ELI BRAVO: «ΕΙΣΑΙ ΟΤΙ ΤΡΩΣ…ΣΥΝΕΙΔΗΤΑ»

“Το να προσέχουμε τι και πώς τρώμε είναι η καλύτερη αρχή για ένα υγιές βάρος.”

Ο Eli Bravo, δημοσιογράφος, συγγραφέας και σύμβουλος μας ενημερώνει και μας συμβουλεύει σχετικά με την συνειδητή διατροφή.

Έδωσες προσοχή στα πάντα που έφαγες τις τελευταίες 24 ώρες; Αν ναι, τότε σε διαβεβαιώ πως τα περιεχόμενα σε αυτή τη λίστα θα είναι αναπάντεχα. Ας σκεφτούμε το φαγητό για μια στιγμή και ας ξεχάσουμε όλα τα άλλα αντικείμενα του πόθου μας. Τι είδους φαγητών είχατε, σε πόση ποσότητα και πώς τα συνδυάσατε; Το να προσέχουμε τί και πώς τρώμε είναι η καλύτερη αρχή για ένα υγιές βάρος. Το πιο σημαντικό όφελος του να τρως συνειδητά είναι ότι μας επιτρέπει να αντιλαμβανόμαστε τι κάνουμε και να ανακαλύπτουμε τις αιτίες που μας οδηγούν στις πράξεις μας.

Γιατί τρώμε; Για να θρέψουμε τους εαυτούς μας, φυσικά. Αλλά και επίσης για να γεμίσουμε κενά, να απαλλαχθούμε από το άγχος, να ικανοποιήσουμε την συναισθηματική μας “πείνα” ή σαν μια κοινωνική δικαιολογία, μεταξύ άλλων. Έτσι, ένα φυσιολογικό γεγονός γίνεται μια διαδικασία που εμπλέκει το σώμα, το μυαλό και την ψυχή. Εάν το μυαλό πάρει τον έλεγχο και επιβληθεί στα βαθύτερα μοτίβα του σώματος, μέσα σε μήνες, αυτό θα αντανακλά όλα αυτά που έχει καταναλώσει και το υπερβολικό βάρος θα αντανακλά επίσης και στην ψυχή.

Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα σχόλια που ακούω κατά καιρούς είναι το “Δεν έχεις πάρει καθόλου βάρος”. Σαν αυτό να είναι ένα καταπληκτικό επίτευγμα. Το σχόλιο αυτό υποδεικνύει την αναγνώριση για πολλούς φίλους πως έχουν ανέβει…ένα νούμερο στα ρούχα τους.

Υπάρχει κάποιο μυστικό; Όχι, τρώω τα πάντα και κάποιες φορές σε υπερβολή. Δεν έχω θαυματουργό μεταβολισμό ούτε πάω στο γυμναστήριο. Η “συνταγή” μου είναι  απλή: Προσέχω πώς τρώω. Επιλέγω φαγητά συνειδητά. Παρατηρώ τις αισθήσεις του σώματός μου και προσέχω τα συναισθήματά μου όταν τρώω. Με άλλα λόγια, βάζω σκέψη στο τραπέζι μου.

Ενσυνείδητη διατροφή σημαίνει να δίνουμε προσοχή στο φαγητό και να επιλέγουμε προϊόντα που είναι καλά για μας. Θα πρέπει, επίσης, να αναγνωρίζουμε και τα συναισθήματα και τις σκέψεις μας πίσω από την ενέργεια της διατροφής μας για να διαπιστώνουμε παρορμήσεις που δεν έχουν σχέση με την πείνα και να τις αποβάλλουμε από το τραπέζι μας. Επίσης, αυτό σημαίνει να είμαστε ενεργά παρόντες όσο τρώμε για να απολαμβάνουμε το φαγητό με μέτρο. Αυτό δεν είναι διατροφή, δίαιτα ή μέτρηση θερμίδων. Αυτό είναι για να παρατηρήσουμε τι κάνουμε κάθε στιγμή όταν αγοράζουμε, μαγειρεύουμε και τρώμε το φαγητό μας.

Θα ήθελα να προτείνω αυτή την άσκηση που θα σας βοηθήσει να εξασκήσετε την συνειδητή διατροφή. Πρώτα, όταν πηγαίνετε για ψώνια, περιμένετε μια στιγμή και σκεφτείτε πριν γεμίσετε το καρότσι. Πηγαίνετε αργά και προσέξτε τις παρορμήσεις που σας καθοδηγούν να επιλέξετε ένα φαγητό ή ένα άλλο. Σκεφτείτε την επίδραση που θα έχει στην υγεία σας. Πριν φύγετε, κοιτάξτε το καρότσι σας. Είναι αυτά τα προϊόντα που χρειάζεστε για να φτάσετε σε ένα υγιές βάρος?

Όταν μαγειρεύετε σκεφτείτε τις καλύτερες επιλογές. Σε πολλές περιπτώσεις, βιαζόμαστε και προτιμούμε παραδοσιακές ή μη υγιεινές συνταγές. Να έχετε στο μυαλό σας πως ο τρόπος που μαγειρεύετε τα φαγητά σας θα καθορίσει την παρούσα και μελλοντική σας υγεία.

Όταν τρώτε, να μασάτε αργά! Αποχωριστείτε το κινητό σας, κλείστε την τηλεόραση και τον “αυτόματο πιλότο” σας. Συνδεθείτε στην πράξη του φαγητού και ακούστε το σώμα σας, γιατί σίγουρα θα σας πει όταν η όρεξή σας θα έχει ικανοποιηθεί. Εκείνη την στιγμή σταματήστε. Το να φάτε παραπάνω δεν θα σας φέρει περισσότερη ευτυχία-μάλλον το αντίθετο.

Και τέλος, απολαύστε την ευχαρίστηση του φαγητού. Συνειδητά! Εάν έχετε κάποιες μέρες γιορτών και διακοπών, αλλάξτε ταχύτητα και επιλέξτε κάτι ελαφρύτερο. Αυτό είναι κάτι που πιθανόν ήδη να ξέρετε, αλλά δεν το εφαρμόζετε για να το εξασκήσετε απλά, γιατί δεν είστε συνειδητοποιημένοι, ενήμεροι και παρόντες όταν τρώτε.