Ο ΧΑΡΗΣ ΝΤΑΒΛΑΣ ΜΑΣ ΣΥΣΤΗΝΕΙ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΩΝ FASHION BLOGS

Οι ανά τον κόσμο fashion bloggers έχουν γίνει τα σημερινά είδωλα μόδας, όχι τόσο επειδή είναι οι άνθρωποι της διπλανής πόρτας, αλλά γιατί δίνουν στους επισκέπτες των σελίδων τους την αίσθηση της αμεσότητας και της ταύτισης. Εμείς συναντήσαμε τον Χάρη Ντάβλα, που όπως χαρακτηριστικά λέει «δεν είναι δήθεν fashion blogger, είναι fashion blogger με την υπογραφή του πιο γνωστού site, το www.mrporter.com. Σύμφωνα λοιπόν με τα λεγόμενά του, ένα fashion blog καλύπτει πολλούς τομείς της μόδας, όπως την ένδυση, τα αξεσουάρ, τις συμβουλές ομορφιάς, τις τάσεις σε κομμώσεις, τις στυλιστικές επιλογές διάσημων προσώπων, καθώς και τάσεις που βλέπει κανείς στον δρόμο. «Πολλά fashion blogs θα μπορούσαμε να τα χαρακτηρίσουμε και shopping blogs, καθώς δίνουν συμβουλές αγοράς, όπως κάνουν και αντίστοιχα περιοδικά», αναφέρει.

Υπάρχουν βέβαια και πολλοί πωλητές που διατηρούν fashion blogs προκειμένου να προωθήσουν τα δικά τους προϊόντα. Κάποια από τα fashion blogs επικεντρώνονται στην παροχή συμβουλών για τη μόδα, όπως ποια χρώματα ή ρούχα και αξεσουάρ συνδυάζονται και πώς. «Τα fashion blogs ήρθαν για να “σπάσουν” την επιρροή των παραδοσιακών μέσων μαζικής ενημέρωσης και διαφήμισης. Νομίζω ότι το καταφέρνουν αρκετά καλά, δεδομένης της ολοένα και μεγαλύτερης επιρροής που έχουν στο ευρύ κοινό με τη βοήθεια των κοινωνικών δικτύων», επισημαίνει ο ίδιος.

Όπως μου εξηγεί, ο Χάρης είναι πρωινός τύπος: κάθε ημέρα βρίσκεται από νωρίς στο γραφείο του, που διατηρεί με τον αδερφό του, Γιώργο, και δραστηριοποιείται τα τελευταία δέκα χρόνια στις δημόσιες σχέσεις. Μεγάλωσε στην Αθήνα και την αγαπάει όσο αυτό που κάνει, αν και έχει σπουδάσει στο Λονδίνο. Το fashion blogging ήρθε στη ζωή του τα τελευταία χρόνια. Μέσα από αυτό προσπαθεί να μεταδώσει τις γνώσεις του πάνω στο στυλ, καθώς και την άποψή του για την ανδρική μόδα. «Στην Ελλάδα φυσικά κάτι τέτοιο δεν είναι επάγγελμα, σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει στο εξωτερικό, όπου τα πιο γνωστά brand names επενδύουν αρκετά μεγάλα ποσά στον χώρο. Υπάρχει βέβαια η επιβράβευση του να σε ακολουθούν πιστά χιλιάδες followers στα κοινωνικά δίκτυα».

Συνεχίζοντας την κουβέντα μας, μου αναλύει πώς τα blogs έχουν αλλάξει ριζικά τον χώρο. «Κατά τη διάρκεια της Εβδομάδας Μόδας στη Νέα Υόρκη το 2011, οι σχεδιαστές Lazaro Hernandez και Jack McCollough όταν ρωτήθηκαν για την επιρροή των fashion blogs, απάντησαν ότι είναι μέρος της δουλειάς τους πλέον, καθώς έχουν μεγάλη επίδραση στον χώρο». Ένα άλλο παράδειγμα στο οποίο στάθηκε είναι αυτό του Robin Givhan, ο οποίος το 2008 κέρδισε το βραβείο Πούλιτζερ για τη στήλη του γύρω από τη μόδα και δήλωσε πως τα fashion blogs έχουν εκδημοκρατίσει τη σχετική βιομηχανία. Επίσης, η Constance White, διευθύντρια μόδας στο E-bay, έχει δηλώσει πως η επίδραση των blogs επέτρεψε σε όλο τον κόσμο να πάρει μέρος στον κόσμο της μόδας, συμπεριλαμβάνοντας ανθρώπους από διάφορες φυλές, φύλα και κοινωνικές θέσεις.

