CATHERINE DENEUVE: ΤΟ ΑΙΝΙΓΜΑ

Κατάθλιψη, ψυχοφάρμακα, το ένα τσιγάρο πίσω από το άλλο, αναμονή να χτυπήσει το τηλέφωνο: Το 1970 ο Francois Truffaut, μετά τον χωρισμό του με την Catherine Deneuve, ήταν ένα κουρέλι. Αυτό αποκάλυπτε η βιογραφία «Truffaut» των Antoine de Baecque και Serge Toubiana, που κυκλοφόρησε το 1999.

Ένας από τους ρόλους στη μακρά καριέρα της Γαλλίδας ηθοποιού ήταν και εκείνος της Ζιλί στην ταινία «Η σειρήνα του Μισισιπή» του Truffaut, όπου υποδύεται μια νύφη δι’ αλληλογραφίας την οποία παντρεύεται ο Λουί (Jean- Paul Belmondo), πλούσιος κτηματίας που κατοικεί σε εξωτικό νησί. Όταν εκείνη εξαφανίζεται κλέβοντας όλα του τα χρήματα, εκείνος την ψάχνει απεγνωσμένα και προσπαθεί να ανακαλύψει την αληθινή της ταυτότητα. Και εδώ, όπως και σε άλλες ταινίες της, η Deneuve υποδύεται μια διττή ηρωίδα: Θύμα ή θύτης, άγγελος ή διάβολος, αγνή ή αμαρτωλή; Η ψυχρή, αψεγάδιαστη ομορφιά της Deneuve ευνοεί την ενσάρκωση τέτοιων ρόλων.

Στην ταινία, σε μια τρυφερή σκηνή δίπλα στο τζάκι, ο Λουί παρομοιάζει το πρόσωπό της με ένα τοπίο: «Τα μάτια σου είναι δύο καφεπράσινες λίμνες, το μέτωπο σου μια πεδιάδα, η μύτη σου ένα μικρό βουνό, το στόμα σου ένα ηφαίστειο», της λέει ο ηθοποιός.

Η Deneuve δεν ήταν ποτέ σύμβολο του σεξ όπως η Brigitte Bardot και η Sophia Lauren –το επιβεβαιώνουν και οι λιγοστές γυμνές σκηνές στην καριέρα της. Οι σκηνοθέτες λάτρευαν να την κινηματογραφούν close-up, και οι θεατές να βυθίζονται στο τέλειο πρόσωπό της. «Μοιάζει με επαγγελματίας παρθένα, αλλά σέξι» είχε πει ο σκηνοθέτης Roman Polanski για εκείνη. Ψέμματα;

assets_LARGE_t_243061_54662226_type12658

Η ΣΕΙΡΗΝΑ
Η φωτογραφία είναι από τα γυρίσματα της ταινίας «H σειρήνα του Μισισιπή» του François Truffaut (1969) και περιέχεται στο λεύκωμα «Truffaut – The Complete Films» που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Τaschen.

Πηγή: hommemagazine.gr