«NINE» Ο ΜΑΓΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΤΟΥ FELLINI ΣΤΟ PANTHEON

Our Rating

9

Ένα από τα πιο όμορφα σύγχρονα μιούζικαλ, το «Nine» των Μόρι Γιέστον και Άρθουρ Κόπιτ, ανεβαίνει στο θέατρο Pantheon από 6/11, σε σκηνοθεσία του Γιάννη Κακλέα, με πρωταγωνιστή τον Βασίλη Χαραλαμπόπουλο και μια πλειάδα εξαίρετων γυναικών – όπως ακριβώς ταιριάζει στον κόσμο του Φελίνι, ονειρικό και πραγματικό.

Το «Nine» συνδυάζει όλες τις αρετές του καλού μιούζικαλ. Δια­θέτει ιδανικό χιουμοριστικό αλλά και δραματικό υπόβαθρο, ικανό να προκαλεί ποικίλες συγκινήσεις, είναι θεαματικό και ονειρικό, καθώς κρατάει ίσες αποστάσεις από τον κόσμο του θεάματος και την εσώτερη δυναμική που μπορεί να προκαλεί η μαγεία του νου, μιλά για πραγματικά προβλήματα δημιουργικότητας ή και ύπαρξης, κυλάει πάνω σε όμορφες μουσικές και, κυρίως, αντικατοπτρίζει πλήρως πάνω στη σκηνή το μαγικό κόσμο του Φεντερίκο Φελίνι.

Το «Nine» είναι βασισμένο στην κλασική, αυτοβιογραφικά δομημένη ταινία «8½» του Φελίνι. Όλοι μας έχουμε αποτυπώσει στις προσωπικές μας μνήμες θρυλικές ασπρόμαυρες σκηνές του Μαρτσέλο Μαστρογιάνι πλάι σε εκπληκτικές φιγούρες, όπως η Κλαούντια Καρντινάλε ή η Ανούκ Εμέ, προσκολλημένοι απόλυτα στη διαρκή μαγική σαγήνη τους και αφήνοντας κατά μέρος τις λεπτομέρειες. Είναι ο κόσμος του Φελίνι, αυτός που με τη μαγική του δύναμη επέδρασε σε πλήθος από κινηματογραφικές και θεατρικές δημιουργίες του δυτικού κόσμου, από τα ’60s και εντεύθεν.

Έτσι επέδρασε και στον (70χρονο σήμερα ) Αμερικανό συνθέτη, στιχουργό κ.λπ. Μόρι Γέστον, που από το 1973 διαμόρφωσε σε εργαστηριακές/ακαδημαϊκές συνθήκες το «Nine», το οποίο, βαθμιαία, αναπτύχθηκε σαν κείμενο, αρχικά από τον Μάριο Φράτι και τελικά από τον Άρθουρ Κόπιτ, παίρνοντας την οριστική του μορφή στις αρχές των ’80s και ανεβαίνοντας στο Μπρόντγουεϊ το 1982 με πρωταγωνιστή τον Ραούλ Τζούλια.

Το «Nine» (που προκύπτει από το  «8½» με την προσθήκη ενός δευτέρου για τον παράγοντα μουσική ) είναι η ιστορία ενός διάσημου σκηνοθέτη, του Γκουίντο Κοντίνι (στην ουσία του alter ego του Φελίνι ), ο οποίος σε μια κρίσιμη ηλικία, αυτή των 40, βιώνει ταυτόχρονα δημιουργική και υπαρξιακή κρίση. Θέλει να κάνει μια ταινία, αλλά η έμπνευσή του φαίνεται να έχει στερέψει και επιπλέον η σχέση του με την ηθοποιό Λουίζα ντελ Φόρνο, τη γυναίκα του επί μία εικοσαετία και αυτή που αγαπάει περισσότερο απ’ όλες (γιατί ο Γκουίντο αγαπάει, όπως και ο Φελίνι, πολλές γυναίκες ή, μάλλον, όλες τις γυναίκες ), έχει φτάσει σε αδιέξοδο. Το τι θα συμβεί θα το δούμε στη σκηνή του Pantheon – ή μπορεί να το ξέρουμε ήδη από την ταινία του 2009, σε σκηνοθεσία Ρομπ Μάρσαλ, με τους Ντάνιελ Ντέι Λιούις και Μαριόν Κοτιγιάρ, Πενέλοπε Κρουζ, Νικόλ Κίντμαν, Τζούντι Ντεντς κ.ά.

Το «Nine» είναι ένα πολυβραβευμένο μιούζικαλ, που από το 1982 μέχρι σήμερα έχει να επιδείξει μια πολύ πετυχημένη πορεία με πλήθος από αμερικάνικες, αγγλικές και διεθνείς παραγωγές και τώρα ήρθε η ώρα να παιχτεί κι εδώ. Όπως επισημαίνει και ο σκηνοθέτης Γιάννης Κακλέας: «Το έργο αυτό απαιτεί μια ιδιαίτερη θεαματική και ουσιαστική αντιμετώπιση – πρέπει να φτιαχτεί μια μικρή Τσινετσιτά πάνω στη σκηνή του Pantheon, κι αυτό γίνεται με τα εκπληκτικά σκηνικά του Μανόλη Παντελιδάκη, συν τα κοστούμια της Ντένης Βαχλιώτη, τις χορογραφίες του Χρήστου Παπαδόπουλου, τη σπουδαία μουσική του Μόρι Γέστον που εδώ επιμελείται ο Αλέξιος Πρίφτης και όλες τις άλλες λεπτομέρειες της παραγωγής».

Ο πρωταγωνιστικός ρόλος του Βασίλη Χαραλαμπόπουλου έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς η «απόγνωση» του Γκουίντο Κοντίνι ως διάσημου κινηματογραφικού σκηνοθέτη αλλά και ως άντρα που πρέπει να συνδιαλλαγεί, με τρόπο κάπως οριστικό, με τις γυναίκες της ζωής του (σύζυγο, ερωμένη, μάνατζερ, αδελφή, μάνα, ακόμα και μια πόρνη – ή οποιαδήποτε άλλη ) πρέπει να αποδοθεί με τρόπο πολυεπίπεδο. Πλάι του, στους κεντρικούς ρόλους μιας πραγματικά φελινικής «πόλης των γυναικών» παίζουν η Μάρω Κοντού, η Κατερίνα Λέχου, η Νάντια Μπουλέ, η Αγορίτσα Οικονόμου, η Κατερίνα Παπουτσάκη, η Τάνια Τρύπη (πλαισιώνονται από μια επιπλέον άξια γυναικεία 14άδα ), συν η Έλενα Παπαρίζου, που έχει τον κεντρικό (τραγουδιστικό τε και ερμηνευτικό ) ρόλο της πόρνης Saraghina. Και εδώ καλούμεθα να φέρουμε στη μνήμη μας την όποια φελινική εμπειρία μπορεί να διαθέτει έκαστος και να πάμε στο Pantheon να απολαύσουμε το «Nine».

Πηγή: athinorama.gr