Όσο ανταλάσσουμε απόψεις, ο Χάρης δεν διστάζει να δώσει και συμβουλές για το ανδρικό στυλ. Στην ερώτηση μάλιστα «τι πρέπει να προσέχει ένας άνδρας;» η απάντησή του είναι απόλυτη: «να είναι φρεσκοξυρισμένος, να προσέχει τα μαλλιά του, να φοράει ρούχα στο μέγεθος και στα μέτρα του. Επίσης, δεν θεωρώ ταμπού σε έναν άνδρα να κάνει πεντικιούρ – είναι υγεία. Σημαντικό είναι, ακόμα, το ρολόι και τα παπούτσια. Και τέλος ένας άνδρας πρέπει να φοράει κουστούμι και αυτό γιατί τον κολακεύει. Είναι, αν θέλεις, και ένας τρόπος για να αποφύγουμε τα πολλά στυλιστικά λάθη που κάνουν οι περισσότεροι άνδρες».

Κακόγουστο στυλ θεωρεί τα τεράστια logo στα ρούχα, ακόμα και στα πιο γνωστά brand, είτε είναι σε ζώνες, σε σακάκια είτε ακόμα και σε χαρτοφύλακες. Θεωρεί επίσης πιο εύκολο να γίνει μια γυναίκα fashion blogger από ό,τι ένας άνδρας κι αυτό γιατί έχει περισσότερες επιλογές στα ρούχα και στο στυλ. «Η διαφορά των παραδοσιακών μέσων ενημέρωσης της μόδας (κυρίως η τηλεόραση και τα περιοδικά) με τα fashion blogs είναι η συνεχής ροή πληροφοριών, η εύκολη και γρήγορη πρόσβαση σε αυτά, καθώς και η παρουσίαση τόσο τοπικών όσο και παγκόσμιων τάσεων της μόδας».

Πολλά από αυτά μάλιστα χρησιμοποιούνται και ως πηγή διαφήμισης, τόσο για σχεδιαστές όσο και για καταστήματα που πωλούν ενδύματα, υποδήματα, εσώρουχα, αξεσουάρ κλπ. «Αυτές οι διαφημίσεις έχουν μια σημαντική επιρροή στους σχεδιαστές μόδας, κυρίως σε αυτούς που φιλοδοξούν να αναδείξουν τη δουλειά τους αλλά και σε όσους έχουν “χαθεί” από τον χώρο. Πολλοί από τους κορυφαίους fashion bloggers λαμβάνουν δωρεάν δείγματα από σχεδιαστές για τους οποίους γράφουν στα blogs τους, και κάποιοι κορυφαίοι fashion bloggers έχουν πληρωθεί για να φορούν και να προωθήσουν μία μάρκα στο λογαριασμό τους στο instagram».

Μπορούμε να χωρίσουμε τους fashion bloggers σε τρεις κατηγορίες: σε αυτούς που δουλεύουν ή δούλεψαν στη βιομηχανία της μόδας, συμπεριλαμβανομένων και των δημοσιογράφων μόδας, σε αυτούς που γνωρίζουν ή έχουν άποψη για τη μόδα και σε αυτούς που θέλουν να απασχοληθούν στη βιομηχανία της μόδας και πιστεύουν ότι το blog τους μπορεί να γίνει η «πίσω πόρτα» για την επαγγελματική απασχόλησή τους. «Κάτοχοι fashion blogs είναι τόσο ιδιώτες όσο και μεγάλες εταιρείες, όπως παραδοσιακοί οργανισμοί ενημέρωσης και καταστήματα μόδας. Οι εκδόσεις Conde Nast είναι ένα παραδοσιακό μέσο ενημέρωσης που διατηρεί fashion blogs. Σημασία όμως έχει να βρεις αυτό που σου ταιριάζει εσένα και να το ακολουθήσεις».

Πηγή: protothema.gr