GEORGES KERN: Ο ΜΕΓΑΛΟΣ «ΠΙΛΟΤΟΣ» ΤΗΣ IWC

assets_LARGE_t_243061_54662847_type12644

Our Rating

8

Ο Georges Kern, CEO της IWC, είναι σήμερα ένας από τους σημαντικότερους άντρες του σύμπαντος της υψηλής ωρολογοποιίας και μια συζήτηση μαζί του δεν είναι απλώς σπάνια, αλλά καταιγιστική.

To 2002, σε ηλικία 36 ετών, ανέλαβε τον ρόλο του CEO της IWC Schaffhausen. Ήταν ο νεαρότερος CEO εντός του Richemont Group των exclusive και luxury brands. Και ο πιο θρασύς, θα έλεγε κανείς, αφού ποτέ δεν μέτρησε τα λόγια του, εκφράζοντας πάντα με σαφή, συχνά κοφτό τρόπο την άποψή του για τα πάντα. Τα αποτελέσματα της παραμονής του στο τιμόνι, όμως, τον δικαιώνουν πανηγυρικά για κάθε λέξη και απόφαση: Η IWC βρίσκεται πλέον στην κορυφή της υψηλής ωρολογοποιίας, τιμώντας μια πλούσια τεχνική παράδοση και στοχεύοντας με ένα σπάνιο know-how στο μέλλον. Παράγοντας όχι απλώς θαύματα της μηχανικής, αλλά αντικείμενα πόθου.

Ποιο ήταν το σημαντικότερο μάθημα που πήρατε από τον θρυλικό Günter Blümlein (ιδρυτή και director του LMH Group) όταν γίνατε υπεύθυνος της εισαγωγής των εταιρειών IWC, Jaeger-LeCoultre, και A. Lange & Söhne στο Richemont Group το 2002;

Δυστυχώς δούλεψα μαζί του μόλις λίγους μήνες, πριν εκείνος φύγει από τη ζωή, χτυπημένος από τον καρκίνο. Πρόλαβε όμως και μου έμαθε την αξία της ταυτότητας και ανεξαρτησίας του εκάστοτε brand. Της ανάγκης διαφύλαξής τους, πάσει θυσία. Ήταν μια πολύ έντονη περίοδος εκείνη. Γεμάτη εντάσεις, αντιρρήσεις, δυσλειτουργίες που έπρεπε άμεσα να έρθουν σε ισορροπία, αλλά κοιτάζοντας προς τα πίσω είμαι περήφανος, γιατί τα πήγαμε περίφημα. Με εμπιστεύθηκε απόλυτα σε μια ιδιαίτερα κρίσιμη στιγμή και αυτό ίσως από μόνο του να είναι και το σημαντικότερο μάθημα που μου έδωσε. Η αξία τού να προσλαμβάνεις έναν άνθρωπο που θεωρείς ικανό για μια συγκεκριμένη δουλειά και αμέσως μετά να του δίνεις το περιθώριο ελιγμών, ώστε να τη φέρει εις πέρας.

Είπατε σε μια συνέντευξη πως η «IWC είναι σαν μία Porsche σε μόνιμη πρώτη ταχύτητα». Ήταν το 2002, αμέσως μετά την εισαγωγή του brand στο Richemont Group. Σήμερα αντίστοιχα τι θα λέγατε;

Σίγουρα κινούμαστε πλέον με τρίτη. Ή και τετάρτη, ίσως. Πιο γρήγορα. Αλλά ακόμα προσεκτικά. Βλέπετε, το πρόβλημα με τις υψηλές ταχύτητες είναι πως θέλουν και άριστους πιλότους. Γιατί τα λάθη θα είναι περισσότερα και ακαριαία, τα αποτελέσματά τους σφοδρά και η διόρθωσή τους δύσκολη. Δεν πιάσαμε ακόμα τις υψηλότερες ταχύτητες γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο. Αλλά θα γίνει και αυτό. Σύντομα.

Αν ένας άντρας μπορούσε να επενδύσει μόνο σε ένα ρολόι, για μια ζωή, ποιο θα ήταν αυτό, ιδανικά;

Οπωσδήποτε ένα Portugieser ή ένα Pilot, επειδή ανήκουν στην κατηγορία των classics. Αλλά και τα Portofino γίνονται κάθε σεζόν όλο και περισσότερο διαχρονικές επιλογές.

Υπάρχουν τελικά αμιγώς αντρικά και γυναικεία ρολόγια;

Ναι, στην εμπορική κατηγοριοποίηση. Αλλά και μόνον η ιδέα του διαχωρισμού τους γίνεται ολοένα και πιο αδύναμη. Σκεφτείτε πως πλέον άνω του 50% των Portugieser πωλείται σε γυναικείο κοινό. Γιατί τα θεωρούν κλασικές, κομψές επιλογές. Με σαφή ταυτότητα, χωρίς «girly» στοιχεία. Δεν είναι επίσης τυχαίο πως οι περισσότερες από αυτές τις γυναίκες εργάζονται σε περιβάλλοντα όπου το αντρικό φύλο είναι κυρίαρχο. Είναι, επομένως, εκτός από ζήτημα προσωπικού γούστου, και μια επιλογή που υποδηλώνει προθέσεις και status quo.

Όποτε διαβάζω τη φράση «Engineered for men», αυτόματα σκέφτομαι «ήρωες», ως μια αρχετυπική λέξη που «ζωγραφίζει» τις απόλυτες αρετές ενός άντρα.

