CHINOTTO DI LIGURIA: ΤΟ ΝΕΟ ΑΡΩΜΑ ΤΗΣ ACQUA DI PARMA

Το Andro ήταν το μοναδικό ελληνικό ανδρικό μέσο που προσεκλήθη στο παγκόσμιο λανσάρισμα του νέου αρώματος της συλλογής Blu Mediterraneo. Βολτάροντας στο Μιλάνο και συζητώντας με την Πρόεδρο & CEO του οίκου Laura Burdese, ο Κίμων Φραγκάκης επιβεβαιώνει ότι οι Ιταλοί είναι αξεπέραστοι στο να εμφιαλώνουν και να πωλούν κάτι ανεπανάληπτο: Τη χαρά της ζωής.

Το chinotto (προφέρεται «κινότο») της Λιγυρίας είναι ο ξινός και πικρός καρπός μιας μυρτόφυλλης νεραντζιάς, όχι πολύ διαφορετικής από τις νερατζιές των Αθηνών. Φύεται και εκτός Λιγυρίας (στη Σικελία και αλλού) όμως η περιοχή της βορειοδυτικής Ιταλίας απ’ όπου παίρνει το όνομα του είναι το κατεξοχήν περιβόλι του. Για τους αγεωγράφητους περί τη σειρά Blu Mediterraneo (και το λέμε διότι στο πορτφόλιο της καλύπτει αρκετές περιοχές της Ιταλίας), η Λιγυρία περιλαμβάνει τη Γένοβα, το Πορτοφίνο, το Σαν Ρέμο και άλλες ομορφιές.

Με τα κινότι (πληθυντικός) οι Ιταλοί φτιάχνουν διάφορα ωραία πραγματάκια όπως καραμέλες, αναψυκτικά και αμάρι (πικρά αποστάγματα, μαζί και με άλλα συστατικά). Παρεμπιπτόντως όποτε βρεθείτε στην Ιταλία αναζητείστε και το San Pellegrino Chinotto, το θαυμάσιο αυτό αναψυκτικό που δυστυχώς δεν εισάγεται στη χώρα μας, μια ας την πούμε «τσιτσιμπύρα» του μεσογειακού δανδή. Πολύ έξυπνα και η Acqua di Parma, ο σοφιστικέ οίκος αρωματοποιίας, επέλεξε το φρούτο αυτό για να εμπλουτίσει τη σειρά με τα ιταλιάνικα μεσογειακά της αρώματα, μια κολεξιόν που περιλαμβάνει εσάνς όπως ο κέδρος της σικελικής Ταορμίνα (Cedro di Taormina) ή το -αγαπημένο του Andro- αμαλφιτάνικο σύκο (Fico di Amalfi).

Η Πρόεδρος της Acqua di Parma, Laura Burdese.

Το Chinotto di Liguria είναι το τελευταίο μπιζουδάκι στη συλλογή Blu και θα ανιχνευτεί από ευαίσθητες μύτες φέτος το καλοκαίρι σε βοτσαλωτές αυλές της Πάτμου, γκαλερί του St Paul de Vence, στενά του Palermo και αμμοθίνες της Formentera: Ζεστό σαν απογευματινός ήλιος, όχι τόσο δροσερό όσο θα μπορούσε να φανταστεί κανείς αλλά αντίθετα αρκετά κλασικό, στιβαρό, ανδρικό και ταυτόχρονα ανάλαφρο με τον τρόπο που μόνο η Acqua di Parma καταφέρνει. Ένα άρωμα όχι μόνο για τις διακοπές αλλά το ίδιο και περισσότερο για να το χρησιμοποιείς στην πόλη και να σου θυμίζει κάτι από το καλοκαίρι.

Με μια αδιόρατη πικράδα αλλά και αισθητή γλύκα -σκεφτείτε μαρμελάδα πορτοκάλι με τη φλούδα της-, με πυκνό άρωμα χωρίς πολλή οξύτητα, με μικτή αίσθηση μυρωδικών όπως το γεράνι και το δενδρολίβανο στην «καρδιά» του και με έναν αρκετά έντονο, αρρενωπό απόηχο του musk (ο λεγόμενος μόσχος). Πρωτομυρίζοντας το στο Μιλάνο, αυθόρμητα σκεφτήκαμε ότι αν έπρεπε να παρομοιάσουμε το μεστό και γλυκόπικρο αυτό άρωμα με ένα κοκτέιλ, θα διαλέγαμε ένα καλοφτιαγμένο Νegroni με orange bitters. Το υγρό φυλακίζεται στο ίδιο εξαιρετικό γυάλινο οινοπνευματί μπουκάλι της σειράς Blu και στο ίδιο κουτί όπως κάθε άρωμα της Acqua di Parma, δηλαδή στη στενή χειροποίητη «καπελιέρα» από ανάγλυφο χαρτί. Χαίρεσαι να βλέπεις τους μπλε κυλίνδρους του οίκου στο ράφι του μπάνιου σου.

