Columbus Sport 130 Hybrid

Ξεκίνησε ως ένα αισιόδοξο πρόγραμμα κατασκευής ενός οικολογικού megayacht και ολοκληρώνεται ως ένα τεχνολογικό επίτευγμα που αποδεικνύει ότι ακόμη και τα megayachts μπορούν να είναι φιλικά προς το περιβάλλον και να συμβάλλουν στην προστασία του πλανήτη. Tο ColumbusSport 130’ Hybrid, το είχε παραγγείλει ένας Ρώσος μεγιστάνας από το ιταλικό ναυπηγείο Palumbo.

Πρόκειται για ένα σκάφος 40 μέτρων, ένατο στην παγκόσμια ιεραρχία μεγέθους megayacht, το οποίο, παρά το μεγάλο μήκος του, χρησιμοποιεί ένα σύστημα πρόωσης παρόμοιο με αυτό ενός υβριδικού αυτοκινήτου. Το σκάφος κινείται καίγοντας ντίζελ στο κύριο σύστημα πρόωσής του, ενώ ειδικές γεννήτριες αποθηκεύουν ηλεκτρική ενέργεια. Το Columbus 130’ μπορεί να κινείται στις χαμηλές ταχύτητες της τάξης των 7,5 κόμβων, στηριζόμενο αποκλειστικά στην ηλεκτροκίνηση, μειώνοντας έτσι θεαματικά τις εκπομπές οξειδίων του θείου και του αζώτου κατά τη διάρκεια της πλεύσης του. Φυσικά, η μέγιστη ταχύτητα του σκάφους αγγίζει την όχι ευκαταφρόνητη τιμή των 22 κόμβων. Οι ηλεκτροκινητήρες εξυπηρετούν, επίσης, το σκάφος κατά τη διάρκεια των ελιγμών του μέσα στο λιμάνι, αφού ανταποκρίνονται πιο άμεσα και αποτελεσματικά στις προσταγές του κυβερνήτη. Η αθόρυβη λειτουργία τους δε καθιστά την παρουσία του megayacht πραγματικά διακριτική και ειδυλλιακή κατά τη διάρκεια μιας νυχτερινής πλεύσης υπό το φως του φεγγαριού.

Columbus-Sport-40m-Yacht-Sky-Lounge

Η έμπνευση για τη σχεδίαση και την κατασκευή του νέου μοντέλου προήλθε καθαρά από την αγάπη για τη θάλασσα. Αυτό δεν οδήγησε μόνο στο υβριδικό σύστημα πρόωσης αλλά και σε μια σειρά άλλων τεχνολογιών που σκοπός τους είναι η προστασία του υδάτινου περιβάλλοντος. Για παράδειγμα, τα ύδατα των σεντινών καθαρίζονται από τα κατάλοιπα των καυσίμων ώστε αυτά να μην καταλήγουν στη θάλασσα, προλαβαίνοντας, έτσι, τη σχετική θαλάσσια νομοθεσία που θα έπρεπε να το επιβάλλει. Πολύ περισσότερο, όμως, η αγάπη προς τη θάλασσα γίνεται αισθητή από τη σχεδίαση του σκάφους αυτή καθαυτήν, ώστε οι επιβαίνοντες να έρχονται σε άμεση επαφή μαζί της απολαμβάνοντας την ομορφιά της.

