλογές κοσμημάτων πολλών βασιλικών οίκων. Η εξυπηρέτηση των πελατών στα Tiffany είναι φημισμένη! Οι άνθρωποι που εργάζονται στην εταιρία, έχουν άριστες γνώσεις γύρω από τα διαμάντια. Για τους αγοραστές στο διαδίκτυο, μπορούν να ωφεληθούν μέσω του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, αλλά και μέσω τηλεφώνου (χωρίς χρέωση). Περιλαμβάνει online καταλόγους που μπορείτε εύκολα να τους κατεβάσετε σε PDF μορφή.

Από την Audrey Hepburn μέχρι την Emma Stone τα κοσμήματα του Charles Lewis Tiffany έλαμπαν πάντα στα αστέρια του Hollywood.

Η Audrey Hepburn βοήθησε πολύ και το στιλ της στην ταινία “Breakfast At Tiffany’s” αποτελεί, ακόμα και στις μέρες μας, θέμα στις πιο μοδάτες πασαρέλες και είναι μια εικόνα που δείχνει ότι δεν θα ξεπεραστεί ποτέ. Στο παρελθόν, μεταξύ άλλων αγαπημένων φίλων της φίρμας, η Marlene Dietrich, η Jane Fonda, η Jacqueline Kennedy Onassis και η Elizabeth Taylor τιμούσαν τα κοσμήματα Tiffany σε κάθε τους μεγάλη εμφάνιση. Σήμερα η Natalie Portman, η Angelina Jolie, η Emma Stone, η Kate Winslet και πολλές ακόμα από τις πιο ελκυστικές ηθοποιούς της μεγάλης οθόνης και της τηλεόρασης δεν μπορούν να αντισταθούν στα κοσμήματα και η απόκτηση του επισφραγίζει το status της γοητείας τους. Η τενίστρια Μαρία Σαραπόβα και η αλυσίδα κοσμηματοπωλείων Tiffany είναι οι… καλύτεροι φίλοι τα τελευταία χρόνια. Η Ρωσίδα καλλονή επιλέγει πάντα σκουλαρίκια από τη συγκεκριμένη φίρμα με τη διάσημη… θαλασσί συσκευασία, για τις εμφανίσεις της, στα μεγάλα τουρνουά. Τρεις Ελληνίδες κυρίες μπορούν να περηφανεύονται ότι οι συλλογές τους είναι αντίστοιχες αυτών της βασίλισσας της Αγγλίας ή της βασίλισσας Ράνιας της Ιορδανίας. Οι κυρίες Μαριάννα Βαρδινογιάννη, Μαριάννα Λάτση και Γιάννα Αγγελοπούλου διαθέτουν μοναδικά κοσμήματα, που αγοράστηκαν από δημοπρασίες των οίκων Sotheby’s και Christies. Μυθική, λέγεται, ότι  είναι η συλλογή κοσμημάτων που διαθέτει η μεγάλη κυρία του θεάτρου μας Νόνικα Γαληνέα. Έχει ιδιαίτερη αγάπη στα Tiffany. Η Εizabeth Taylor, συνέχισε την συλλογή πανάκριβων κοσμημάτων και μετά τον χωρισμό της. Πανάκριβα κομμάτια των οίκων Cartier, Bulgari, Chopard, Van Cleef &Arpels, Boucheron, Tiffany κ.α, είναι μερικά μόνο από τα κοσμήματα που διέθετε στην κασετίνα της. Με τα χρόνια ωστόσο, τα περισσότερα κατέληξαν σε μουσεία και έγιναν εκθέματα, αφού όπως συνήθιζε να λέει η θρυλική ηθοποιός: «δεν μπορείς να κατέχεις τα κοσμήματα. Εγώ είμαι μόνο ο φύλακας τους. Κοιτώντας μερικά από αυτά, συνειδητοποιώ πόσο τυχερό κορίτσι είμαι».

stefan_beckman-campaign-94

Σουϊτα Tiffany

Τώρα μπορείς κυριολεκτικά να απολαύσεις ένα Breakfast at Tiffany’s και μάλιστα στο κρεβάτι! Εάν λοιπόν είχες ως όνειρο να πιάσεις στα χέρια σου τα πολυπόθητα γαλάζια κουτιά και να στολίσεις το δάχτυλο σου με ένα μονόπετρο που θα έχει την υπογραφή του αγαπημένου οίκου κοσμημάτων της Audrey Hepburn, τώρα έχεις να ονειρεύεσαι και κάτι ακόμα: Μια σουίτα στο σχήμα και στα χρώματα του signature γαλάζιου κουτιού του Tiffany’s! Η νέα νυφική σουίτα έχει δημιουργηθεί στο ξενοδοχείο St.Regis της Νέας Υόρκης, έκτασης 158 τ.μ., η οποία βέβαια ονομάζεται Tiffany Suite. Η πολυτελής σουίτα φέρει φύλλα από ασήμι και την υπογραφή του οίκου Tiffany’s στην διακόσμηση των τοίχων, στο προσκέφαλο του κρεβατιού, ακόμα και στην τραπεζαρία που έχει δημιουργηθεί σε σχήμα μπιζουτιέρας με έναν κρυστάλλινο πολυέλαιο σε σχήμα διαμαντιού- κι όλα αυτά με θέα το Central Park! Τα πάντα μοιάζουν να έχουν βγει από το πιο αγαπημένο παραμύθι κάθε γυναίκας- και, όπως υποψιάζεσαι ήδη, έχουν και την αντίστοιχη εξωπραγματική τιμή που αγγίζει τα 8.500 δολάρια συν τους φόρους!

