«ΚΥΡΙΑ ΣΛΟΑΝ», ΚΡΙΤΙΚΗ

Our Rating

7

Η μοναχική λομπίστρια Σλόαν προσπαθεί να κερδίσει κάθε πολιτικό στοίχημα με όποιο κόστος. Τώρα ηγείται της εκστρατείας για την ψήφιση ενός νόμου για τον έλεγχο της οπλοκατοχής, με τους περισσότερους Γερουσιαστές να βρίσκονται απέναντί της. Παρά τα υψηλά τεχνικά κι ερμηνευτικά στάνταρντ αυτού του πολιτικού δράματος, η ταχύτητα και η ευκολία με την οποία φτάνουμε στην «κάθαρση» αδικεί τη φιλότιμη προσπάθεια των Τζον Μάντεν και Τζέσικα Τσαστέιν.

Το αμερικανικό σινεμά συνεχίζει τις απέλπιδες προσπάθειες να ξαναφτιάξει κάποια στιγμή ένα πολιτικό θρίλερ ανάλογο του «Όλοι οι Άνθρωποι του Προέδρου». Για άλλη μία φορά όμως οι ελπίδες αποδείχτηκαν φρούδες. Και γι’ αυτό δεν φταίει ότι δεν μπορείς να βρεις σήμερα ηθοποιούς αντίστοιχους των Ντάστιν Χόφμαν και Ρόμπερτ Ρέντ­φορντ ή δημιουργούς όπως ο Άλαν Πακούλα. Διότι από την «Κυρία Σλόαν» δεν λείπουν ούτε­ η ερμηνευτική δεξιότητα (η Τζέσικα Τσαστέιν ήταν υποψήφια για Χρυσή Σφαίρα ) ούτε ο σκηνοθετικός παλμός (η τρεχάτη κάμερα του Τζον Μάντεν πιάνει… 100 χωρίς να λαχανιάζει η αφήγηση ). Το στόρι όμως είναι λειψό και υποκύπτει αμαχητί στην εμπορική σαγήνη του χολιγουντιανού νατουραλισμού, στην εμμονή να ξεκαθαριστούν τα πάντα μπροστά στην κάμερα –το καταλάβατε ή να το ξαναπούμε;– και στη σπιντάτη τηλεοπτική ρηχότητα.

Έτσι το αποκαλυπτικό «τράβηγμα της κουρτίνας», για να δούμε πίσω από τα εκτυφλωτικά φώτα του Καπιτωλίου, γίνεται ολοένα και υπερβολικότερο, πιο ηθικοπλαστικό κι εντέλει πιο γραφικό. Η ιστορία της μοναχικής λομπίστριας Σλόαν, η οποία προσπαθεί να κερδίσει κάθε στοίχημα με όποιο κόστος, εξαντλείται γρήγορα σε ένα μηχανιστικό γαϊτανάκι ανατροπών που έχουν προφανή στόχο να αναδείξουν τη σαθρότητα του σύγχρονου πολιτικού συστήματος. Και, παρότι το φιλμ φτάνει με ευκολία σε υψηλά τεχνικά (μοντάζ-ξυράφι και απρόβλεπτη πλανοθεσία ) κι ερμηνευτικά στάνταρντ (χάρη στο πολυπρόσωπο ρεσιτάλ της πρωταγωνίστριας ), η ταχύτητα και η ευκολία με τις οποίες οδηγούμαστε στην «κάθαρση» του δράματος αδικεί την προσπάθεια των δύο βασικών συντελεστών, του Τζον Μάντεν και της Τζέσικα Τσαστέιν (είχαν συνεργαστεί παλιότερα και στο «Χρέος» ). Την επόμενη φορά οι δυο τους θα πρέπει υποχρεωτικά να «λομπάρουν» με καλύτερους σεναριογράφους.

Πηγή: athinorama.gr