Η χρήση του υβριδικού συστήματος πρόωσης σε συνδυασμό με την ανάγκη μείωσης της κατανάλωσης καυσίμων κατά τη διάρκεια της πλεύσης έκαναν επιτακτική την ανάγκη μείωσης του βάρους του σκάφους. Έτσι, η χρήση αλουμινίου ως βασικό υλικό κατασκευής στη γάστρα και στην υπερκατασκευή ήταν απαραίτητη. Η HydroTec, η οποία ανέλαβε τη ναυπηγική σχεδίαση, ακολούθησε τις γραμμές μιας γάστρας ημιεκτοπίσματος με ψηλή πλώρη και χαμηλή πρύμνη, ικανή να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις των θαλασσών σε όλα τα μήκη και πλάτη του πλανήτη. Η ανάγκη χρήσης σε όλες τις κλιματολογικές συνθήκες με σχετική άνεση, έδωσαν στο σύνολο γάστρας και υπερκατασκευής μια εξωτερική εμφάνιση, που θυμίζει έντονα ένα σκάφος το οποίο προορίζεται για εξερευνήσεις αλλά ταυτόχρονα φαίνεται να ταιριάζει απόλυτα με την ιδιοσυγκρασία του βόρειου ιδιοκτήτη του.

Luxury-yacht-Columbus-Sport-130-Hybrid-Main-Saloon

Η υπερκατασκευή προσφέρει πανοραμική θέα προς τη θάλασσα με τα μεγάλα παράθυρα που πλαισιώνουν το σαλόνι αλλά και προς τους εξωτερικούς χώρους που ξεκινούν από το sundeck στο flybridge και ολοκληρώνονται στον καλά διαμορφωμένο χώρο μπάνιου στην πρύμνη του σκάφους.

Το sundeck αποτελεί έναν πλήρως αυτόνομο χώρο με ανοιχτή και κλειστή τραπεζαρία, κουζίνα/μπαρ και φυσικά αρκετές ξαπλώστρες ηλιοθεραπείας σε ένα κατάστρωμα πλήρως καλυμμένο από ξύλο τικ. Ο χώρος στην πλώρη χωρίζεται σε δύο επίπεδα. Στο χαμηλότερο επίπεδο προσφέρεται ο χώρος για το βοηθητικό σκάφος, ενώ στο δεύτερο διαμορφώνεται μια υπερυψωμένη τραπεζαρία με υπέροχη θέα που εξυπηρετεί και ως χώρος ηλιοθεραπείας.

Το εσωτερικό εντυπωσιάζει με τις διαστάσεις του που οφείλονται στον όγκο της γάστρας του σκάφους. Η διαρρύθμιση περιλαμβάνει χώρους ξεκούρασης με τρεις σουίτες καλεσμένων και με τη σουίτα του ιδιοκτήτη, οι οποίες προσφέρουν την δυνατότητα να προσαρμόζονται στις ανάγκες και στις ιδιαιτερότητές τους.

Superyacht-Columbus-Sport-130-Hybrid-Main-Saloon

Η εσωτερική διακόσμηση έγινε από το γραφείο σχεδίασης HotLab. Το γραφείο αυτό έλαβε σοβαρά υπόψη τις αισθητικές απόψεις του ιδιοκτήτη παραδίδοντας έναν εσωτερικό χώρο ήπιων τόνων, χωρίς έντονες αντιθέσεις, με απαλές αποχρώσεις στα πλαϊνά τοιχώματα και στην οροφή που ενισχύουν την αίσθηση της φιλοξενίας πάνω στο σκάφος. Η διακόσμηση συμπεριέλαβε, όπως ήταν αναμενόμενο, πρωτοπόρα υλικά κατασκευής, όπως τα μάρμαρα BrecciaSarda και EmperadorDark, σε συνδυασμό με τα ξύλα τικ και συκομουριάς. Ταυτόχρονα, το δέρμα, το ανοξείδωτο ατσάλι και τα ποιοτικά υφάσματα ολοκληρώνουν ένα εσωτερικό περιβάλλον που δεν στερείται της απαραίτητης χλιδής, διατηρείται ποιοτικό και δεν μειώνει στο παραμικρό την εργονομία και την πρακτικότητα.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Ολικό μήκος 40 μέτρα

Μέγιστο πλάτος 8,2 μέτρα

Βύθισμα 1,75 μέτρα

Κινητήρες 2xCATC32ACERT

Μέγιστη ταχύτητα 22 κόμβοι

Ταχύτητα κρουαζιέρας 15 κόμβοι

Πηγή: plefsimag.gr