Ο Οίκος, έχει δικό του ίδρυμα, το The Tiffany Foundation & Co. Που είναι ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένο με το περιβάλλον με βάση την Νέα Υόρκη και χρηματοδοτεί με σημαντικά ποσά φιλανθρωπικές οργανώσεις. Πρόσφατα έδωσε 5.000.000 δολάρια για έργα στο Μητροπολιτικό πάρκο στο Μανχάταν.

Eπίσης στα καταστήματα του, μπορείτε να οργανώσετε τον γάμο σας, επιλέγοντας ανάμεσα σε γαλάζιες τούρτες, υπέροχα νυφικά, κουφέτα, διακοσμητικά..και ότι άλλο βάλετε με το νου σας. Σίγουρα, θα βρείτε κάτι να αγοράσετε σε μια τιμή που θα είναι προσιτή για εσάς.

Στην ιστοσελίδα της εταιρίας, θα βρείτε αληθινές ιστορίες αγάπης που σφραγίστηκαν με ένα κόσμημα από τον διάσημο Οίκο! Πρωταγωνιστές απλοί άνθρωποι, που μιλούν για την πρώτη τους εμπειρία, όταν άνοιξαν την πόρτα ενός καταστήματος Tiffany ! Μάλιστα στην σελίδα αναφέρεται:

Αληθινή αγάπη έχει αρχή αλλά όχι τέλος.

Καλώς ήρθατε στο μοναδικό οδηγό Tiffany για τα θέματα της καρδιάς.

To περίφημο κτίριο από γρανίτη με τις μικροσκοπικές βιτρίνες στην 5η Λεωφόρο της Νέας Υόρκης, που φιλοξενεί το flagship store της εταιρείας από το 1940, σχεδιάστηκε από τους Cross & Cross. Η Tiffany & Co λειτουργεί περίπου 250 καταστήματα σε 22 χώρες, με 88 καταστήματα στις Ηνωμένες Πολιτείες. Διάσημα ονόματα σχεδιάζουν κοσμήματα για τον οίκο όπως η Paloma Picasso, η Εlsa Peretti και o Frank Gehry.

Ο Charles Lewis Tiffany, ο άνθρωπος που ίδρυσε το περίφημο κοσμηματοπωλείο στη Νέα Υόρκη, το όνομα του οποίου ταυτίστηκε απόλυτα όχι μόνο με τα περίτεχνα και πανάκριβα κοσμήματα αλλά δημιούργησε και έναν απίστευτο παγκόσμιο θρύλο, ο οποίος αποτυπώνεται με τον πιο εύγλωττο τρόπο στην ταινία του 1961 με τίτλο “Breakfast at Tiffany’s”.

Στο άκουσμα της λέξης Tiffany’s η σκέψη άλλων πάει στην ταινία και άλλων στο διάσημο κοσμηματοπωλείο. Άλλοτε πάει και στα δύο αλλά όχι απαραιτήτως με αυτήν τη σειρά. Όλο αυτό το μπερδεμένο της σκέψης μαρτυράει ότι με τον χρόνο αυτά τα δύο έγιναν ένα πράγμα αλληλένδετο, μία έννοια, μία λέξη. Σήμερα, η λέξη Tiffany είναι συνώνυμη του κοσμήματος, αλλά όχι μόνο με την έννοια του πολύτιμου. Είναι κάτι περισσότερο. Ένα κράμα πλούτου, φινέτσας, γούστου, τέχνης και κυρίως καλοζωίας. Δεν είναι απλώς μία φίρμα. Ένα brand, όπως είναι η λέξη που χρησιμοποιείται πολύ σήμερα. Μέσα της κρύβει έναν τρόπο ζωής, μια στάση ζωής. Αυτήν ακριβώς που «έπιασε» ο Τρούμαν Καπότε και τη μετουσίωσε σε νουβέλα, η οποία με τη σειρά της έγινε ταινία κάτω από τη σκηνοθετική μπαγκέτα του Μπλέικ Εντουαρντς το 1961. Το βιβλίο είχε γραφτεί τρία χρόνια πριν.  Είχε βρει τον τρόπο να δώσει με απλές λέξεις όλο αυτό το σύνθετο νόημα μιας κοινωνίας που είχε το συνεχές άγχος να κατακτήσει το αμερικανικό όνειρο. Ακόμα και ξυπόλυτης, χαζεύοντας και μόνο στη βιτρίνα ενός κοσμηματοπωλείου, το οποίο, καθόλου τυχαία, ανήκε στη φίρμα Tiffany & Co.

Παρακάτω μπορείτε να δείτε την καινούρια διαφημιστική καμπάνια της εταιρείας για τα Χριστουγεννα. Το θέμα της είναι «Υπάρχουν δώρα που δίνεις, και υπάρχουν δώρα που δεν μπορείς να περιμένεις για να τα δώσεις».

Πηγή: elita1-liveespressonews.grgold-fashion.gr