Συμφωνώ απόλυτα. Ωστόσο, ήρωας μπορεί να είναι και ένας άντρας αλλά και μία γυναίκα. Αυτό που έχουν κοινό, ανεξαρτήτως φύλου, είναι οπωσδήποτε η ισχυρή αίσθηση της ηθικής και η ακόμη ισχυρότερη δύναμη της θέλησης και του χαρακτήρα. Είναι άνθρωποι που σπάζουν τους κανόνες, ξεχωρίζοντας για όσα πετυχαίνουν.

Αν σας ζητούσα να περιγράψετε τα ρολόγια της IWC με 3 λέξεις, ποιες θα επιλέγατε;

Πριν από μερικά χρόνια θα απαντούσα: αντρικό, τεράστιο, μηχανικό. Σήμερα θα επέλεγα τις λέξεις: εκλεπτυσμένο, κομψό και μηχανικό. Βλέπετε, στα μάτια μου είναι σαν ένα νήπιο που ωρίμασε, μεγάλωσε, μπήκε στην εφηβεία, βγήκε από αυτήν και πλέον ενηλικιώθηκε.

Αγοράσατε το πρώτο σας IWC ο ίδιος;

Όχι. Ήταν ένα υπέροχο Ingenieur και μου το χάρισε ο πατέρας μου, όταν ήμουν 24 ετών. Φυσικά, το έχω ακόμα.

Πόσο μεγάλη ήταν η επιρροή του René Kern επάνω σας;

Εξαιρετικά μεγάλη. Μεγάλωσα δίπλα του μέσα στον κόσμο του κοσμήματος και της υψηλής ωρολογοποιίας. Δεν είναι ότι με μύησε μόνο σε αυτόν, γιατί στην πραγματικότητα, ταυτόχρονα, με μύησε και μέσα σε έναν ολόκληρο κόσμο τέχνης. Κληρονόμησα το γούστο του, την αισθητική του.

Και ποιο ήταν το σημαντικότερο που σας έμαθε ο γιος σας;

Την αξία του να τον αφήσω να είναι ο εαυτός του. Να ζει όπως εκείνος επιλέγει.

Σε ό, τι αφορά το στυλ, δεν θα μπορούσατε να ζήσετε χωρίς;

Δε θα μπορούσα να ζήσω ούτε μία μέρα χωρίς ένα κομψό ρολόι χειρός που δείχνει ποιος αλήθεια είμαι. Αλλά εξίσου σημαντικό είναι και το σωστό, χειροποίητο, δερμάτινο υπόδημα. Η επιλογή του σωστού δείχνει στοιχεία χαρακτήρα. Όπως και το σωστό σε νούμερο, φτιαγμένο από το κατάλληλο για την εποχή και ημέρα σακάκι. Είναι ταυτόχρονα το βασικότερο αλλά και το πιο δύσκολο κομμάτι της αντρικής γκαρνταρόμπας. Προσωπικά, πλέον προτιμώ τα κασμιρένια.

Το πιο ειρωνικό κομμάτι της γκαρνταρόμπας σας;

Μια γραβάτα Hermès που επάνω της έχει τυπωμένα αμέτρητα μαϊμουδάκια. Tραβάει τα βλέμματα. Τη φοράω τις μέρες που νιώθω πως ζούμε σε έναν αντίστοιχο κόσμο.

Monkey business;

Αυτό ακριβώς!

Ποια είναι η νέα πολυτέλεια σήμερα;

Οι εποχές άλλαξαν τόσο πολύ όσο και οι ταχύτητες. Με αποτέλεσμα να αλλάξουν οι κανόνες ηθικής, η παράδοση, η σταθερότητα, η ειλικρίνεια. Τίποτα δεν είναι πια ειλικρινές. Σπανίζει πια η δύναμη της τιμής ενός άντρα, του λόγου και των πράξεών του. Οπότε θα απαντούσα: η εντιμότητα, πρωτίστως. Αλλά και ο χρόνος. Ειδικά ο χρόνος που έχεις στη διάθεσή σου, όντας offline, disconnected.

Πού θα βρίσκεστε, ιδανικά, σε είκοσι χρόνια από σήμερα;

Θα ήθελα να δουλεύω στη βιομηχανία του κινηματογράφου. Λατρεύω από παιδί τις κινηματογραφικές ταινίες, δεν είναι τυχαίο ότι πολλοί φίλοι μου είναι ηθοποιοί, παραγωγοί ή σκηνοθέτες. Πολλές φορές στη διάρκεια της ημέρας πιάνω τον εαυτό μου να προετοιμάζει, σχεδόν, ένα πλάνο, να σκηνοθετεί την έκβαση μιας σκηνής. Και όχι απλώς να υπάρχω μέσα σε αυτήν. Τολμώ να πω πως θα γινόμουν ένας εξαίρετος σκηνοθέτης.

IWC ΜΕ 3 ΛΕΞΕΙΣ

O Georges Kern από το 2002, που ανέλαβε CEO της IWC, πέτυχε να οδηγήσει τη μάρκα στην κορυφή της υψηλής ωρολογοποιίας. Για τον ίδιο, IWC σήμερα σημαίνει Εκλεπτυσμένο, Κομψό, Μηχανικό.

Δημοσιεύτηκε στο HOMME, τεύχος 118 – Απρίλιος 2016

Πηγή: hommemagazine.gr