Για την παρουσίαση του νέου αρώματος προσκληθήκαμε όχι λοιπόν στη Λιγυρία αλλά στο Μιλάνο, μια πόλη που έχει το στυλ της Acqua di Parma στο DNA της. Διαμένοντας στο Principe di Savoia, ένα παλατιανό ξενοδοχείο αναφορά στον οίκο της Σαβοΐας που βασίλεψε στην Ιταλία και όπου κατέλυαν πολλοί ισχυροί και διάσημοι όπως ο Ωνάσης (τότε) και ο Κλούνεϊ (σήμερα). Με την νεοκλασική του αρχιτεκτονική, τη βαριά διακόσμηση, τη χρωματική του παλέτα αλλά και μια αναπόφευκτη αίσθηση περασμένων μεγαλείων, το ξενοδοχείο αυτό αντανακλά την αισθητική των κλασικών κίτρινων και καφέ σειρών με τις vintage eaux de cologne του οίκου. Για να έχετε μια αναλογία, και στο δικό μας παλάτι της πλατείας Συντάγματος, στο ξενοδοχείο Μεγάλη Βρετανία, το κουρείο για τζεντλεμεν στο Spa προτείνει τις αντίστοιχες σειρές του Ιταλικού οίκου, μαζί με το πράσινο άρωμα Acqua di Parma «Club», που είναι ταμάμ για μεγάλους Βρετανούς τζέντλεμεν.

Σε ένα άλλο εμβληματικό ξενοδοχείο, στο Four Seasons του Μιλάνου, είχα την ευκαιρία να συναντήσω την Πρόεδρο της Acqua di Parma, Laura Burdese την πρώτη μέρα της επίσκεψης μου. Μια κυρία με απαλούς τρόπους που δεν κρύβουν την αποφασιστικότητα της αιχμηρής μάνατζερ, και που φαίνεται πως έχει μεγάλες προσδοκίες από έναν οίκο που δεν σταματά να αναπτύσσεται. Αλλά που πρέπει να παραδεχτούμε ότι μέχρι στιγμής δεν έχει χάσει την αύρα μοναδικότητας που τον περιβάλλει. Η πρώτη μου κουβέντα είναι να εκφράσω τη χαρά μου που υπάρχουν οίκοι που προωθούν τη χαρά της ζωής έναντι της εφήμερης μόδας, και η Laura δηλώνει χαρούμενη που με λίγα λόγια το Andro συνόψισε την αποστολή της όλης σειράς Blu.

Η όμορφη ιδέα στην καρδιά της σειράς Blu Mediterraneo -που θα έπρεπε να παραδειγματίσει και εμάς τους Έλληνες- είναι η ανάδειξη συστατικών ανά περιοχή της Ιταλίας. Όπως το κινότο της Λιγυρίας, ή το πορτοκάλι του Κάπρι. Ρωτώ τη Laura σε ποιο βαθμό χρησιμοποιούνται φυσικές εσάνς χωρίς χημικά πρόσθετα, και η απάντηση της είναι πως όσο και να το ήθελαν, παραμένει αδύνατο ένα άρωμα να γίνεται εξ ολοκλήρου φυσικά. Τόσο για τεχνικούς λόγους -η αρωματοποιία μεταχειρίζεται διαφορετικές τεχνικές αλλά και δευτερεύοντα αρώματα για να αναδειχθεί η πεμπτουσία του προϊόντος που βρίσκεται στην καρδιά του, όσο και για δερματολογικούς λόγους. «Θα θέλαμε να εμφιαλώσουμε τον ήλιο της Μεσογείου και όλα τα αιθέρια έλαια των καρπών της σε ένα μπουκάλι αλλά δυστυχώς αυτό ακόμα δεν γίνεται και όποιος το ισχυριστεί ψεύδεται. Ίσως στο μέλλον να το καταφέρουμε!».

Διαβάστε περισσότερα στο andro.gr